Morgan – Gulf Edition trokolica
Vjerojatno ćete se složiti s nama kad kažemo da su trokolice stvar prošlosti, a također ćete se najvjerojatnije složiti s nama i kako je Gulf racing, tj. kombinacija baby-plave boje i narančastih crta nešto izuzetno prepoznatljivo u svijetu automobila. No hoćete li se složiti s nama kada kažemo kako je upravo spoj jednog s drugim u modernim vremenima nešto fenomenalno?
Odgovor postavljenom pitanju iz uvodnog dijela teksta ne znamo, no bilo da je pozitivan ili negativan, mi mislimo kako je Morgan 3-Wheeler općenito jedan od naj-cool automobila koji su posljednjih godina izašli iz neke tvornice ili manufakture automobila na svijetu.
Zašto? Jednostavno zato jer iako smo zaljubljenici u skoro sve na četiri kotača i pratimo trendove sa velikim zanimanjem, izvještavamo Vas o njima i istovremeno uživamo u svim aspektima koje moderna proizvodnja automobila nudi, svejedno jednim dijelom žalimo za nekim prošlim vremenima kada su automobili ipak bili puno više od modnih detalja i prijevoznih sredstava.
No naša bi se retorika i trabunjanje o povijesti automobilizma mogla rasplesti na preko pola Interneta u globalu, pa je možda ipak bolje da ostanemo "on-topic" i pojasnimo o kakvom se automobilu ovdje zapravo radi i zašto su par boja i jedan logotip toliko bitni faktori u cijeloj priči.
Dakle, Morgan 3-Wheeler je kao automobil više zamišljen kao povratak u tridesete godine prošlog stoljeća, kada su takvi automobili bili nešto u čemu se itekako jurilo, te je baziran na modelu Super Aero iz 1927. godine. No nazvati ga "retro" ne bi bilo nimalo ispravno, jer takav opis u današnje vrijeme svodi se na detalje ili nešto što je u nekom malom postotku nalik onome što se replicira u modernim vremenima, dok je ovaj Morgan napravljen na isti način i koristi identične komponente kakve su korištene i prije preko osamdeset godina.
Motor je također u istoj maniri – V-Twin, no za razliku od originalnih motora iz davno minulog vremena, iz Morgana su odlučili odabrati najbolje što je u ovom momentu moguće staviti pod haubu (ako se to uopće tako može reći), te je 2-cilindrični motor sa ukupno 80 konjskih snaga prema striktnoj specifikaciji i recepturi napravljen u tvrtki S&S, koja je usko specijalizirana za izradu V-Twin motora.
Motor je dakle savršeno lijen, za moderne pojmove itekako preslab i maksimalni okretni moment od 139 Nm događa se već pri 3,250 okretaja u minuti, no nije ni cilj bilo napraviti moderni Turbo-motor kojim bi se pogonio Morgan 3-Wheeler, već je ideja bila ostaviti najveći postotak originalnih komponenata, tj. onih izrađenih po specifikaciji iz davno minulih vremena, te ih u obliku reinkarnacije ponuditi tek šačici auto-entuzijasta čiji su djedovi u garažama imali nešto tome slično dok su bili mladi i nadobudni.
Motoru je pripojen modificirani mjenjački sklop preuzet sa Mazde MX-5, koji je svoju ulogu u Morganu dobio prije svega zbog lakoće u smislu materijala, ali i upravljanja njime, te je sa V-Twin motorom ispao kao pun pogodak – tim više što ne postoji ama baš niti jedan sustav pomoći vozaču u smislu modernih elektroničkih pomagala na kakva smo navikli u modernim automobilima.
No najposebniji dio ovog Morgana je karoserija.
Izrađena od aluminija (za razliku od drveta koje se inače kao najčešći materijal koristi pri izradi šasija u Morganu), sa tek pokojim modernim detaljem poput prednjih svjetala i poklopca tanka na vrhu repa automobila, Morganova trokolica prepoznatljiva je iz ama baš svakog kuta iz kojeg se na nju gleda, a ono najposebnije u ovoj priči jest ponovno oživljavanje još jedne legendarne stavke – klasične kombinacije baby-plave boje i narančaste trake, što zajedno sa logotipom označava jednu od najlegendarnijih momčadi koje je svijet automobilizma ikad doživio – Gulf Racing Team.
Za one koji su mlađih naraštaja i nisu nikad čuli za proizvođača ulja imena Gulf, te nikad nisu doživjeli neki automobil na utrkama polakiran u tu legendarnu kombinaciju boja, neka pogledaju GT-utrke i Aston Martinove automobile koji se tamo natječu upravo polakirani u te boje, no možda najslavnije utjelovljenje Gulf Racing Teama ikad portretirano je u jednom od najrealnijih i najboljih filmova automobilističke tematike ikad snimljenih, odnosno Le Mans, gdje Steve McQueen kao Michael Delaney sa svojim Porscheom 917 polakiranim upravo u te boje pokušava pod svaku cijenu pobijediti na toj legendarnoj utrci.
No boja i dizajn za ovu ultra-limitiranu seriju od samo 100 komada Morgana 3-Wheelera nisu slučajno odabrani, već su svojevrsna proslava Morgan-Nissan LMP2 tima kojeg vodi OnOak Racing, te za svoje natjecateljske automobile koristi upravo taj hommage-design u sklopu FIA World Endurance Championship serije natjecanja.
Tome u prilog ide i činjenica kako je skoro svaki detalj izuzev onih na karoseriji polakiran u crnu boju – od felgi, preko blatobrana, ispušnog sistema zajedno s pokrovom, prednjih svjetala, kompletnog interijera, pa čak i V-Twin motora koji viri izvan gabarita karoserije na prednjem dijelu automobila.
Uglavnom, ovaj reinkarnirani komadić automobilističke povijesti u obliku ovakve kombinacije boja i detalja nama doista predstavlja nešto apsolutno posebno i iako je "Gulf" Morgan 3-Wheeler u pravilu nekih 4,000 Eura skuplji od baznog modela koji sa cijenom stoji na oko 35,000 Eura, rado bi doplatili tu razliku u cijeni i vozili po apsolutno svemu poseban automobil otrgnut sa stranica povijesti, jer u krajnjoj liniji smo mišljenja kako na nešto ovoliko cool praktički nije moguće staviti cijenu.
Dijelite li naše mišljenje?
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Morgan-Motor.co.uk i Google Images