Mitsubishi – Ipak nema novog sportskog automobila u planu
Obzirom na nedavne proglašene gubitke i sveukupno stanje na tržištu koje za ovu marku nikako nije povoljno, iz Mitsubishija stižu vijesti kako do daljnjeg nema novaca kako bi se u svijetu automobila pojavio nasljednik modela Eclipse i 3000 GT, odnosno GTO.
Dakle, trend loših vijesti se i dalje nastavlja, jer kako se nama čini u zadnje vrijeme, iako se noviteti u auto-industriji pojavljuju skoro svakodnevno, rijetki su oni proizvođači automobila koji tržištu nude nešto posebno. Tom trendu se od nedavno definitivno pridružio i Mitsubishi.
Naime, u prošlim vremenima postojali su razni modeli koji su ovom proizvođaču uvelike donosili image sportski-orijentiranog proizvođača automobila, jer ukoliko itko od Vas npr. nikad nije čuo za sve silne pobjede i naslove prvaka u konstruktorskom poretku na WRC-natjecanjima diljem svijeta i nastupe na jednom od najpoznatijih svjetskih natjecanja – Rallyu Paris-Dakar, takva osoba ne pripada miljeu auto-fanatika i samim time bi bilo bolje da svoje vrijeme posveti rješavanju križaljki ili gledanju neke od trač-emisija na televiziji. No ukoliko ste pak čuli za obje navedene stavke, onda ste zasigurno čuli i za Mitsubishijeve modele automobila poput Starion, FTO, Eclipse, 3000 GT, GTO i svu silu Lancer Evolution varijacija na temu "sportske limuzine za svaki dan", vjerojatno sa istim žaljenjem čitate ovaj tekst kao što smo ga i mi sa žaljenjem čitali i pisali, jer izuzev EVO modela koji i dalje imaju plan i program u smislu proizvodnje, Mitsubishi odustaje od svih daljnjih pokušaja oživljavanja svoje sportske sheme i nastavlja sa proizvodnjom dosadnih električnih automobila i Pick-Up modela koji baš i ne bilježe neku ogromnu prodaju.
Iako je kroz godine suradnja sa nekim drugim proizvođačima automobila poput Chryslera, u sklopu kojih su se dogodili najslavniji modeli Mitsubishija poput modela GTO i Eclipse, koji su svoje alternativne inkarnacije doživjeli u obliku modela Dodge Stealth kao izvedenice 3000 GT i Eagle Talon, odnosno Laser, kao izvedenice modela Eclipse, izgleda da ništa nije pomoglo da se Mistubishi i dalje razvija u obliku Coupe-modela koji svojim sportskim "štihom" zaljubljenicima u takve automobile daju povoda za razmišljanje o kupnji, što je zapravo žalosno isto koliko i realno i aktualno.
Dakle, usprkos navedenim sportskim modelima koji su u nekim boljim vremenima bilježili itekako dobru prodaju, obzirom da su nerijetko glasili kao tehnološki najnapredniji sportski automobili svojih era, Mitsubishi je tu priču stavio u drugi plan, jer po riječima predsjednika Mitsubishi Motorsa, gdina. Osamu Masukija, "usprkos željama i nastojanjima inžinjera da se u segmentu sportski orijentiranijih modela poput Toyote GT86 napravi pomak, takav potez u bližoj budućnosti nikako nije u planu.". Dakle, postavlja se pitanje zašto Mitsubishi kao slavna marka sa ogromnim tehnološkim potencijalom i visokim stupnjem mogućnosti sudjelovanja u segmentima auto-industrije u kojima već godinama glavnu riječ sa svojim cijenom vrlo pristupačnim modelima vode marke poput Nissana i General Motorsa (u Americi prije svega), odnosno u čemu je zapravo problem?
Jednom riječju opisano, novac. Tipično, zar ne?!
OK, istini za volju, manjak novca u Mitsubishijevim blagajnama i nije neko čudo ako se pogleda trenutna paleta modela koji se od ovog proizvođača automobila nalaze na tržištu, a činjenično stanje stvari je dodatno opisano otegotnim okolnostima u obliku činjenice kako Mitsubishi zapravo sve svoje današnje modele bazira na samo četiri platforme, za razliku od konkurencije koja svako toliko na tržište izbacuje kompletno nove modele na isto tako kompletno novim platformama, što je izuzetno bitan faktor.
No kako se po tom pitanju očitovao gospodin Masuki, "Naši inžinjeri vrlo su skloni i sposobni u pronalasku i razvijanju novih tehnologija, no svaka nova tehnologija zahtijeva određene troškove koji dugoročno gledano neće donositi adekvatnu zaradu kojom bi se osiguralo još modela i njihov neprestani razvoj.", odnosno u slobodnom prijevodu tog navoda, u Mitsubishiju jednostavno nisu skloni vjerovanju kako bi bilo kakav novi model u ovom momentu bio profitabilan – pogotovo u smislu sportski-orijentiranog modela kakav zahtijeva ciljanu publiku. Ispravan stav ekonomski gledano, no u praksi ipak fali nešto malo, brzo i atraktivno sa logotipom Mitsubishija na nekom od dijelova karoserije, zar ne?!
Uglavnom, želje su jedno, a stvarnost nešto sasvim osamnaesto, a obzirom da stvaran svijet ipak prevladava, iz Mitsubishija izuzev jedanaeste evolucije Lancera još dugo nećemo vidjeti neki sportskiji model.
Tužno, ali istinito.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Mitsubishi Motors, Supercars.net i Google Images