Mitsubishi – EVO-Hibrid?
Da, pitanje iz naslova apsolutno stoji, jer prema alarmantnim vijestima koje su prije par dana stigle iz Mitsubishija, novi bi Evolution XI trebao biti pogonjen hibridnim motorom.
Ajme! Što se to k vragu događa današnjem svijetu automobila? Zar je doista moguće da čak i oni krajnje beskompromisni i usmjereni automobil postaju ekološki svjesni i "zeleni"? Nažalost, odgovor na ta pitanja bi u ovom trenu bio "da", jer glasine kako Mitsubishi svoj novi Lancer Evolution u svojoj jedanaestoj inkarnaciji planira predstaviti u obliku automobila pogonjenog Hibridnim motorom, sve su glasnije.
Dakle svim onim ljudima koji za ovaj legendarni model imaju posebno mjesto u srcu savjetujem da ne čitaju dalje.
Prema riječima časopisa "Autocar", tj. prema saznanjima njihove danas već legendarno pouzdane ekipe auto-novinara, novi bi Lancer Evolution u smislu motora trebao biti tzv. "Plug-in Hybrid". Moram priznati da je to jedna od onih vijesti kakvu ni u bunilu ne bih očekivao – čak ni u današnjem ekološki svjesnom svijetu koji auto-industriju gura u prvi plan po pitanju zagađenja. No eto, najave su tu i zapravo ne znam jesam li šokiran, iznenađen, ili sam pak to negdje u dubinama sive tvari i očekivao.
Detalji su u ovom trenu poprilično šturi, no ono što se zasigurno zna jest kako Mitsubishi planira u sklopu nove generacije Lancera (koji na tržište stiže sljedeće godine) nuditi isključivo "Plug-in Hybrid" tehnologiju, koja se iz dana u dan sve više razvija. Ideja je zaokružiti cjelinu u smislu ponude motora za Lancer i daljnjim razvojem na neki način demonstrirati svu silu dotične tehnologije, te za novi Evolution napraviti ekološki svjestan motor s 500 konjskih snaga.
Daljnje ideje (naravno) podrazumijevaju skidanje s trona najbržeg Japanca u obliku danas već svima poznatog "Godzille", odnosno Nissana GT-R, no hoće li se "zeleni" motor baš toliko dobro nositi s monstruoznim VR38 motorom koji pogoni GT-R, u ovom času je teško špekulirati.
Ono što se također jako dobro zna, jest činjenica kako Mitsubishi izuzev Lancera Evolution trenutno nema praktički niti jedan globalno prepoznatljiv model, s obzirom na to da su oci tvrtke već odavno odustali od reinkarnacije modela Eclipse ili nekog nasljednika legendarnog Mitsubishijevog modela 3000 GT (odnosno GTO, kako je nekima poznat). Dakle, Mitsubishi zadnjih godina baš i ne stoji na "zdravim nogama" i zapravo je daleko od dana ponosa i slave devedesetih godina prošlog stoljeća, kada su sportskije-orijentirani vozači imali što za odabrati i iz Mitsubishijevog kataloga.
Upravo u tim činjenicama i stoji uporište teze kako se Mitsubishi svojom tehnologijom i imidžem sve više orijentira prema strujom-potpomognutim motorima i ekološki svjesnim automobilima, što se dodatno pokazuje čak i na stazi.
Naime, MiEV Evolution II Pikes Peak, trkaći je prototip s kojim je Mitsubishi ove godine nastupio na legendarnoj utrci "do neba", tako da cijela priča oko razvoja ove tehnologije u kombinaciji s pogonom na sva četiri kotača u ovom času izgleda i više nego izvjesno.
I dalje nisam baš previše siguran za što bi sve konkretno maleni 4-cilindrični Turbo-motor s dva električna motora u kombinaciji s njime mogao biti sposoban u smislu performansi i direktne prijetnje Nissanu GT-R (koji će se sigurno i dalje razvijati), no to se ionako još neko vrijeme neće saznati, pa je možda bolje u ovom času špekulacije oko toga ostaviti na miru.
Bilo kako bilo, kako će se dalje priča razvijati, u ovom se trenutku ne zna sa stopostotnom sigurnošću, no s obzirom na totalnu bezličnost s jedne strane i eko-maniju koja već godinama potresa svijet automobila, iskreno me ne bi čudilo da sljedeći Evolution doista postane apsolutno ekološki-orijentiran.
Užas…
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, CarBuzz.com, Flickr.com i Google Images