Mercedes-Benz – uskoro stiže novi veliki Coupé
Zapravo naslov nije potpun, no zato služi ovih nekoliko redaka ispod njega, koji bi trebali pružiti nešto jasniju sliku vezano uz najavu.
Prije nekoliko dana se tijekom 84. izdanja salona automobila u Ženevi svijetu predstavilo mnogo noviteta. Neki su bili tehnološki-orijentirani, neki su predstavljali nove koncepte i ideje raznih proizvođača automobila rezervirane za neka buduća vremena, a neki su bili marke Mercedes-Benz.
Dakle koncentrirat ću se na dotičnu tvrtku.
Naime, na izlagačkom prostoru tvrtke Mercedes-Benz svoje je mjesto našlo nekoliko noviteta, no najveću pozornost definitivno je uzimala Coupé-izvedenica S-klase.
Ukratko, radi se o velikom automobilu s dvojim vratima, ogromnom količinom opreme i igračaka, velikim brojem tehnoloških inovacija i razinom udobnosti kakvu samo S-klasa može ponuditi na tržište, no S-klasa je ionako oduvijek bila sinonim za sve navedeno, pa tako ni u smislu ove verzije s dvojim vratima manjka ne bi trebalo biti ništa drugačije.
No svijet automobila se u današnje vrijeme kreće tolikom brzinom, da je S-klasa Coupé već „stara“ vijest, te se ekipa iz Mercedesa odlučila nazvati ljude u vlastiti podrum i od njih naručiti nešto razigraniju verziju ovog novog modela.
Rezultatno stanje je Mercedes-Benz S-klase s dvojim vratima manje i oznakom S63 AMG, što pak u prijevodu znači da je udobnost dijelom pala u drugi plan, dok je onaj prvi preuzela snaga.
Samim time bilo bi sasvim ispravno navesti i pokoju brojku koja je nastala iza zatvorenih vrata dijela tvrtke čiji djelatnici na ulicu ne izlaze bez sedativa.
Dakle, AMG-ov BlueDIRECT 5,5-litarski V8 motor i disanjem potpomognutim s čak dva Turbo-punjača, prema najavama bi trebao proizvoditi 585 konjskih snaga i oko 900 Nm maksimalnog okretnog momenta, što je pak sasvim dovoljno da bi se postigla i pokoja praktična vrijednost mjerljiva brojevima koji znače ubrzanje i maksimalnu brzinu.
Zbog svih tih teoretskih i nevidljivih brojki bi od stanja potpune statike do stotinu kilometara na sat, S-klasa s dvojim vratima manjka i oznakom S63 AMG trebala stizati za ispod tri sekunde, dok bi maksimalna brzina trebala iznositi već jako dobro poznatih 250 km/h – naravno, elektronički limitiranih.
Prema službenim objavama u obliku floskula kakve smo već navikli čitati i slušati za manje-više svaki novi model na tržištu, S63 AMG vozaču nudi „dominaciju i senzualnu čistoću osjećaja vožnje“ (što god to u prijevodu značilo), a dotična bi floskula trebala ponuditi i „sportsku orijentaciju automobila bez ikakvog posebnog truda od strane vozača“, što moram priznati zvuči jako glupo.
Razlog tog zaključka je iznimno jednostavan, a ukratko se svodi na svu silu udobnosti, ergonomije, igračaka koje nema niti jedan drugi automobil i ogroman broj konjskih snaga na raspolaganju svima s dubokim džepom. Ne znam kako vi razmišljate, no meni dotične dvije floskule u kombinaciji sa svim činjenicama o dotičnom automobilu pomalo zvuče kao recept za sigurnu nesreću, jer voziti 585 konja jak automobil bez ikakvog truda jednostavno ne zvuči baš onako kako bi trebalo.
No Mercedes-Benz i AMG još jednom zajedničkim snagama na tržište nude jedan itekako poseban automobil i u to nema nikakve sumnje. Dapače, najnovija „Lightweight Performance“ filozofija koja prati sve novije i jače modele ove renomirane marke na neki način govori sama za sebe, jer unaprijed podrazumijeva ultra-lagane kovane kotače, kočioni sustav izrađen od kompozitnih materijala, aluminijske i karbonske dijelove gdje god je to moguće, te svu silu ultra-laganih aerodinamičkih dodataka.
U Mercedesu također ponosno ističu i superlativnost ovog novog AMG-ovog uratka u usporedbi s modelom CL63, koji također potpisuje AMG, jer S63 AMG ima 41 konjsku snagu i nešto više od 100 Nm više od tog nedavno ispraćenog modela. Dakle Mercedes-Benz i AMG doista sigurno koračaju unaprijed.
Cijene i popisi opreme za ovaj model još uvijek nisu objavljene, no biti će uskoro, tj. s početkom New York Auto Showa, koji bi se trebao održati sredinom travnja, kada Mercedes-Benz i AMG žele svijetu službeno i uživo predstaviti ovaj po svemu sudeći doista poseban automobil.
Dakle vrijedi pričekati detalje, zar ne?!
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: FastWildCars.com, CarBuzz.com i Google Images