Mercedes-Benz – upoznajte najbrži automobil bez krova
Da, naslov je apsolutno ispravan, jer ovaj je Mercedes ušao u anale svjetske automobilske povijesti kao „The Fastest Roadster on the Planet“, kako tvrde ljudi iz Brabusa u svom press-kitu.
Ne vjerujete?
Iako tvrtka Mercedes-Benz u ponudi ima modele SL63 AMG i SL65 AMG, ekipa iz Bottropa se u smislu svoje prerade i postavljanja brzinskog rekorda u smislu jednog automobila bez krova odlučila za onu slabiju verziju, tj. SL63 AMG.
Klaus Brackman i Prof. Bodo Buschmann kažu da razlozi za ovaj „slabiji“ odabir leže u „načinu na koji SL63 AMG u odnosu na jaču verziju razvija snagu“, pa iako mi to baš i nije pretjerano jasno samo po sebi, u tu rečenicu ipak nemam razloga sumnjati, jer tvrtka Brabus čiji je naziv sastavljen iz ta dva prezimena još od kraja sedamdesetih godina prošlog stoljeća znači sinonim za neke od najbolesnijih prerada Mercedesovih automobila svih vremena.
Tome u prilog ide nekolicina modela koji su već dobili određene titule, te Brabus postavili na kartu onih najusmjerenijih tuning-tvrtki na svijetu, čiji rad istovremeno fascinira i baca u očaj zbog česte neupotrebljivosti u stvarnom svijetu.
No pustimo sad to…
Ono zbog čega je Brabus 850 SL (kako se ova prerađena verzija spomenutog SL63 AMG naziva) prije svega se može pohvaliti ogromnom količinom konja pod „haubom“, tj. njih točno 850.
Tolika snaga neminovno rezultira i ogromnom količinom Newtonmetara, koje je u ovom slučaju moguće izraziti brojkom 1,148, no to je čak i relativno civilizirana brojka, s obzirom na činjenicu da je dotična brojka elektronski limitirana.
Iako se ubrzanje ne navodi kao komad statistike kojime ovaj Brabusov projekt fascinira, ono što je navedeno svodi se na maksimalnu brzinu od također elektronski-limitiranih 370,15 kilometara na sat.
…i da, 850 SL dotičnu brzinu može razviti i bez podignutog krova.
Iako čisto sumnjam da u praksi dotične ičemu služe, sve te limitacije postavljene su primarno iz razloga očuvanja komponenata poput mjenjačkog sklopa i diferencijala, no isto tako vjerujem da su luđaci iz Brabusa na umu imali i potencijalne kupce za koje bi željeli da se u tvrtku vrate barem na prvi servis, što bi micanjem dotičnih restrikcija bilo nešto upitnije nego ovako kako jest.
Iz Brabusa je uz pokoji navedeni podatak u smislu brojki stigao i opsežan popis modifikacija u smislu interijera, eksterijera, nekih dodatnih vozačkih pomagala, te preinaka po pitanju motora, ovjesa i još nekih vitalnih komponenti.
No vjerujte mi da je dotičan popis duži od onog koji bi koristili za kupovinu namirnica u slučaju da u nabavku istih idete jednom u desetljeću, pa je možda bolje izostaviti te detalje i uputiti vas da zajedno sa mnom slinite nad fotografijama i uočavate razlike između „običnog“ modela i ove zvijeri s kompleksom Boga.
Uglavnom, s modelom 850 SL ova je renomirana i poslovično nenormalna tvrtka postavila još jedan rekord u nizu, te je tek nedavno predstavljeni Brabus 800 SL baziran na modelu SL65 AMG učinila savršeno nebitnim i sporim, te samim time ni približno vrijednim spomena.
Stoga je u biti najbolje jednostavno prestati s daljnjim opisivanjem ovog novog, luđeg i bolesnijeg modela, jer me iskreno ne bi čudilo da se već za koji mjesec iz radionice užasa u Bottropu pojavi verzija s brojkom 900 u nazivu.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Brabus.com, NetCarShow.com, SuperCars.net i Google Images