Mercedes-Benz – oživljavanje povijesti u režiji Brabusa
Iako je tvrtka Brabus prije svega poznata po apsolutnom manjku kompromisa pri dorađivanju određenih Mercedesovih modela, unutar zidova te tvrtke postoji još jedna bitna djelatnost koja podrazumijeva restauraciju za sve one automobile čiji vlasnici smatraju da se u njihovim garažama nalaze bitni dijelovi povijesti vezanih uz ovu slavnu marku.
U pravilu je na spomen tvrtke Brabus za sve auto-entuzijaste prva asocijacija vezana uz prerađene modele koji nerijetko postavljaju brzinske rekorde u određenim klasama automobila. Isto tako dotična asocijacija automatizmom podrazumijeva i ogromnu snagu i često pretjerivanje po pitanju nekih drugih aspekata Mercedesovih modela, kojima je tvrtka Brabus itekako sklona.
Usprkos činjenici da u današnje vrijeme Mercedesovi modeli itekako znače najviši stupanj kvalitete i tehnologije, te instantnu prepoznatljivost na ulicama gradova diljem svijeta, tvrtka Brabus nekako uvijek uspijeva neke već ionako posebne modele učiniti još posebnijima, pa stoga nimalo ne čudi kako je upravo Brabus najčešći odabir kupaca koji iz svojih Mercedesa žele izvući maksimum.
Ono što pak mnogi ne znaju, druga je strana onoga što Brabus već desetljećima radi iza zatvorenih vrata, a to je restauracija određenih modela marke Mercedes-Benz. Naravno, sama tvrtka pokazala je inicijativu prema nekolicini modela, te ih uredila i obnovila prema vlastitom nahođenju, no u pravilu sam proces oživljavanja i uljepšavanja započinje prvenstveno prema inicijativi vlasnika.
Samim time se vlasnicima prema nečem „posebnijih“ modela otvaraju mogućnosti zadržavanja istih u najljepšem i najočuvanijem mogućem stanju.
Da, takvih pokušaja danas nimalo ne nedostaje, jer određene televizijske emisije i video-kanali na Internetu vrve od raznoraznih tvrtki koje se na ovaj ili onaj način bave restauriranjem, no tvrtka Brabus, odnosno dio pod nazivom Brabus Classic to nekako radi s puno više stila od većine ostalih, a u prilog cijele priče definitivno idu i originalni Mercedesovi dijelovi koji u Brabus stižu nevezano uz godište modela koji se u datom momentu nalazi u procesu restauracije.
Ove je godine ta renomirana tvrtka izložila svoje restaurirane primjerke na jednom od najzanimljivijih sajmova vezanih uz tematiku automobila, odnosno u Essenu na sajmu pod nazivom Techno Classica, pa se jednostavno činilo krivim ne obratiti pozornost na tvrtku, sajam i izlagački prostor koji su Brabusovci ove godine popunjavali ukupno šest modela.
U pravilu nije riječ o nekim ultra-rijetkim modelima koji se drže podalje od očiju javnosti u nekom skladištu ili hangaru koje pripada nekom šeiku, već o „običnijim“ modelima poput W111 i W113 (odnosno Pagoda, kako ih mnogi znaju), R507 560 SL, 280 SE 3,5 Cabriolet, te ogoljena i obnovljena šasija vječno prelije „srebrne strijele“, odnosno modela 300 SL GullWing.
Time je tvrtka Brabus zapravo napravila jedno jako pametno izlaganje koje bi ideologiju restauracije moglo približiti i „običnim smrtnicima“, što je u svakom slučaju pohvalno.
Naravno, dotični „obični smrtnici“ ipak uz želju i poštovanje prema modelu u svom vlasništvu trebaju imati i nešto dublji džep, jer prema riječima odgovornih ljudi u Brabusu, „ovakav proces podrazumijeva svaku maticu i vijak, što nije jeftino za klijenta, no vraća sjaj automobilu i istovremeno ga vraća i u dane kada je bio nov“.
Sam proces doista podrazumijeva svaku maticu i vijak, te sve ostale komponente koje čine svaki model koji se nađe u radionici, no to ne znači da se svi dijelovi mijenjaju za nove. Dapače, većina ostaje upravo onakvima kakvi su bili tijekom prve ugradnje, samo u skroz obnovljenom izdanju, a dijelovi koji su podložni zamjeni prije svega su komponente ovjesa i interijera svakog pojedinog automobila.
Motor, mjenjački sklop, dijelovi karoserije i sva sila detalja kojima klasični Mercedesovi modeli itekako raspolažu, nakon pregleda i popisivanja u pravilu se vraćaju u stanje u kakvom su bili prije nekoliko desetljeća, dok se oni dijelovi koje je nemoguće obnoviti jednostavno naručuju iz tvornice, te ugrađuju na automobile.
Samim time nema puno mjesta za pogreške, pa se automobili doista vraćaju u svoje izvorno stanje i izgledaju kao novi.
I opet kažem, takvih radionica u današnje vrijeme ima doista puno, no rijetke su one koje su u mogućnosti predstaviti se s toliko stila i obraćanja pažnje prema detaljima, pa ako već ništa drugo, onda je po tome ova Brabusova djelatnost itekako posebna.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Brabus.com