Mercedes-Benz – najbolesnija A-klasa do sada
Iako strahovito skup automobil, aktualna generacija Mercedesove A-klase jedan je od najljepših kompaktnih automobila na koje sam ikad uputio pogled. No uz ljepotu i upotrebljivost, te status koji uz „trokraku zvijezdu“ u pravilu dolazi sam po sebi, ova A-klasa je i bolesno brz automobil.
Oni koji u modelima koje tvrtka Mercedes-Benz već desetljećima izdaje na tržište gledaju predmet želja i snova, itekako su upoznati s tvrtkama AMG i Brabus.
Razlike između dotičnih zapravo i nisu toliko velike koliko se možda „na prvu“ čini, jer obje tvrtke ne samo da su svojim radnim vijekom involvirane u poboljšanje raznoraznih aspekata određenih modela tvrtke Mercedes-Benz, već obje na tržište dolaze i s garancijom koju Mercedes potpisuje.
Samim time nimalo ne čudi status koji obje tvrtke danas uživaju.
Iako su Mercedesovi modeli s potpisom tvrtke AMG već sami po sebi u pravilu bolesno jaki i brzi, tvrtka Brabus ljestvicu često podiže na još viši nivo, pa se kroz povijest te renomirane tvrtke nekolicina modela itekako istakla kroz neke rekorde i često nevjerojatne brojke u smislu snage i maksimalne brzine.
Takvu ideologiju ludila i beskompromisnosti prati i najnoviji uradak koji je baziran na Mercedesovoj A-klasi.
Naime, Mercedes-Benz A-klase nije samo lijep automobil, već u mnogim segmentima i model koji na neki način redefinira klasu kompaktnih automobila za svakodnevnu upotrebu. Samim time je aktualna generacija A-klase itekako poseban automobil.
Doduše sva ta posebnost dolazi uz poprilično (pre)visoku cijenu, pa mnogi ljubitelji ovog modela isti neće gledati ispred vrata svoje kuće i sa svojim imenom i prezimenom u knjižici vozila, no to nije tema ovog teksta, pa na navode u smislu cijena u ovom času ne bih trošio retke.
Ono što pak jest tematika teksta svodi se na nekolicinu brojki i fotografija vezanih uz Brabus B45 AMG, tj. trenutno najimpresivniji „mali“ automobil na planeti, jer sjesti za volan automobila koji je veličine Volkswagenovog Golfa, a pod poklopcem motora ima 2-litarski motor s točno 400 konjskih snaga definitivno nije nešto što se događa svaki dan.
No uz 400 konjskih snaga i ukupno 500 Nm maksimalnog okretnog momenta, A-klasa s Brabusovim potpisom dolazi i s pogonom na sva četiri kotača, što uz brutalno ubrzanje od 4,2 sekunde od 0-100 km/h osigurava i apsolutnu upotrebljivost za sve one s „težom nogom“ na papučici gasa.
Dakle u smislu ove A-klase ne možemo pričati o „maminom automobilu“, već o jednom itekako sposobnom i brzom automobilu koji definitivno nije za svakoga.
Naravno, Brabus ne bi bio to što jest kada se ne bi poigrao i s popisom opreme u smislu vizualnih dodataka vezanih uz eksterijer i interijer samog automobila, pa je takav slučaj i kod A-klase u režiji te renomirane tvrtke.
Konkretan popis preinaka u tim segmentima u ovom času još ne postoji, no ono što je vidljivo iz fotografija eksterijera, podrazumijeva drugačiji dizajn branika i pragova, stražnji spojler, novi dezen kotača, te dosta nižu siluetu od one na koju smo navikli u tvorničkom izdanju A-klase.
Samim time moram priznati da konkretan uradak izgleda doista odlično.
Cijene ovog modela također u ovom času nisu poznate, no kako je A-klasa u svojoj najnovijoj inkarnaciji već od najslabije izvedbe papreno skup automobil, vjerujem da s popisom preinaka potpisanim istovremeno i od Brabusa i od AMG-a, cijena definitivno neće biti zanemariva.
Dapače, pretpostavljam da će Brabus B45 AMG biti jedan od najskupljih automobila kompaktne klase koji su ikad vidjeli svjetlo dana.
No vjerujem da bih u datom momentu ipak zažmirio na jedno oko i priuštio si jedan primjerak, jer ovako dorađenu A-klasu bi doista rado svakodnevno gledao ispred kuće.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Brabus.com, SuperCars.net, CarBuzz.com i Google Images