Mercedes-Benz – Koliko retro može biti SLS?
Kratak odgovor: Izuzetno! No iako je i u svojoj tvorničkoj inkarnaciji SLS jedan od onih automobila koji svoje korijene itekako vuku iz povijesnih vremena i modela koji su se kroz tu (slavnu) povijest pojavljivali, neki ipak misle da konkretni SLS može izgledati i koje desetljeće starije…
Dakle, davnih dana, odnosno točnije 1954. godine kada je originalni "Gull-Wing" Mercedes u obliku modela 300SL stigao kao prinova u svijet automobila, mnogi su mislili kako je isti sto godina ispred svog vremena.
Dan-danas se upravo taj automobil smatra jednim od najljepših i u velikom broju stvari jednim od ponajboljih automobila svih vremena, pa stoga ni ne čudi kako se prije nekoliko godina u obliku modela SLS dogodio svojevrstan nasljednik. Doduše, SLS kao namjenu nema biti sto godina ispred svog vremena, već baš suprotno – SLS je zamišljen da dijelom čvrsto stoji u sadašnjosti među najboljim sportskim automobilima današnjice, dok s druge strane vjerno prati ostavštinu svog djeda iz pedesetih, izgledajući izuzetno "retro".
No kako sam već u samom uvodu u tekst napomenuo, nekima taj dizajnerski izlet u prošlost nije dovoljan, pa eto…srećom, tu je alternativa.
Naime, tvrtka GullWing America Auto Design & Tuning masi ljudi i nije pretjerano poznata kad se spomene onako usput u sklopu nečeg što sa automobilima ima veze, no upravo ta tvrtka jedna je od onih sa rijetko razvijenom maštom i smislom za estetiku.
Ako se samo pogledaju projekti koji iz te teksaške tvrtke stižu na tržište u ruke malobrojnih zaljubljenika u automobile s dubokim džepovima i debelim novčanicima, istog momenta je jasno kako upravo tvrtka GWA itekako dobro zna što i kako radi. Tome u prilog definitivno idu dorađeni Ferrariji poput modela 308 GTB i 340 Mexico Berlinetta, koji su prošli tretmane uljepšavanja i moderniziranja do krajnjih granica dobrog ukusa, a ni modeli slavnih marki Porsche, Bentley, Rolls-Royce i Mercedes-Benz nisu nimalo strani ovim teksaškim auto-metroseksualcima.
No moram priznati da me niti F340 (odnosno Ferrari 340 Mexico Berlinetta) ni Porsche P/9C nisu ostavili toliko razjapljenih usta, kao što je to neki dan bio slučaj sa najnovijim projektom ove tuning tvrtke – model 300 SLC.
Ukratko, radi se o posebnoj narudžbi koja podrazumijeva tzv. "donatorski automobil" i svu silu prerada na njemu prije svega po pitanju vizualnih karakteristika, kojima već ionako retro-orijentirani sportski automobil u obliku Mercedesa SLS AMG postaje uvelike nalik Mercedesovim modelima iz vremena diktature, ratova i genocida, što možda tako rečeno i ne zvuči baš najbolje, no već samim pogledom na prve renderinge vidljivo je kako se zapravo radi o nečem prelijepom i itekako unikatnom u vremenima kada automobili sve više i više liče jedni na druge.
Dizajn je fluidan koliko i jednostavan, osnovna ideja vidljiva je čak iz aviona, a moram priznati da me 300 SLC gledan iz nekih kuteva pomalo podsjeća na Plymouth Prowler, no iskreno vjerujem kako ta sličnost nije nimalo namjerna. Dapače, samo jedan pogled na idejno rješenje za ovaj doista ekstremno retro-orijentiran automobil ni sa čime viđenim u zadnjih nekoliko desetljeća nema ama baš nikakve veze i sam automobil je apsolutno unikatan iz ama baš svakog kuta.
Luksuz je također prisutan u istom onom obliku u kojem je prisutan i u originalu, tj. na modelu SLS AMG, no sa hrpetinom ručno rađenih i posebno dizajniranih detalja, tako da i u tom segmentu 300 SLC odmiče od originala par svjetlosnih godina.
Motor i ovjes u pravilu su identični onome koji dolazi u sklopu standardnog modela SLS, pa je zapravo jedina razlika pomalo redizajniran sustav usisa i kotači, koji također savršeno retro izgleda itekako nadopunjavaju cijeli automobil na najbolji mogući način.
E sad…vlasnik je naravno skriven od pogleda i izuzev nekolicine glavnih i odgovornih u GWA Auto Design & Tuning nitko nema pojma tko je osoba koja novčanikom stoji iza ovakve prerade, no tko god da jest, samim svojim potpisom na račun, tj. kada se automobil isporuči u ovakvom izdanju, moram priznati kako je vlasnik definitivno netko kome pomalo zavidim.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com i GWA-Tuning.com