MANHART MH5 GTR – brutalna prerada najbržeg serijskog BMW-a ikad
Kada je BMW početkom 2021. godine predstavio model M5 CS, konkurencija je i više nego opravdano zadrhtala. A zadrhtali smo i mi zajedno s njom jer se radilo o najbržem i najsnažnijem serijskom BMW modelu ikad.
Sam naziv modela imao je dodatak CS, što bavarski proizvođač predstavlja kao Competition Sport. Zahvaljujući obilatoj upotrebi karbona, vozilo je olakšano za 70 kilograma te je iz 4.4 litrenog bi- turbo V8 motora ispucavalo 635 konjskih snaga i 750 Nm. Dovoljno za kandidaturu za jednu od najbržih (ako ne i najbržu) serijsku limuzinu svih vremena.
Dojam luksuza, snage i prestiža dodatno su potencirali i razmetljivi zlatni detalji na vozilu.
Mislili smo, to je to.
Savršena limuzina.
Ekipa iz tvrtke Manhart, odnosno njemačkog specijalista za tuning nije se složila s nama. Jer da kojim slučajem jest, ne bi odlučila nadmašiti samu sebe i na bazi novog BMW-a M5 CS stvoriti doslovno zvijer na kotačima. Jer Manhart MH5 GTR to definitivno jest.
Krenimo za početak na dizajn.
Kompletno vozilo presvučeno je u tipičnu Manhartovu „Moonlight“ foliju. Otprilike je riječ o mat-nijansi tamno plave, dok mu završni dodir daju sivkasti elementi Manhartovih oznaka. Zlatni detalji su uklonjeni, jer bi na kraju krajeva možda ipak bili mrvicu pretjerano napadni, a i ne bi se uklopili u ovu shemu boja.
Auto leži na gumama 275-30-21 i 295-30-21 te mat crnim Manhartovim “Classic line Y-spoke” aluminijskim kotačima.
Tvrtka KW bila je zadužena za ovjes te su za ovaj automobil razvijeni novi amortizeri s opcijom podešavanja visine, koji su zaslužni za još veće veselje i dinamiku u vožnji zavojima.
Rekli bismo, okretanje 99 % glava za vozilom je zajamčeno već na prvi pogled. A ovih preostalih 1 % okrenut će se ionako nakon što čuje krik iz motora.
Eh da, tu smo…
Motor.
Instalacijom “MHtronik Powerboxa” i karbonskog usisa zraka, ionako brutalno snažan motor od 635 konjskih snaga sada isporučuje nenormalnih 788 konja i vrtoglavih 935 Nm. Sve je zaokruženo rikom iz četiri karbonska ispušna topa dijametra 102 mm koji napadno strše van iz karbonskog difuzora i koji plaše malu djecu kad zaurlaju.
E sad… Tvornički BMW M5 CS ima ubrzanje od 0-100 km/h za 3 sekunde. U ovom trenutku za MH5 nema podataka, ali s obzirom na porast snage nije više pitanje je li Manhart MH5 GTR brži, nego koliko je brži.
Sve u svemu, tvrtka Manhart uspjela je proizvesti limuzinu koja je ne samo jača od najbržeg serijskog BMW-a ikad, već se vjerojatno radi i o najbržoj limuzini s ove strane novog milenija. Jer ako je suditi prema najavi i nekim detaljima, onda vrijedi reći kako je MH5 GTR i brži i glasniji, a vjerojatno i bolje leži na cesti od serijskog M5 CS.
Samo da još jednom doživite o kakvoj se perverziji radi, pročitajte prethodnu rečenicu još jednom.
Jedan od slogana tvrtke je rečenica koju je izgovorio Christoph Erfurt, osnivač tvrtke. Ona možda najbolje opisuje ovu, ali i sve ostale njihove kreacije. A kaže “Mi pretvaramo dobre automobile u veoma posebne automobile”.
Iz Manharta još uvijek nisu formirali cijenu sveg ovog ludila s četverim vratima, ali ako uzmemo u obzir da tvornički M5 CS u SAD- u košta oko 145,000 $, možemo biti sigurni da će njegova jača varijanta biti relativno blizu cifri od 200,000 $. I to ako se uopće nađe u prodaji.
Zašto?
Zato što je važno napomenuti da, za razliku od ostalih Manhartovih prerada koje se izrađuju po narudžbi u više komada, MH5 GTR je proizveden u svega jednom jedinom primjerku. Dakle, monstruozna snaga, ubrzanje te maloserijska proizvodnja su dio jednadžbe koja tvori ovaj automobil. I samim time unikatnost jamči ovom automobilu njegovu ekskluzivnost gdje god da se pojavi.
Ostaje nam samo da vidimo kako će se nositi u usporedbi s konkurentskim vozilima drugih marki i njihovim preradama. Prije svega Mercedesa i Audija.
Ali to je pak opet jedna sasvim druga priča. I ako ćemo iskreno, jedva je čekamo.