Lotus – najnovija igračka uskoro stiže na tržište
Treća generacija Lotusovog modela Elise itekako žari i pali u očima entuzijasta prema natjeravanju protiv štoperice, a ova bi verzija prema svemu sudeći mogla ispasti najsavršenijom do sad.
Nema sumnje da je Lotus Elise jedan od onih automobila koje ili volite ili ne. Beskompromisan, brz i simpatičan mali sportski automobil koji ni približno ne prati „sve za sve“ filozofiju koja je u današnjem svijetu automobila toliko prisutna. Samim time Elise nema milijune kupaca koji čekaju da se pojavi neka nova verzija i prodaju unutarnje organe da bi došli do svog primjerka, no taj automobil već godinama oko sebe ipak gradi itekako širok krug obožavatelja.
Kada je treća generacija bila najavljivana, moram priznati da sam bio pomalo skeptičan, jer sam mislio da će legislatura i trendovi auto-industrije od tog ekstremnog modela napraviti lijenu kravu, no bio sam u krivu, jer Elise je i dalje sposoban i brz kako je bio i prije, a po svemu sudeći će kroz nekoliko dana postati još brži i usmjereniji, a samim time i još poželjnijim automobilom za imati u garaži.
Naime, prema najavama iz Lotusa, ovih bi se dana (tj. točnije za vikend) na Autosportu u Birminghamu trebao premijerno prikazati Lotus Elise S Cup R. Super, zar ne?! No što to u prijevodu znači?
Pa u prijevodu, sve te S i R oznake koje su stavljene kao sufiks ovom malom i simpatičnom sportskom automobilu znače da se u sklopu dotičnog radi o prema stazi najusmjerenijem Lotusu do danas, no i takav se opis čini pomalo indirektnim, pa bih u ovoj fazi teksta najradije samo suhoparno nabrojao neke adute kojima u današnje vrijeme baš i ne raspolaže velik broj automobila…
Ultra-sportski ovjes, sportski kočioni sustav, prednji spojler i difuzor na stražnjem braniku s idejom poboljšavanja aerodinamičkih svojstava na stazi, ravan pod automobila, zaštitni kavez za vozača izrađen prema specifikacijama zadanim od strane FIA-e, „Quick release“ volan, sjedala izrađena prema HANS-specifikacijama i pojasevi koji se kopčaju u četiri točke, samo su dio onog što se na popisu standardne opreme mogu pronaći, no kako ne bih citirao prospekt, možda je bolje da u ovom času stanem s nabrajanjem i posvetim se onom drugom dijelu priče oko ovog modela, tj. performansama.
Iako iz Lotusa nisu precizirali koliko konkretno konjskih snaga Elise S Cup R izvlači iz svog kompresorom-potpomognutog 1,8-litarskog motora, no što su rekli jest ukupna masa automobila, tj. 924 kilograma, što pak u prijevodu znači jedan za današnje pojmove poprilično lagan automobil.
Isto tako je stigla i kalkulacija u sklopu koje bi dotični Elise na stazi od 2,2 milje trebao vrijeme prolaska iste skratiti za u prosijeku četiri sekunde, no nije precizirano o kojoj se konkretno stazi radi, pa iako nemam razloga sumnjati, istovremeno je takav podatak ipak malo teško shvatiti ozbiljno bez konkretne lokacije, broja zavoja i svega što uz jednu stazu zapravo dolazi.
Bilo kako bilo, detalji će se saznati već za vikend, kada Autosport u Birminghamu otvara svoja vrata, a do tada bi trebala biti potvrđena i cijena od oko 45,000 Eura, koliko u ovom času glasine i špekulacije govore da se radi u smislu financijskog izdatka.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, AutoEvolution.com i Google Images