Lola – Legendarni proizvođač trkaćih šasija odlazi u povijest
Tužne vijesti za svijet trkaćih automobila i sve nas koji u tom svijetu nalazimo svoje mjesto, jer nažalost ovaj naslov je istinit i Lola od prije nekoliko dana više službeno ne postoji.
Očito je trend koji trenutno naveliko trese svijet, a svodi se na kupnju što je moguće štedljivijih automobila, sa po mogućnosti što je nekonvencionalnije moguće složenim motorima u obliku hibrida, električnih automobila i sličnih ekološki-nastrojenih umotrovina, uvelike presudio onim "malim" i striktno usmjerenim proizvođačima automobila i u ovom slučaju trkaćih šasija.
Europske tvornice (ili bolje rečeno manufakture) koje nisu bile kupljene od strane velikih korporacija i grupacija u svijetu automobila, poput marki Gumpert, Artega, Melkus i De Tomaso, nedavno su redom počele zatvarati svoja vrata i samim time zatvarati eru u kojoj je vrijednost bila puno više nego samo dobra marketinška kampanja. No nećemo sad teoretizirati o tome, jer ova posljednja manufaktura poznata je još od davne 1958. godine.
Lola Cars International Ltd. mala je kompanija s velikim dostignućima u izradi šasija i baratanja raznoraznim materijalima – kako kompozitnim u novije vrijeme, tako i onim manje kompozitnim kojima je Eric Broadley kao osnivač imao viziju promijeniti svijet utrka i u tome uspio u više navrata kroz sve ove godine i kroz sudjelovanje prije svega u Formuli 1, Formuli 2, Formuli 3, IndyCar, CanAm, ALMS i IMSA serijama natjecanja, te onima u konkurenciji "Grupe C" čije smo pripadnike unutar konkurencije gledali i divili im se tijekom 80-ih i 90-ih na 24 sata Le Mansa. Dakle i totalnom laiku u svijetu auto-sporta praktički od početka do današnjih dana, jasno je o kakvoj tvrtki ovdje govorimo i zašto nam je toliko žao da Lole više nema.
Još početkom prošle godine, Caterham je u razvoj svog modela SP/300 (ujedno i jedinog koji nije baziran na Lotus Seven izvedenici) uključio Lolu u smislu razvoja šasije tog kompletno novog modela, a posljednji projekt koji je višestruko najavljivan, bilo je prototip automobila koji je u bojama Lotusa trebao krenuti u pohod na Le Mans, no i prije nego su počela prva prava terstiranja vezana uz jedan i drugi projekt, Lola je službeno pokrenula priču oko bankrota i kako u ovom momentu stvari stoje zauvijek zatvorila svoja vrata.
Doduše, inicijativa da se pronađu novi investitori ili čak i novi vlasnik, postojala je još u mjesecu svibnju ove godine, no obzirom na uzaludnost po tom pitanju i nemogućnost da se takav scenarij održi i ostvari, tada aktualan vlasnik Lole, gospodin Martin Birrane jednostavno je stjeran u kut i prisiljen potpisati bankrot uz obaveznu rasprodaju svih sredstava koja su u tom trenutku bila na raspolaganju tvrtke.
Iako je Lola Group Holdings kao tvrtka bila rascjepana na sestrinske tvrtke Lola Composites i Lola Special Projects, svi patenti ostaju u trajnom vlasništvu tvrtke u bankrotu, a za Lola Composites dio tvrtke postoji još eventualno jedna slamka spasa u obliku javnosti za sad neimenovane dvije tvrtke koje su nedavno pokazale interes za kupnju tog dijela tvrtke. Dosuše još uvijek nema konkretnih ponuda, tako da situacija po pitanju ovog legendarnog inovatora i proizvođača trkaćih šasija još ostaje vrlo neizvjesna.
Mi u svakom slučaju držimo "fige", jer obzirom na sve ono lijepo, brzo, atraktivno i dobro što je iz tvrtke Lola kroz povijest stiglo, doista bi bilo više nego poželjno da se ovaj proizvođač čistokrvnih trkaćih inovacija na neki način spasi.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: LolaCars.com, CarBuzz.com i Google Images