Lexus – upoznajte konkurenta „seriji 4“
Iako je BMW serije 4 za mene imenom i dalje svojevrstan promašaj i prikaz besmislenog truda koji BMW ulaže u popunjavanje rupa u brojevima, moram priznati da mi se automobil dizajnom zapravo jako dopada. No s obzirom na ekspanziju coupé-automobila u zadnje vrijeme nekako se čini da bi Bavarci mogli imati pokoji problem u smislu konkurencije. Pa u moru ostalih, eto još jednog pokušaja – ovaj puta iz Lexusa.
Izgleda da svakih nekoliko godina ekipa u Lexusu poludi i napravi jesensko čišćenje, te pokuša promijeniti poglede prema automobilima koji se u sklopu ponude ove tvrtke proizvode. Tako je kroz godine iz poprilično dosadnih i bezličnih modela koje je ovaj premium-proizvođač u vlasništvu Toyote nudio na tržište ipak nastalo nekoliko barem naoko zanimljivih modela.
Doduše, Lexus IS u sklopu svoje druge generacije samo je na prvi pogled bio zanimljiv, obzirom se čak i u „M3 killer“ verziji, odnosno u obliku IS-F varijacije na temu istog, automobil ponašao poprilično neuvjerljivo u nekim segmentima, a slična je priča i s ostatkom ponude u sklopu te tada za Lexus nove ere dizajna i (još više) tehnologije.
Tijekom godina Lexus je ipak bilježio sve bolju prodaju, što zapravo pomalo iznenađuje s obzirom na činjenicu da cijela priča oko toga nije ni približno bazirana na hibridnim, već na onim normalnim i konvencionalnim benzinskim motorima.Isto tako je i tehnologija tu pomalo umiješala svoje prste, jer u današnje vrijeme ušteda na svakom koraku (kako nam to zorno prikazuju njemački proizvođači automobila), pravo je čudo pronaći dobro popunjen popis standardne opreme za neki automobil, a upravo je to Lexus imao kao jedan od glavnih aduta.
Naravno da u već dobro poznatom japanskom trendu i kvaliteta nikako nije zaostajala, pa je to na neki način dodatno potencijalne kupce guralo u salone upravo po neki Lexusov model, ali cijelo je vrijeme dizajn, a samim time i privlačnost modela ove tvrtke bila pomalo upitna.
Da, IS je izgledao odlično (pogotovo IS-F ukoliko čovjek može zažmiriti na one umjetne ispušne cijevi), GS je također itekako imao svoje atribute, LS je u pravilu većinom kopirao Mercedes S-Klase, samo s puno više standardne opreme, a čak je i RX izgledao interesantno (naravno, onima koje takvi automobili pale), no neke prepoznatljivosti od modela do modela zapravo i nije bilo. Dapače, oni prepoznatljivi dijelovi, tj. oni koji su tu prepoznatljivost trebali graditi, najčešće su bili umjetni i beskorisni (poput nastavaka ispušnog sustava na gore spomenutom Lexusu IS-F), što je jednostavno glupo i istovremeno neoprostivo.
No onda su se vjetrovi i opet preokrenuli i nastao je dugo očekivani model LF-A koji je označio jednu sasvim novu eru u Lexusu i istovremeno ostatku svijeta automobila zorno i jako glasno dao do znanja da inspiracije u Lexusu ne fali i da je samo pitanje vremena kada će se cijela priča zaokružiti kako treba.
Novi su vjetrovi donijeli model LF-A kao jedan od onih automobila zbog kojeg bi i najzagriženiji mrzitelji "japanaca" a mogli itekako pokleknuti i promijeniti mišljenje, no nakon toga je i opet uslijedilo „hlađenje“, obzirom je aktualni Lexus IS pokušao od samog sebe stvoriti image prepoznatljivog automobila, no mislim da je to napravljeno na jedan jako krivi način, jer je automobil istovremeno iznimno prepoznatljiv i isto toliko odvratan. Dapače, toliko je ružan sa svoje prednje i stražnje strane da mi je „na prvu“ bilo muka dvaput pogledati prezentacijske fotografije, a kada sam automobil prvi put vidio uživo, jednostavno sam se počeo smijati – tim više što je u tom momentu kraj bijelog Lexusa IS stajao isto tako bijeli Mercedes C-Klase. Dakle u Lexusu su vjetrovi promjene po pitanju dizajna ipak ispali lošijim potezom nego se inicijalno mislilo da će biti.
No tu priča nikako nije stala, jer ovih je dana na Internetu premijerno prikazan najnoviji produkt svih tih novih dizajnerskih shema, no u ovom je slučaju riječ o jednom coupé-automobilu koji za misiju prije svega ima na određenim tržištima parirati BMW-u serije 4.
Iako premijera uživo za model RC Coupé (kako se dotični model naziva u ovom momentu) tek treba postati aktualna, obzirom se čeka da ovogodišnji Tokyo Auto Salon otvori svoja vrata, Lexus RC Coupé je u sklopu fotografija i pomalo šturog opisa od strane proizvođača od prije par dana definitivno stvaran automobil. Doduše to pomalo i čudi, obzirom se iz Lexusa često čuju najave koje rezultiraju konceptnim automobilima koji nikad ne zažive u stvarnosti, pa ako već ništa drugo, Lexus RC Coupé je barem po tome ugodno iznenađenje.
Dakle, Lexus RC Coupé predstavlja jedan sasvim novi model koji je detaljima i nekim dizajnerskim rješenjima pomalo nalik konceptnom modelu LF-LC koji smo imali prilike vidjeti prije godinu dana, i to nije ništa čudno, obzirom je spomenuti LF-LC doživio iznimno dobre kritike u smislu dizajna. Istovremeno je ideja ovog modela na tržište ponuditi dosad neviđenu količinu tehnologije i luksuza već u samoj bazi modela, pa se tako u popisu standardne opreme nalazi sva sila elektroničkih pomagala oko ovog i onog, hrpetina rasvjetnih tijela, senzora, plemenitih materijala i unikatnih dizajnerskih i ergonomskih rješenja u smislu interijera. Ovjes je nešto što se i dalje drži pod velom tajnosti, pa ne bih špekulirao o tehnologiji kojom se Lexus za ovaj model (najvjerojatnije) može pohvaliti, no dio tog ovjesa su i 19-inčni kotači koji također dolaze serijski, a takve se dimenzije kotača kod konkurenata na tržištu najčešće ipak doplaćuju.
Motorizacija je u ovom momentu poznata tek po naznakama, jer realno gledano spomenuti 3,5-litarski V6 motor u sklopu jačeg modela i 2,5-litarski potpomognut onim električnim motorom koji cijeli sklop opisuje kao „hibridni“, a da se ne ponudi ama baš niti jedna brojka u smislu snage ili bilo kakvih performansi, u današnje vrijeme zvuči malo blesavo. Dapače, ne samo da zvuči blesavo, već i šuplje i prazno, što u današnje vrijeme nikako nema smisla, obzirom svi živi i neživi proizvođači automobila pričaju sve i svašta u sklopu objava čak i za one najbezličnije modele koje proizvode, tako da me ovakav potez iz Lexusa čudi.
No bilo kako bilo, Tokyo Auto Salon je datumom otvaranja vrata vrlo blizu, pa sam siguran da će Japanci tijekom trajanja TAS-a imati štogod više za reći o ovom na prvi pogled itekako čudnovato-izgledajućem coupéu, a do tada ću sačekati uz jednu poprilično iznenađujuću činjenicu koja kaže da mi se viđeno na fotografijama zapravo poprilično sviđa.
To definitivno nije nešto što bih očekivao od Lexusa nakon modela IS u svojoj najnovijoj generaciji.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Lexus.com, SuperCars.net, NetCarShow.com i Google Images