Lamborghini protiv Ferrarija – Klasična usporedba
Vječni rivali – to bi bio možda najbolji opis onoga što se još od davnih šezdesetih godina prošlog stoljeća događa između ova dva slavna prezimena, no iako se kroz burnu povijest oba proizvođača onog najposebnijeg što svijet automobila nudi svo to vrijeme, činjenica je kako jedan bez drugog ne bi postojali.
Iako auto-entuzijasti diljem svijeta itekako dobro znaju i za Lamborghini i za Ferrari, malo ljudi izvan tog oktanima zaraženog kruga ljudi zna kako je rivalstvo na polju super-automobila koje traje već preko pedeset godina zapravo jedna od najočitijih uzročno-posljedičnih veza u svijetu automobila svih vremena.
Naime, šezdesetih godina prošlog stoljeća, kada je Ferrari bio itekako uspješna momčad na polju utrka Formule 1, Ferruccio Lamborghini bio je jedan od radnika koji su pripomagali da Ferrari iz utrke u utrku postane sve slavniji. No u jednom se momentu očito dogodilo zasićenje, jer Ferruccio Lamborghini je jednostavno pokupio prnje i odlučio vratiti se u rodni dom, te prekrižiti Ferrari za sva vremena.
Da je priča smještena u Hrvatsku posljednjih godina, motivacija bi bila jasna, obzirom da bi se najvjerojatnije radilo o neisplati plaća za posljednjih nekoliko mjeseci, no za ovu se priču zapravo i ne zna uzrok, ali se zato zna posljedica, a ista se svodi na tvrdoglavost zbog koje je već 1966. godine Enzo Ferrari itekako bio zabrinut, jer upravo se te godine na tržištu sportskih automobila pojavilo jedno legendarno ime sa prezimenom Lamborghini – Miura.
Pojavljivanjem Miure istog momenta su pregaženi ama baš svi rekordi po pitanju brzine i ubrzanja u kategoriji cestovnih automobila, a većinu je do tada držao upravo Ferrari, čime je svojevrstan rat za prevlast počeo, a traje i u današnje vrijeme. Također, Miura je u povijesnim knjigama auto-industrije i dan-danas jedan od najljepših automobila svih vremena, što je u usporedbi sa Ferrarijevim modelima također bitno postignuće.
No Miura je samo otpočela trend prkosa i bila je relativno kratkog vijeka, no zato je utrla put jednom od najluđih, najbržih, najčudnijih, najneupotrebljivijih i općenito najfascinantnijih i najpoželjnijih automobila svih vremena, pod imenom Lamborghini Countach.
Kada se Countach 1974. godine pojavio na tržištu, nitko se nije usudio ni zamišljati jedan takav automobil, te je već samim pojavljivanjem na prvim fotografijama Countach izazivao istovremeno divljenje i strahopoštovanje.
Iako je predstavljen kao zamisao čak tri godine prije samog pojavljivanja na tržištu, nitko nije vjerovao da bi se ovaj (za to vrijeme) monstrum ikada mogao pojaviti iz mašte u stvarnosti. No Ferruccio Lamborghini i njegova poslovična tvrdoglavost i opet su prevladali usprkos čak i naftnoj krizi koja je taman počela uzimati maha. Tako je rođena legenda koja Lamborghini Countach stavlja u obliku postera na većinu zidova klinaca zaljubljenih u svijet automobila tijekom osamdesetih, a i u današnje vrijeme čest je slučaj vidjeti ga na nekom od zidova auto-mehaničarskih radionica diljem svijeta.
Istini za volju, Ferrari je u vrijeme predstavljanja Countacha svijetu proživljavao uspješne godine poslovanja i u smislu utrkivanja i prodaje cestovnih automobila, no niti jedan od modela u ponudi nije bio ni približno toliko lud i smion poput Countacha. Stoga ni ne čudi kako se ubrzo počela razvijati priča oko jednog takvog automobila s oznakom Ferrari, kojime bi image najljepšeg i najbržeg u paketu istog automobila Ferrariju vratio prvo mjesto na tronu u segmentu sportskih automobila.
No tek osam godina kasnije dogodio se model koji je bio pandan onome što je Countach za zaljubljenike u najbrže automobile na svijetu bio u svim pogledima – Ferrari 512 BB.
Model 512 BB bio je sve samo ne spor i sve samo ne ružan, no ipak je u svom izgledu bio poprilično rezerviraniji od Countacha koji je jednostavno vrištao. Doduše, Berlinetta Boxer bio je isto tako i sve samo ne Boxer (u smislu motora), obzirom da je bio pogonjen klasičnim V12 motorom, no to su već detalji – tim više što se zapravo radi o jednom od najposebnijih automobila koje je Ferrari ikad proizveo.
Bio je to također jedan od onih automobila za kojima se mahom slinilo već na fotografije, a o njegovoj sposobnosti i uvjerljivosti na cesti itekako su pozitivno svjedočili i pripadnici medija i vlasnici ovog doista posebnog Ferrarija.
Dakle, s jedne strane imamo jedan od najluđih i najdugovječnijih automobila svih vremena (obzirom da se Countach proizvodio punih 16 godina), a s druge strane imamo jedan od onih automobila koji čak i u današnje vrijeme slove kao bezvremenski, pa se samim time postavlja pitanje koji je zapravo bolji.
Odgovora za to i ima i nema, jer se većinom (i opet) sve svodi na afinitete prema jednoj i(li) drugoj slavnoj marki, no Japanci su pokušali makar odgovoriti koji je brži, što je prikazano u ovom kratkom videu.
Dakle, zavirite…možda se i iznenadite viđenim.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net i CarBuzz.com
VIDEO: YouTube.com