Lamborghini – Model Urus čekat ćemo do 2017. godine
Iako je povijest pokazala kako za Lamborghini odstupanje od bolesno beskompromisnih automobila koji postižu nerijetko jednostavno blesave brzine i nije neki korak prema uspjehu, i dalje tvrdoglava ekipa iz Sant´Agate Bolognese ne odustaje od nauma da predstavi SUV pod imenom Urus.
Lamborghini u ovom času ima prepune ruke posla, jer nakon predstavljanja redizajna još jednog u nizu posljednjih verzija Gallarda o kojem smo nedavno pisali, zatim kompletno novog nasljednika baby-Lamba, Roadster verziji modela Aventador, te konačnom pristupanju proizvodnji male serije modela Sesto Elemento, prosječan bi čovjek upućen u rad manufakture (što Lamborghini i dalje jest, ili se trudi biti) pomislio kako je to poprilično puno posla, no u Lamborghiniju ne misle tako, jer se i dalje uporno nadaju da će glavonje koje udobno sjede u Volkswagenu konačno odobriti najželjeniji projekt ove već desetljećima najtvrdoglavije i najluđe marke automobila poznate čovječanstvu, uobličen u SUV model Urus.
Poznavatelji auto-industrije iz prošlih vremena, iz naftalina će zajedno s nama izvući sjećanje na model LM002 nazvan "Rambo-Lambo" kao jedan od onih automobila za koje bi željeli da se nikad nisu dogodili i normalni među njima (tj. nama) pomislili bi sasvim logično kako je jedan neuspjeh u obliku svojevrsne preteče SUV-automobilu sa znakom Bika bio dovoljan. No očito nije.
Doduše, LM002 imao je težak porođaj, jer obzirom na sva silna obećanja očito metroseksualnijih pripadnika vrha američke vojske kako je upravo vojni Lamborghini sve što im treba do pune sreće, tadašnja ekipa inžinjera dala je sve od sebe kako bi Amerima ispunila taj nedosanjani san u obliku savršenog spoja stila i velikokalibarskog oružja u kombinaciji. No ispostavilo se da su oba prototipa nazvana Cheetah i LM001 zapravo nešto što američka vojska ipak ne želi baš pretjerano i povukli su novac, što je Lamborghini umalo stjeralo u bankrot.
Uglavnom, LM002 na tržištu je bio prisutan nekih sedam godina i unutar tog vremena uspjelo se prodati punih tri stotine komada, što dovoljno govori o činjenici koliko je svijetu trebao Lamborghini terenskih sposobnosti, no želja za uspijehom upravo ovog modela bila je izuzetno velika – čak toliko velika da se Lamborghini u jednom momentu 1988. godine odlučio LM002 pripremiti za najkompliciraniju utrku svih vremena u obliku one nazvane "Paris-Dakar". No ništa nije uspjelo LM002 promovirati kao poželjan automobil, pa se 1993. godine konačno i prestalo s pokušajima te je model otišao u povijest.
Dakle, slobodni smo zaključiti kako Urus i nema neku slavnu podlogu u prošlosti, pa nam doista nije jasno zašto se baš na tom modelu i njegovom prebacivanju iz statusa konceptnog automobila u onaj namijenjen proizvodnji toliko inzistira. Možda se radi samo o tvrdoglavosti, a možda o ideji polučenoj iz uspješne prodaje jednog od najružnijih automobila svih vremena uobličenog u uradak iz praktički Lamborghinijeve sestrinske tvrtke Porsche, pod imenom Cayenne. Tko će ga znati…
No ono što se zasigurno zna, jest da u Lamborghiniju od Urusa ne odustaju i da se konceptni uradak, nakon predstavljanja na salonu automobila u Pekingu početkom ove godine, svako toliko pojavljuje na nekoj od privatnih auto-prezentacija i čajanki s lajt-motivom automobila.
Također, zasigurno se zna i informacija kako se na konceptu u smislu razvoja i dalje radi, no obzirom na sav ostali posao koji pred ekipom u Lamborghiniju stoji, da se kojim slučajem već sutra dogodi konačni blagoslov od strane glavonja iz Volkswagenovog koncerna, sam razvoj nikako neće moći biti izveden do finalne produkcijske faze prije 2017. godine.
Možda se u Lamborghiniju još ipak i predomisle, iako obzirom na povijest marke, te njihovu poslovičnu predanost i tvrdoglavost, nekako čisto sumnjamo.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Automobili Lamborghini S.p.A, Newspress i UnitedPictures