Lamborghini Gallardo GT3 FL2 je među nama
Postojala su vremena kada je Lamborghini zazirao od utrkivanja, no posljednjih godina je aktualan sasvim drugačiji pristup u sklopu kojeg stiže i nova nada među automobilima unutar GT3 kategorije natjecanja, uobličen u Lamborghini Gallardo GT3 FL2.
Biti najbolji u smislu auto-sporta itekako je mjerljivo u brojkama. Neke podrazumijevaju vremena, neke osvojene bodove tijekom sezone, a neke pak broj posjetitelja na tribinama koji prate određeni oktanski cirkus, no kako bi se došlo do konkretnih brojki u nekom od segmenata potrebna je određena doza atraktivnosti samog natjecanja, hrpa talentiranih vozača i timova, te puna staza pravih trkaćih automobila koje publika dolazi gledati.
Tijekom godina čini se kako je u sklopu nekog od natjecanja (tj. serija natjecanja) sudjelovao praktički svaki imalo bitan proizvođač automobila – bilo da se radi o korporaciji ili manufakturi, pa je tako svijet oktana ponudio trkaće izvedenice Mercedesa, Ferrarija, Bentleya, Forda, BMW-a, Porschea, Marcosa i (naravno) Lamborghinija, što dodatno govori o posebnosti svijeta auto-sporta.
Stoga ni ne čudi kako se u pravilu svake godine intenzivno radi na redizajniranju i rafiniranju svakog takvog automobila, kako bi u sklopu konkurencije ispao kao pobjednik, a cijeloj toj priči itekako se priključio i Lamborghini, o kojem je riječ u sklopu ovih redaka.
Dakle, model je Gallardo – i to u svojoj najnovijoj GT3 FL2 izvedbi za koju trenutne najave govore kako će na stazama diljem svijeta biti prisutan u sezonama 2013. i 2014. godine.
Izveden u kompletu od strane Lamborghinijevog R&D Motorsport odjela i tvrtke Reiter Engineering, naglasak je na dugovječnosti u svakom obliku, što u prijevodu znači kako će ovaj multi-tasking Gallardo nastupati u sklopu raznoraznih utrka – bilo da se radi o onima koje traju dva ili dvadeset i četiri sata. Samim time, komponente s kojima je u prošlosti bilo najviše problema itekako su prošle fazu evolucije kojima bi dotični problemi u pravilu trebali biti umanjeni ili u potpunosti eliminirani.
Prije svega, izuzev poboljšanja aerodinamičkih svojstava ugradnjom i modificiranjem određenih komponenata karoserije i šasije, naglasak je bio na sustavu kočenja, te sustavima hlađenja i dotoka goriva. Također, u sklopu poboljšanih svojstava u smislu aero-dinamike u kombinaciji sa igrarijama u smislu optimizacije motora, novi Gallardo GT3 trebao bi i trošiti ponešto manje goriva, odnosno rijeđe posjećivati bokseve zbog dolijevanja goriva, što je u smislu utrkivanja možda blesavo spomenuti, no iznimno je bitan faktor.
Novi je Gallardo GT3 i nekih 25 kilograma lakši, što bi trebalo pridonijeti i ubrzavanju samog automobila na stazi, kao i trošenju guma i još ponekim bitnim stavkama po pitanju torture koju svaki od trkaćih automobial na stazi itekako prolazi.
Prema riječima glavnog i odgovornog u Lamborghiniju, gospodina pod imenom Stephan Winkelmann, radilo se na tome da "Lamborghini ostvaruje partnerstvo u trajanju od minimalno pet godina sa tvrtkom Reiter Engineering, koja će Lamborghini zasigurno postaviti na sam vrh, obzirom na iznimne sposobnosti u smislu inžinjeringa i izrade, poznavanju Lamborghinijeve tehnologije, te vlastitog pristupa, strasti i velikom broju uspjeha na polju utrkivanja."
Nekako nemam razloga sumnjati u te riječi – pogotovo obzirom na viđeno prošlih godina, gdje je Gallardo iz utrke u utrku bio sve brži i bolji automobil.
Uglavnom, novi Gallardo GT3 FL2 prema narudžbama privatnih timova početi će izlaziti iz tvornice sredinom ožujka, po cijeni od oko 320,000 Eura po komadu (naravno, bez poreza), dok se premijerna vožnja na stazi očekuje tijekom mjeseca svibnja ove godine.
U svakom slučaju želimo sreću timovima koji će u ovoj sezoni na području Europe i Azije (prije svega) nastupati upravo sa ovim automobilom.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: DPPI, CarBuzz.com i Google Images