Lamborghini – Aventador u režiji tvrtke Novitec
Nije Vam ništa čudno u naslovu? Hm…možda da pročitate ponovo…
Novitec, Novitec Rosso i Novitec Tridente tri su dijela ove danas već legendarne tuning-tvrtke koja svoje polje djelovanja bazira na talijanskim automobilima iz FIAT-ovog koncerna.
Dok se Novitec bez ikakvog sufiksa može pohvaliti nekim doista legendarnim dodacima u smislu optike i performansi za raznorazne FIAT-ove modele, Novitec Rosso dio je tvrtke u koji vlasnici Ferrarijevih modela dolaze "oplemeniti" svoje automobile, dok je Novitec Tridente posvećen oplemenjivanju automobila marke Maserati.
Dakle vezati imena Lamborghini i Novitec do nedavno nije baš bilo moguće u sklopu iste rečenice.
Od prije nekoliko mjeseci užurbano se radilo na novoj, ukupno četvrtoj diviziji tvrtke Novitec, no u startu baš i nije bilo jasno čime će se novopečeni dio danas već mega-popularne i poznate tuning-tvrtke zapravo baviti. No od prije par dana i taj je dio priče postao poznat, jer najnoviji odjel tvrtke Novitec nazvan Torado za osnovnu zadaću ima izmišljati prerade na automobilima marke Lamborghini.
Pametni ljudi bi se zapitali kog se Vraga još može napraviti da bi se poboljšao automobil poput Lamborghinijevog aktualnog modela (meni) nalik materijalu za postere novog doba, odnosno Aventadoru, no Novitec Torado očito već unaprijed ima spreman odgovor na to pitanje, s obzirom na to da je jedan "rafinirani" primjerak upravo doživio svoju premijeru na tržištu.
Izvana je Lamborghini Aventador koji potpisuje Novitec Torado dobio popriličan broj više ili manje vidljivih zahvata koji prije svega utječu na ukupnu masu automobila i neka aerodinamička svojstva.
Za početak tu je dvodijelni prednji spojler ponešto izmijenjenog dizajna i funkcionalnosti, novi dizajn usisnika za zrak, pragovi novog dizajna i dodaci na poklopcu motora u obliku još pokojeg usisnika koji za svrhu ima poboljšanje hlađenja motora. No to nije sve, jer stražnji je kraj ovog Aventadora pretrpio još pokoju izmjenu i doradu poput kompletno novog stražnjeg krila izrađenog od Karbona, te proširenog i nanovo dizajniranog stražnjeg difuzora.
Uglavnom, novonastala poboljšanja u smislu aerodinamičkih svojstava testirana su u novom zračnom tunelu koji je grupa Novitec nedavno dovršila, te za sve preinake po pitanju eksterijera ista daje TÜV-certifikat kao garanciju kvalitete.
U smislu dodatnog broja konja pod haubom, odnosno performansi koje bi dodavanjem konja mogle postati još malčice uvjerljivije, zapravo se u ovom trenutku i nema puno za reći. Iako je remapirana centralna jedinica i Aventador je dobio još veći ispušni sistem kojime je omogućeno i paljenje kompletnog prednjeg kraja automobila iza Vas, umjesto samo prednjeg branika do sada, ukupna snaga nije narasla za neki revolucionaran broj konja. Dapače, u ovom času je ukupnu snagu moguće izraziti sa 748 konjskih snaga, što je 48 više od originalne brojke i nipošto revolucija, jer smo zadnjih godina svjedoci puno megalomanskijim zahvatima. No uz trenutno povećanje snage kroz ECU i ispušni sistem, iz tvrtke Novitec Torado stižu vijesti kako je genijalcima zaduženim za unaprjeđenje motora u smislu performansi upravo naređeno da smisle Bi-Kompresor sistem vlastite proizvodnje, čime bi snaga na papiru trebala rasti na oko 1,100 konja.
Kad će to biti i hoće li uopće, nitko u ovom času ne zna, no ono što se zna jest činjenica da Novitec iz godine u godinu ne prestaje s ugodnim iznenađenjima, za što je već samo osnivanje trećeg specijaliziranog dijela ove tvrtke svojevrstan dokaz.
Dakle, uskoro očekujemo i nastavak sage koja je već sad u početnoj fazi fascinantna sama po sebi – baš kako smo od Noviteca i navikli kroz sve ove godine.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: NovitecGroup.com, CarBuzz.com i Google Images