Koenigsegg – snovi upravo postaju stvarnost
Kada ste posljednji puta čuli za omjer snage i težine u odnosu 1:1? Ako se ne sjećate, nemojte ni naprezati mozak, jer uskoro slijedi automobil koji je upravo u tom nastojanju uspio.
…odnosno barem tako stoje najave.
Kada se u Hrvatskoj nekoj prema svijetu automobila ne baš pretjerano zainteresiranoj osobi spomene tvrtka Koenigsegg, većina takvih individua nema blagog pojma o čemu se pod tim nazivom zapravo radi. No to nije ništa čudno, jer modeli koje kroz svoju tvrtku potpisuje Christian von Koenigsegg nikada nisu vidjeli hrvatskog asfalta, a kako u ovom času stvari stoje nikada ni neće.
Razlozi tome su vrlo jednostavni, te se prije svega svode na kupovnu moć ljudi koji za ovu tvrtku i njene modele zapravo znaju, tj. manjak novca koji poništava ikakvu mogućnost kupnje takvog jednog automobila u našim krajevima.
S druge strane, većina bogatih ljudi u našim krajevima ne samo da ne zna za tu tvrtku, već je (često) ne zna ni slovkati, no to pak opet nije čudno iz nekih kulturoloških i socioloških razloga koji prije svega podrazumijevaju manjak inteligencije i ekstremnu sklonost lopovluku.
Naravno, svaka sličnost s vladajućim garniturama posljednjih dva desetljeća sasvim je namjerna.
No nećemo o politici, raznim Kerumima, Mamićima, Sanaderima i sličnim (ne)moralnim vertikalama, jer u krajnjoj liniji, ovo je portal namijenjen fascinaciji svijetom automobila, a ovaj je tekst namijenjen jednom potencijalnom čudu u sklopu tog svijeta.
Naime, prije više od dvije godine se u medijima počelo šuškati o najekstremnijem Koenigseggovom modelu koji tek treba izaći iz te Švedske radionice čuda, no do danas nije bilo službenih informacija o modelu, nazivu istog ni svemu onome što bi u obliku čuda taj Mesija-model trebao donijeti sa sobom.
No od danas se zna nekolicina detalja koji su u stanju zagolicati maštu ama baš svakome tko je ikad u svom bližem ili daljnjem okruženju primijetio automobil kao nešto poželjno.
Dakle, za početak spomenimo da se novi Koenigsegg naziva One:1, što u prijevodu znači objašnjenje pitanja iz uvodnog dijela teksta, tj. omjer snage i težine automobila koji je ispao doslovno jednak i s jedne i s druge strane.
Zatim spomenimo konkretne brojke koje uz ovaj model trebaju stići u paketu: 5 litara zapremine V8 motora, dva Turbo-punjača, ukupno 1,341 konjskih snaga koje rezultiraju s 1,369 Nm maksimalnog okretnog momenta te 1,341 kg teška karoserija u cijelosti izrađena od karbonskih vlakana.
Dakle, jednom riječju, ovo nije automobil nego urnebes, a to pokazuju i najave performansi koje bi se trebale pojavljivati i mjeriti u stvarnom svijetu, jer ubrzanje od nule do stotinu kilometara na sat u slučaju ovog automobila mjerljivo je tek treptajem oka, dok maksimalna brzina iznosi 440 km/h.
Time bi naravno Koenigsegg One:1 službeno postao i najbrži serijski automobil na svijetu, čime bi s trona nakon tek nekoliko tjedana „skinuo“ Hennessey Venom GT.
No Koenigsegg One:1 prema najavama nije sposoban i brz samo na ravnoj cesti, jer prema prvim testovima dotični model proizvodi više od 2G bočne sile u zavojima, te preko 600 kilograma sile koja ga pritišće uz tlo pri brzinama većim od 250 km/h.
Doduše s tolikom silom pritiskanja automobila na podlogu može se pohvaliti i McLaren P1, no Šveđani superiornost svog najnovijeg modela objašnjavaju rečenicom koja kaže da „na svijetu već odavno postoje super-automobili, te hiper-automobili koji su još superiorniji. No One:1 je zamišljen kao prvi ikad proizvedeni hiper-automobil, što ga stavlja u klasu za sebe“.
Hm…pitam se gdje li je tu onda npr. Bugatti Veyron, no vjerovat ću na riječ ekipi iz Koenigsegga – barem dok se uskoro ne otvore vrata salona automobila u Ženevi, gdje bi isti trebao biti službeno predstavljen cijelom svijetu.
Bilo kako bilo, tvrtka Koenigsegg je ostala dosljedna sebi i na svijet je predstavila nešto doista posebno i vrijedno pažnje, a koliko će novinara ovaj model na smrt prepasti tijekom testiranja i koliko će guma pojesti na stazama, vidjet ćemo vrlo uskoro.
Iako moram priznati da sam vidio puno ljepših automobila i da me cijela fama oko maksimalne brzine u pravilu počela umarati, a i općenita slika današnjeg svijeta automobila često izgleda kao da je krenula u krivom smjeru, svejedno sam sretan što se u moje vrijeme događaju predstavljanja ovakvih revolucija na četiri kotača.
Iz tog razloga Koenigsegg One:1 već sad za mene ima posebno mjesto i to je u ovom času sve što ću reći iz „svojih cipela“.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Koenigsegg.com