KIA i Mercedes-Benz postaju konkurenti?
Sudeći prema GT-konceptu, luksuzna nova Kia će pokušati napad na Mercedes CLS i slične predstavnike luksuznih limuzina sportskog karaktera.
Izgleda da su apetiti korejskom proizvođaču opako narasli u zadnje vrijeme, i to ne samo u već dobro poznatim segmentima vozila poput kompaktne i srednje klase, već je cilj ovim konceptnim automobilom postavljen i unutar kategorije luksuznih limuzina. Coupe s četiri vrata trenutno prozvan GT-Concept biti će uvjerljivo najhrabriji potez na evropskom tržištu koji je ovaj renomirani korejski proizvođač automobila ikada napravio. Najlakši način da se objasni cilj samog koncepta bio bi udar na tron gdje u ovom trenutku sigurno sjedi Mercedes-Benz CLS, no kako kažu dizajneri, automobil bi gabaritima trebao svoje mjesto pronaći negdje između onih BMW-a serije 5 i 7, te označiti novi smjer prema kojem KIA kreće.
Peter Schreyer, inače šef odjela dizajna za KIA Motors još od 2006. godine i osoba zaslužna za mini-revoluciju u redovima dizajna ovog proizvođača automobila ne taji entuzijazam i želi napraviti pomak prema segmentu koji KIA do sada nije ni zagrebala, a sudeći po prodaji automobila unutar drugih kategorija u kojima je KIA našla svoje uporište u zadnjih par godina, šanse da se i u tom nastojanju uspije definitivno postoje.
Iako je ovaj koncept debitirao 2011. godine na salonu automobila u Frankfurtu, potvrda kako se kreće u ofenzivu stigla je ipak tek nedavno popraćena Schreyerovim riječima kako "Svaka tvrtka treba iskoračiti prema svom "halo" automobilu i iznova redefinirati brand." Mi bi se s time složili, jer povijest je pokazala da su upravo takvi potezi u današnju svjetsku slavu lansirali npr. Hondu i Toyotu, pa ni KIA ne bi trebala biti izuzetak tom pravilu ukoliko će uz nivo dizajna još dodatno rasti i nivoi ergonomije, ekologije i voznih svojstava.
Inače, obzirom coupe-segmentom na tržištu u pravilu dominiraju njemački proizvođači automobila, ovaj korak je isto toliko hrabar koliko i vrijedan, jer mjesta za pogrešku nema, a i biti će poprilično teško "odviknuti" kupce prije svega na "starom kontinentu" od toga da razmišljaju usmjereno skoro isključivo prema njemačkim automobilima iz tog segmenta. Tome u prilog u svakom slučaju ide sam dizajn koji je istovremeno svjež i pomalo "drugačiji", te koji će zasigurno i buduće automobile koji će nositi oznaku KIA staviti na globalnu kartu dizajna. Ono što se za sada zna o dizajnu automobila koji će iz GT-Concepta proizaći, jest niska linija krova i tzv. "Tiger-nose" koji je već postao prepoznatljiv detalj na automobilima ove marke iz Schreyerove ere vladavine olovkom i papirom, te se isto tako zna da stražnji kraj neće baš u potpunosti izgledati kao ovaj koji je predstavljen na konceptnom uratku. Sve ostalo je za sad misterija, iako je konceptni uradak već predstavljen i uvelike prisutan kao generalna smjernica.
Za sad ne postoji puno specifikacija oko motora koji bi trebali pogoniti GT, no u ovoj konceptnoj fazi zna se da je pod poklopcem motora 3,3-litarski turbo V6 motor sa nekih 390 konja, no za očekivati je široka gama u ponudi mašinerije, poput benzinskih i dizelskih potpomognutih turbo-punjačem, a obzirom na trendove koji auto-industriju prate u općenitom smislu zadnjih godina i opsjednutošću ekologijom, u planu su i električna i hibridna inačica motora koji bi se trebali naći u ponudi. Uglavnom, dovoljno opcija da bi sva bitna tržišta na kojima je KIA prisutna trebala biti zadovoljena.
Kakva će KIA GT biti u smislu vozačkog automobila za sad se ne može ni pokušati pogoditi, jer informacija baš i nema puno, no ono što se za sad zna jest da bi se trebalo raditi o FR-varijanti (dakle, motor naprijed – pogon otraga) i da bi pogonski sustav trebao biti plod kolaboracije KIA Motors-a i Hyundai-ja. Naša pretpostavka je da će "Genesis" i njegov pogon u nekoj varijaciji na temu ovdje odigrati ključnu ulogu, no to je i dalje samo pretpostavka.
U KIA Motors vjeruju kako bi upravo ovaj koncept pretvoren u stvaran automobil u dogledno vrijeme mogao biti prekretnica jednog uvriježenog stava i načina razmišljanja potencijalnih kupaca, te ih "preodgojiti" i orijentirati na pojam automobila proizvedenog daleko od kuće. Živi bili pa vidjeli hoće li doista i biti tako.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak