Kako radi auto kamera
Kamere za snimanje vožnje mogu poslužiti samo za zabavu, a mogu biti i vrlo korisno pomagalo, koje, primjerice, pomažu razjasniti okolnosti prometne nesreće.
Snimke je moguće pregledati na ekranu televizora ili računala; ponuđeni su i programi za detaljniju analizu vožnje.
S auto kamerom do jeftinijeg osiguranja?
Uporaba kamera za snimanje vožnje je u nekim državama znatno raširenija nego kod nas. Razloge treba tražiti i u tome što neki osiguravatelji popustima i pogodnostima pri sklapanju automobilskog osiguranja potiču vozače na korištenje kamera. Pomoću snimaka je, naime, često lakše odrediti krivca za prometnu nezgodu. Osim toga, osiguravatelji lakše mogu otkriti različite prijevare, poglavito „Crash for Cash“ – namjerne sudare zbog ostvarivanja neutemeljene imovinske koristi.
Detaljno smo testirali automobilsku kameru AKG-100 i praktično provjerili što sve kamera može. Radi se o kameri koja je posebice korisna pri snimanju vožnje, a snimljeni materijali mogu pomoći pri razjašnjavanju okolnosti prometnih nezgoda. Kameru možemo koristiti i za druga snimanja, mada je namijenjena upravo za praćenje vožnje. Kamerom možemo i fotografirati, što također može poslužiti u slučaju prometnih nezgoda zbog dokumentiranja situacije netom prije nego se nesreća dogodila.
Oštre slike
Kamera AKG-100 ima 140-stupanjski radijus snimanja, rezolucije snimaka su 1920 x 1080, 1440 x 1080, 1280 x 72 i 848 x 480. Moguće je snimati i zvuk. Rezolucija fotografija je 2592 x 1944. Snimke s većom rezolucijom, pogotovo s najvišom, su pregledne i imaju oštru sliku svih pojedinosti. Senzor također bez većih problema snima prijelaze između svjetlijih i tamnijih predjela kroz koje prolazimo cestom, kao što je primjerice vožnja po prometnici uz drvored. Kamera omogućava i noćno snimanje te upravo zbog toga ima na prednjoj strani ugrađene četiri IC diode za osvjetljavanje.
Snimke možemo pregledavati na 1,5-inčnom LCD ekranu, koji se nalazi na stražnjoj strani kamere, a sve je još oštrije i preglednije na ekranu televizora ili računala. Priloženi su, naime, HDMI i USB kabeli. Komplet sadrži i punjač za uporabu u vozilu kao i nosač, kojim učvrstimo kameru na vjetrobran.
Snimke sprema na mikro SD karticu (nije priložena u pakiranju), koja zbog mogućnosti snimanja kamere u punoj HD rezoluciji (1080 p), mora imati visoku kvalitetu, Class 10. Umjesto jednog dugog snimka, moguće je izabrati i snimanje više kraćih sekvenci, koje imaju veličinu datoteke 128, 256 ili 512 MB. Kada ponestane prostora na kartici, kamera automatski izbriše najstariji snimak i umjesto njega spremi najnoviji.
Jednostavno i sigurno postavljanje
Kameru postavljamo na vjetrobran uz pomoć vakuumskog nosača koji je svoju postojanost dokazao na brojnim testiranjima; unatoč vrućinama i primjereno ugrijanom vjetrobranskom staklu, nije popustio ni u jednom primjeru. Nešto manje priručan je vijak za namještanje nagiba kamere, jer njegovo pomicanje djelomice otežavaju ili dostup do utičnice za USB kabel (koji može biti i punjač) ili tipke za uključivanje.
Najbolje mjesto za postavljanje kamere je na sredini gornjeg djela vjetrobranskog stakla uz retrovizor. Auto kameru postavljamo na vjetrobran uz pomoć vakuumskog nosača. Tijekom našeg testiranja, nosač je u potpunosti obavio svoju ulogu. Vijak za postavljanje nagiba je bio nešto manje priručan.
Kameru je moguće postaviti tako da počne snimati čim se pokrene motor automobila te da zaustavi snimanje nakon gašenja motora. U tom slučaju mora biti priključena na izvor napajanja jer je njena baterija razmjerno skromnih mogućnosti (500 mAh) i dopušta najviše 30 minuta snimanja. Kabel za napajanje, koji može smetati vidnom polju vozača, je dovoljno dugačak, da ga možemo provesti od stropa preko okvira vjetrobranskog stakla i donjeg ruba armaturne ploče do 12-voltne utičnice (automobilski upaljač) na središnjoj konzoli vozila. Kameru možemo puniti i pomoću računala i USB kabla, mada klasični punjač za domaćinstva nije dio paketa.
Program za analizu vožnje
Djelovanje i značajke automobilske kamere AKG-100 podešavamo u jednostavnim menijima s četiri tipke na njenoj stražnjoj strani. Zbog ugrađenih GPS senzora, senzora pokreta i G-senzora, kamera bilježi podatke o lokaciji i brzini. G-senzor prati naglo kočenje i zaustavni put prije sudara te sprema snimak koji se ne briše novom snimkom niti kada je memorijska kartica puna.
Kompjutorski program za prikazivanje snimljenog materijala (snimci sadrže lokaciju, brzinu i ubrzanja vozila, kao i neke druge podatke) omogućava detaljnu analizu vožnje. Program je moguće besplatno preuzeti s internetske stranice. Cijena kompleta kamere AKG-100 s priborom je 159 eura (cca. 1200 hrk), a možete je sigurno naručiti preko web stranice hr.avtokamera.si.
Jeftinija kamera AKG-70
Cjenovno znatno povoljnija je kamera AKG-70, koja košta 79 eura (memorijsku karticu je potrebno dokupiti), ali nudi i manje mogućnosti od skuplje kamere AKG-100. Nema ugrađenih GPS senzora niti G-senzora ubrzanja, kao ni HDMI izlaza. Najveća rezolucija video snimanja je HD (720p), a fotografiranja 5 MP. No njene su odlike male dimenzije (60x43x27 mm) i dodatno vodootporno kućište. Zato kameru možemo koristiti na motoru i biciklu (zbog toga su u kompletu i različiti nosači; uz vakuumski nosač za pričvršćivanje na vjetrobran vozila, ponuđeni su i nosači za postavljanje na upravljač ili kacigu) kao i pri drugim aktivnostima na otvorenom ili pod vodom do dubine 10 metara.
Unatoč malim dimenzijama, kamera AKG-70 ima dvoinčni ekran koji je osjetljiv na dodir te omogućava postavljanje različitih parametara za djelovanje naprave. Na ekranu je moguće pregledavati snimljene materijale, koje možemo, naravno, prenijeti na računalo. Baterija omogućava do 90 minuta snimanja bez napajanja, s tim da su snimci nešto manje oštri nego oni načinjeni skupljom kamerom. No, još uvijek imaju dostatnu kvalitetu za kućnu uporabu ili za pomoć u slučaju razjašnjavanja određenih događaja.