K-Sport – Jedan divlji 350Z
Nissan, Corvette, Kompresor, nazivi su koji itekako dobro i bez dodatnog pojašnjenja definiraju ovaj poprilično bolestan automobil. Namjera? Jednostavno – Drift!
Tijekom godina sam se stoput zapitao u čemu je zapravo poanta neprekidnog paljenja guma u kombinaciji sa vrištanjem motora i kotačima smotanim na suprotnu stranu od one smjera zavoja.
Iskreno govoreći, nikad nisam shvatio poantu, no činjenično je stanje da u cijeloj priči itekako uživam već godinama, a prema trendu koji posljednjih godina trese manje-više cijeli svijet govori da definitivno nisam jedini.
Dakle, Drift…nekima umjetnost vožnje, nekima oličenje savršenstva spretnosti za volanom, a nekima pak totalna glupost koja košta puno novaca. Razumljivi su mi stavovi u sva tri smjera, no u potpunosti se slažem samo s jednim, tj. onim prvim, jer poznavajući ljude poput Miroslava Zrnčevića i Josipa Žagara (inače poznatiji svijetu kao Mrgud i Zax) i gledajući s kolikim entuzijazmom cijeloj toj priči zajedno sa hrpom istomišljenika u smislu plesača na četiri kotača (rima je sasvim slučajna) pristupaju, mišljenja sam kako osoba otvorenijih svjetonazora jednostavno mora ostati fascinirana.
U pravilu je uvijek problem sastaviti budžet za slaganje jednog automobila koji je apsolutno sposoban ići "po boku", no ipak postoje oni kojima novac nije problem, a jedan od takvih ljudi je i Corey Hosford koji se natječe u sklopu konkurencije Formula Drift natjecanja.
Naime, Corey vozi jedan narančasto-crni Nissan 350Z, što je na prvu sve samo ne posebno. No ono što je itekako posebno jest činjenica kako dotični 350Z potpisuje tvrtka K-Sport.
Za početak, 3,5-litarski V6 motor je jednostavno izbačen iz jednadžbe, te je umjesto njega pod haubu došao kompresorom potpomognuti V8 LS3 motor (poznatiji iz Chevrolet Corvette), te u takvoj kombinaciji snaga sa tristotinjak konja u originalnom izdanju raste na ukupno osamsto konjskih snaga. No ni tu nije stala priča, jer ovaj Nissan 350Z (ako ga više uopće možemo tako nazvati) prošao je i kuru mršavljenja, čije je rezultatno stanje oko 1,200 kilograma ukupne mase, što je u kombinaciji sa 800 konja ubojita kombinacija na bilo kojem jeziku, zar ne?!
Dakle, nazvati ovaj "Z" brzim bilo bi otprilike ravno podcjenjivanju, jer ovaj automobil doista "šuta dupe" (da iskoristim dio drifterskog slanga na koji sam kroz godine navikao), no kako ne bih pretjerano kvario dojam (suvišnim) riječima, u prilogu je i jedan video poprilično edukativnog tipa.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com
VIDEO: YouTube.com