Jaguar XF-R ili po naški opaka mačketina!
Mislili smo da su glavešine u Audiju bile na teškim halucinogenim drogama kad su najavili i potom ispoštovali najavu motora od Gallarda u RS6. Onda smo pak mislili kako je netko hipnotizirao ekipu u Mercedesu kad su izbacili na tržište C63 AMG, a kad je BMW M5 izašao, mislili smo da smo kompletno skrenuli…
No nismo mi oni koji megalomanski trpaju konje pod haube i hvale se s time. Dakle samim time nije u nama ni "problem", jer globalno pojačavanje automobila do iznemoglosti očito je postao trend kojem se priklanjaju ama baš svi proizvođači automobila koji svoje limuzine žele ponuditi ljudima koji ponekad nakon odrađenog radnog dana negdje u fotelji pate od sindroma podvojene ličnosti. Nedavno se tom trendu u obliku najave (iako se izlazak modela S60 Polestar već čeka) priključio i Volvo, a eto, danas je u igri i Jaguar. Uglavnom, ekolozi su sigurno na stražnjim nogama. A zašto?
Jednostavno – zato jer su nekadašnji trendovi brzih limuzina bili malo drugačiji nego što su danas. Obično se uzeo model iz već postojeće game, u njega se utrpao najjači mogući motor koji se dalo sklepati, malo se poradilo na kočnicama i ovjesu, te se stavio još koji komad opreme do tad neviđen u istom, naljepila se neka čudnovata oznaka i to je bilo to. Sjetimo se samo legendarnog automobila i tadašnjeg rekordera u smislu maksimalne brzine postignute od strane jedne limuzine pod nazivom Opel-Lotus Omega i sve je odmah jasno.
Ekolozi su u tim vremenima bili mirni, jer su u dubini duše znali da takvi automobili neće dugo trajati, svojim trajanjem trošiti limitirane zemljine resurse i raditi rupe u ozonskom omotaču. No danas je drama za ekologe u punom jeku, jer sante leda se i dalje tope, Pingvini dižu pobunu, a automobili koje oni (Ekolozi – ne Pingvini) smatraju za neprijatelje broj jedan svemu što je zeleno jednostavno traju…i traju…i traju. No mi smo sretni zbog toga. Za početak, takvi automobili (koji su nam svojevrstan predmet obožavanja) biti će dugo među nama i generacije će moći uživati u njima usprkos godinama starosti i prijeđenim kolometrima, a s druge strane, more će zbog otapanja svog tog silnog leda biti bliže i bit će jeftinije familiju odvesti na godišnji odmor. Dakle, mi u cijeloj priči nikako ne vidimo problem.
No vratimo se temi…
Dakle, Jaguar XF je sam po sebi jedan predivan automobil. Vrhunski izrađen, kvalitetan, prelijepo dizajniran, ergonomski savršen i poprilično cijenjen kao statusni simbol i dokaz ukusa vlasnika. To je jedan od onih automobila za čije bi vlasništvo prodali punicu i lijevi bubreg, a sa verzijom koju Jaguarovi inžinjeri imaju ne samo u glavi, već i na Nürburgringu, gdje je XF-R u poodmakloj fazi testiranja, moglo bi se na burzi organa i članova familije pronaći još štošta u bliskoj budućnosti.
Spomenimo samo šture brojke – ono malo njih što smo dobili na uvid: 5-litarski turbo V8 preuzet iz XKR-S modela (najbrutalnijeg Jaguara za koji smo ikad čuli) koji razvija okruglih i isto toliko impresivnih 550 konjskih snaga, što je sve skupa dovoljno da okretnim momentom preko stražnjih kotača zavrti zemlju na drugu stranu i podvojenoj ličnosti za volanom pruži osjećaj ubrzanja od 4,6 sekundi do stotke i maksimalnu brzinu od oko 300 km/h i sve to za sitnih 150.000 Eura. Sitnica kad se usporedi da npr. neki normalan auto sa stotinjak konjskih snaga košta oko četiri puta manje novaca, a o guštu da i ne pričamo. Uostalom, ipak se radi o brzom i ekskluzivnom Jaguaru, što već samo po sebi daje težinu cijeloj priči.
Izvana bi najjači XF trebao izgledati kudikamo drugačije od "običnih" verzija i isticati se detaljima poput kompletno redizajniranog prednjeg branika sa usisnicima veličine prosječne bespravno sagrađene kuće. Preko boka će najprimjetniji biti usisnik u obliku škrge koji će zajedno sa također nanovo dizajniranim pragovima davati dozu brutalnosti, ali u striktno elegantnom smjeru, te F1-stilizirani stražnji branik sa ugrađenim difuzorima radi boljeg protoka zraka ispod samog automobila, te kao produkt tome i bolje držanje ceste. Ima tu još sitnih detalja koji će razlikovati XF-R od slabijeg brata, no još nemamo sve detalje, pa o tome u ovom času i ne bi puno pisali.
Jedina stvarna nepoznanica u ovom času je interijer. Doduše, pretpostavljamo da će dizajnom biti vrlo sličan, s tek pokojim detaljem "viška" i hrpom XF-R oznaka koje će viriti sa svih strana, no ono što ne znamo jest popis dodatnih gadgeta kojima će odlikaši s imaginarnim prijateljima u glavi imati na raspolaganju. Govorkalo se o nekoj vrsti integracije sa FaceBookom (čemu doista ne znamo koja je svrha), a zna se i da Jaguar u sklopu Fordove grupacije ima potporu kompanije Microsoft, tako da bi i multimedijalni sistem trebao biti iznimno simpatičan kao stavka.
Sve u svemu, informacije i dalje pristižu, no ništa konkretno i iz oficijelnih izvora, pa je možda doista najbolje da pričekamo sa objavama i oduševljenjem, iako smo već sada sigurni da će sigurno biti pritužbi od strane eko-manijaka čak i ako prezentacijski XF-R bude u boji Ardenske šume.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: press materijali Jaguar Cars Ltd.