Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Retro
  • Tuning
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 27.01.2013

Jaguar – Legenda u novom ruhu

Kada se spomene Jaguar kao proizvođač automobila, asocijacije sežu od pojmova poput ekskluzivnost, performanse, tradicija, elegancija i sličnih. S druge strane kada se u kontekstu tuninga spomene Bugarska, istog momenta iznad glave nastaje upitnik, uz obavezno češkanje po tjemenu i smijeh. Pa kako bi onda trebala izgledati reakcija kada se Jaguar, sa svim svojim atributima i epitetima, pojam tuninga i Bugarske nađu u istoj rečenici?
Priznajte da ste tek sad zbunjeni…no ne za dugo.


Naime, Bugarska je poznata po malo toga i često nepravedno podcijenjena po pitanju velikog broja stvari kojima se ta zemlja može pohvaliti. Dapače i u sklopu svijeta tuninga, Bugarska je već godinama jako cijenjena zemlja među štovateljima određenih marki automobila – prvenstveno kroz tuning-tvrtku Overdrive koja se već godinama bavi oplemenjivanjem onoga za što se često misli da se oplemeniti ne treba ili pak ne može.


Dakle, u ovom slučaju, automobil o kojem se radi je ni manje ni više Jaguar XJ220 – automobil sa statusom legende po dvije stvari. Prva je u sklopu opisa u obliku legende jednostavno činjenica kako je u vrijeme ranih devedesetih ovaj automobil bio poseban po mnogočemu, a pogotovo po pitanju performansi, dok je druga stavka tog opisa svedena na činjenicu kako je uza sve te performanse XJ220 jedna od onih neispunjenih najava, zbog kojih je Jaguar skoro potpisao bankrot.
No pravim znalcima dan-danas je jasno kako se u sklopu modela XJ220 krije jedan od ponajboljih i najfascinantnijih automobila svih vremena, što ga u današnje vrijeme čini ni manje ni više nego legendom, što i ova prerada zorno pokazuje.


U pravilu nije puno toga promijenjeno po pitanju motora, tako da ovaj XJ220 i dalje pod haubom ima oko 550 konjskih snaga, no zato je puno toga napravljeno po pitanju modernizacije automobila u smislu interijera i eksterijera.

Za početak, u smislu eksterijera prije svega treba spomenuti "Chameleon-Effect" boju koja na oko izgleda tamno sivo, no kada se detaljnije pogleda, vidi se savršeno decentan spoj zelene, crne, smeđe, zlatne i bakrene boje, što sve zajedno možda izgleda kao nabrajanje boja kojima bi Darth Vader možda obojao svoju kupaonicu, no na ovom automobilu sve skupa izgleda iznimno dobro i u svakom slučaju posebno – što je i bila ideja.
Optički dodaci svedeni su na minimum, a u tom smislu ono što je prvo moguće primjetiti jest stražnji kraj sa LED-farovima "skinutim" sa Ferrarijevog modela 599 GTB Fioriano. Nekome lijepo, nekome ružno, a meni osobno istovremeno zanimljivo i nepotrebno, no ukratko pozitivno.
Bok automobila impresivan je već u originalu, a uz dodatak ADV.1 kotačima od 19 inča na prednjoj i 20 inča na stražnjoj osovini, Jaguar izgleda poprilično moderno i usporedivo sa nekim automobilima puno modernijeg datuma i godine proizvodnje.


No na interijeru se ionako najviše radilo, pa eto…dotaknimo se i tog dijela ovog vrlo interesantnog bugarskog tuning-uratka.
Naime, u usporedbi sa eksterijerom, interijer Jaguara XJ220 u originalu izgleda kao da su sam automobil dizajnirale dvije ekipe koje se međusobno nisu ni poznavale, jer su u pravilu izvana oble, izdužene i elegantne linije sušta suprotnost onome što se nalazi u sklopu interijera, gdje je XJ220 više nalik nekoj limuzini, nego sportskom automobilu.
No Bugarima je sam interijer očito bio apsolutan trn u oku, jer ono što su smislili za ovaj uradak sa onim u originalu ima jako malo veze.
Prije svega je riječ o materijalima poput karbona i Alcantare (koja se tek posljednjih nekoliko godina počela opako koristiti u auto-industriji) i načinu na koji su dotični materijali implementirani u sklopu interijera, što sve zajedno izgleda fenomenalno usprkos činjenici kako je dizajn glavnih dijelova interijera i dalje pomalo zastarjelog izgleda.
Tapecirano je manje-više sve što se vidi golim okom – od sjedala, armature, krova, poda, volana, centralne konzole. Umjesto suštog nabrajanja recimo samo kako je ama baš svaki dio interijera prošau kuru uljepšavanja, a posebno se poradilo i na akustici posredstvom kompletno novog sistema ozvučenja, mjerljivog u obliku snage od preko 1,5 Megawatta.
Dakle motor više nije jedini dio ovog automobila koji probija uši.


Uglavnom, koliko god da je Jaguar XJ220 jedan od legendarnih (i meni osobno jedan od najdražih) automobila svih vremena, toliko je ovaj konkretan primjerak sa dodanim bugarskim "štihom" jedno od najugodnijih iznenađenja proteklih godina na globalnoj tuning-sceni.
Šteta što takvih uradaka nema više, jer ako već ništa drugo, lijepo je vidjeti da i dalje žive, te da ih se tretira na način na koji to i zaslužuju.


TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net i CarBuzz.com

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Matija Kovačić

SAVJETI: Kako ispravno mijenjati brzine – smijemo li, ili ne smijemo preskakati stupnjeve na mjenjaču?

Piše: Vanja Mirosavljević

Zbog ovih ljudi danas imamo treće stop svjetlo na automobilu!

Piše: Mislav Trusić

Neke od opasnosti koje nas čekaju s novom tehnologijom!

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 7. dio

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 8. dio

Piše: Niko Poznat

Istraživanje: Je li kupovina starijeg automobila rizičnija zbog mogućeg vraćanja kilometraže i oštećenja?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 6. dio

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 5. dio

Piše: Niko Poznat

Otkrivamo: Zašto Hrvati voze najstarije automobile u Europi?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 4. dio


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2023. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana