Jaguar – F-Type dobiva krov nad glavom
Otkako je Jaguar F-Type krenuo u proizvodnju, nekako si mislim da mi uopće ne bi bio problem iščupati nekoliko organa iz sebe i donirati ih u zamjenu za ovaj Jaguarov dugo iščekivani model. No koliko god da za mene Roadster-verzija ovog modela predstavlja ekstremno poželjan automobil, moram priznati da sam se nadao kako će uskoro na tržište stići i Coupé verzija. Pa eto, želja mi je ispunjena.
Kada su se na Internetu po prvi puta pojavile fotografije koncepta pod nazivom F-Type, istog momenta me taj model podsjetio na legendarni i bezvremenski E-Type koji jednostavno obožavam.
Da, u Jaguaru možda nisu sigurni gdje im je konkretno mjesto, no koliko se iz mjeseca u mjesec vidi iz priloženog, to ih ne sputava da na tržište izbacuju modele koji ne samo da pariraju konkurenciji, već je u određenim segmentima itekako gaze.
U toj maniri vrijedi spomenuti model XF, zatim XJ koji (izuzev u bijeloj boji) izgleda jednostavno fenomenalno, a odnedavno je tu i mali, bezobrazan, glasan i prelijep model F-Type koji za cilj ima osvježiti sjećanje na dane kada Jaguar nije bio samo Ford s lijepim imenom.
F-Type je od prvih fotografija u mojoj glavi zvučao kao mračan predmet želja i iako je to tako zato što bi primjerak pred mojom kućom bio crne boje, postoji i pokoji drugi razlog.
Za početak sam uvijek volio Jaguarove „gologlave“ modele, bilo da su u obliku Roadstera ili tipičnog kabrioleta s mekim krovom. Ne znam zašto sam Jaguar uvijek stavljao na listu najpoželjnijih automobila raznih perioda koje sam proživio, no možda je i bolje da ne znam, jer bi se dio draži samim saznanjem zasigurno izgubio.
Iako sam u životu imao prilije voziti samo dva Jaguarova modela bez krova, odnosno XJS i XK, oba su u svojim erama zvučala i izgledala kao niti jedan drugi automobil na tržištu – elegantni, sofisticirani, profinjeni, luksuzno opremljeni, a opet nekako „obični“ i pristupačni, te bez nekih pretjerano velikih tehnoloških dostignuća. Samim time su po mom mišljenju i afinitetima zapravo cijelo vrijeme u svom postojanju nekako „čisti“ i uvijek rado viđeni, pa ako već ništa drugo, i to je sasvim dovoljno da i dan-danas želim jedan gledati ispred vrata. No ono što mi je cijelo vrijeme falilo u priči o Jaguaru bio je jedan „mali“ i nervozan model koji bi na neki način ponovo vratio Jaguar u dane ponosa i slave koji su itekako obilježili ovu legendarnu tvrtku.
Iako F-Type (još) nisam imao prilike voziti, imao sam ga prilike detaljno pogledati iz ama baš svakog kuta i zbroj svih dojmova je jednostavno moguće izraziti pojmom „savršenstvo“, jer taj je Roadster već samom svojom pojavom iznimno ugodan oku. No za razliku od većine takvih modela koje proizvode konkurenti na tržištu, F-Type je i iznimno glasan, te prema svim dosad viđenim testovima itekako upotrebljiv automobil koji svom vlasniku u navratima daje kudikamo više od onog što su u startu zapravo platili.
No obzirom Roadsteri i nisu automobili kakve bih istog momenta stavio kao ono što u svijetu automobila volim više od svega, nekako sam ipak jedva čekao da se ostvare najave oko Coupé-verzije ovog fenomenalnog modela, a upravo se neki dan Jaguar i službeno s par fotografija oglasio oko definitivnog postojanja te izvedenice modela F-Type.
Iako je iz Jaguara stiglo tek nekoliko fotografija ove varijacije na temu modela F-Type, i to je bilo sasvim dovoljno da zaslinim radni stol u momentu kada sam jutros otvorio ulaznu poštu svog e-mail računa, a brojke koje su popratile ovu najavu samo su upotpunile dojam.
Istina, motori u Coupé-verziji modela F-Type zapravo su identični onima u Roadster-verziji, no to nipošto nije nešto loše, obzirom 3-litarski V6 motori s 335 i 375 konjskih snaga, te 5-litarski V8 s 488 konja i dalje zvuče primamljivo. Samim time to znači da će i performanse ostati iste u obje karoserijske izvedbe, što je apsolutno za svaku pohvalu, zar ne?!
Šef odjela dizajna u Jaguaru, tj. gospodin Ian Callum (kojem se apsolutno divim) ovu je najavu oko Coupé-verzije modela F-Type popratio riječima „Bili smo apsolutno fascinirani pozitivnim reakcijama na model F-Type bez krova, no za mene je već čistoća stvaranja jednog pravog Coupé-automobila sportskih karakteristika savršeno zadovoljavajuć proces. Samim time mi je apsolutno razumljivo i jasno kako smo uspjeli stvoriti nešto posebno i da F-Type Coupé i opet podiže ljestvicu po tko zna koji puta.“. Zvuči doista dobro iz ustiju osobe koja apsolutno zna što radi, i to radi sa stilom i uklapanjem dizajna u aktualnu eru, a da se pri tome ne gubi ona tradicionalna niša zbog koje je Jaguar oduvijek poznat i priznat kao jedan od „onih“ proizvođača, tj. proizvođača automobila iz snova.
Iako službena premijera ove karoserijske verzije modela F-Type slijedi tek 19.studenog, tj. kada salon automobila u Los Angelesu otvori svoja vrata, moram priznati da mi je drago vidjeti da u Jaguaru i dalje nisu striktno orijentirani prema pompoznim premijerama na raznim salonima automobila diljem svijeta, već nas tu i tamo sve zajedno ekipa iz Coventrya iznenadi pokojom preuranjenom „blitz-najavom“.
No baš da najave i nema, te da su poput Severininog „tuluma na jahti“ samo „procurile“ neke fotografije ili video-uradak i opet bih bio itekako zadovoljan, jer ovaj sam automobil doista poželio vidjeti u današnjem suhoparnom i pomalo bezličnom svijetu automobila.
Gospodine Callum, svaka Vam dala…
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Jaguar.com, Edmunds.com, SuperCars.net i Google images