Jaguar C-X75 prototip – 5 komada testirano odjednom
Mačka u skoku – zaštitni znak, logotip i simbol za predmet obožavanja mnogih kojima su automobili jednostavno mrak, izgleda kako opet pokušava skočiti još koji korak naprijed i vratiti se barem jednim modelom u područje superautomobila.
Svi se sjećamo fabuloznog projekta zvanog XJ220, svih najava, postera, igrica u kojima je portretiran i duplerica u auto-magazinima diljem svijeta. Također se svi sjećamo predivnih čistih linija, još ljepših punih felgi koje su ga u početku praktički simbolizirale, i unikatnog rješenja vanjskih retrovizora. Naravno da se sjećamo. A kako i ne bi, kada je najava bila jednostavno pre dobra da bi bila istinita – V12, preko 600 konjskih snaga i maksimalna brzina u miljama po kojoj je model dobio i ime.
No nažalost, sjećamo se i jednostavno odvratnog interijera krcatog "detaljima" iz Fordovog Scorpia, nemogućnosti proizvodnje svih najavljenih primjeraka, no ono najgore od svega – svojevrsne prevare onih koji su unaprijed naručili taj prelijep automobil, jer od najavljenog V12 motora, uskoro je ispalo kako se zapravo radi o V6 sa par turbina zakačenih na njega, pa iako je konjaža bila poprilično blizu, svejedno je klijentela zajedno sa potencijalnim kupcima i svim auto-magazinima na svijetu koji su XJ220 željno očekivali kao svojevrsnu Jaguarovu renesansu povukla i novac i sve lijepe riječi, te je taj model konačno presudio Jaguaru kao jednoj od najpriznatijih marki automobila na svijetu i potjerao Jaguar u bankrot.
No vremena se mijenjaju, a Jaguar (na sreću) i dalje živi. I ne samo da živi, već i konkurira svima koji su unutar luksuznih i sportskih segmenata u proizvodnji automobila danas aktualni. Model XF savršeno parira Audijevim, BMW-ovim i Mercedesovim automobilima iste klase, sa modelom XJ je manje-više ista stvar u onom najluksuznijem segmentu, dok XK model iz godine u godinu i verzije u verziju postaje sve jači i poželjniji u segmentu sportskih automobila.
A sada nam kao slavljenički model koji bi trebao dostojno obilježiti 75 godina postojanja Jaguara očito stiže i najnoviji predstavnik u Jaguaru već skoro zaboravljene klase supersportskih automobila – model C-X75.
Inicijalno zamišljen kao napredna verzija hibrida, ovaj model cilja kao direktan konkurent na već nekoliko puta najavljivan Porsche 918 Spyder, no isto tako će automatski postati konkurent i nasljedniku Ferrari Enza kad isti izađe na svjetlo dana.
Doduše, prije dvije godine, kada je C-X75 po prvi puta predstavljen javnosti na pariškom auto-salonu, bilo je najavljivano štošta – od pogona kakav nitko nikad nije vidio, preko snage kakvu nitko nije postigao, pa sve do performansi kakvih bi se i tvorci SF flimova posramili. No što je od toga svega u ovom času aktualno?
Pa poprilično puno toga, no na nešto drugačiji način, jer umjesto četiri električna motora koji bi svaki za sebe trebali generirati oko 200 konjskih snaga, mikro turbine, emisijski plinovi ravni nuli i slično, u današnjim najavama stvari su malo ovozemaljskije, no ništa manje posebne.
U ovom momentu testira se paralelno pet konceptnih primjeraka, kako bi se osigurala ne samo ispravnost, već i kvaliteta u raznim segmentima istovremeno. Motor bi umjesto najavljivanog skoro svemirsko-električnog trebao biti najnapetiji 1,6-litreni četverocilindraš koji je ikad prikazan svijetu, pa iako se detalji i dalje ne znaju, obzirom da prste u testiranju i razvoju modela imaju dečki iz Williams F1 tima, čisto sumnjamo da se neće raditi o doista posebnom motoru i samim time i posebnom automobilu. Od daljnjih najava izdvojili bi i 500-njak konja iz spomenutog stroja koji bi C-X75 trebao pogoniti, i koji bi trebali biti dovoljni da se Space-Frame karoserija od nule do stotke potjera za manje od tri sekunde uz maksimalnu brzinu od oko 300 km/h. Priznajemo, na prvu možda i ne zvuči ne znamo ni sami kako impresivno, no pokušajte se voziti 300 km/h, pa možda i postane.
Uglavnom, planirana je proizvodnja od oko 200 komada striktno prema narudžbama i cijena od oko milijun dolara po komadu (bagatela, zar ne?!), a nama ne preostaje ništa drugo nego držati fige da se Jaguar nakon još jednog pokušaja ulaska u milje superautomobila ne nađe u bankrotu.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: press materijali Jaguar Cars Ltd.