Honda – otkrivanje nove trkaće nade
Iako su pomalo utihnule najave oko nove generacije dugo iščekivane civilne verzije nasljednika legendarne Honde NSX, prije nekoliko dana pojavile su se prve fotografije s testiranja konceptne verzije trkaćeg modela pod nazivom NSX-GT.
Honda NSX Concept (ili Acura, ako ćemo cjepidlačiti) predstavljena je javnosti na salonu automobila u Detroitu prije nešto više od godine dana i samim pojavljivanjem na tom salonu reakcije su bile i više nego pozitivne. Razlozi tome prije svega stoje u činjenici da je NSX jedan od najcjenjenijih sportskih automobila svih vremena, pa stoga ne čudi kako je NSX i godinama nakon prestanka proizvodnje još uvijek jako "vruća roba" na tržištu (polovnih) automobila.
Samim time je masa entuzijasta koji ovaj automobil dižu u sam vrh tehnologije, brzine i vozačkog gušta, jedva dočekala da se iz Honde oglase oko nasljednika tog nikad prežaljenog modela, pa kad se to dogodilo, reakcije su bile isto toliko burne koliko i pozitivne.
Doduše, nova bi Honda NSX trebala biti vrh tehnologije današnjeg vremena, što nažalost podrazumijeva hrpu nepotrebnih strujnih krugova koji tvore pojam "Hibrid", no takva su vremena stigla i protiv toga se više očito ne može, pa umjesto da se priklanjam negativističkim pogledima prema tom automobilu, možda je ipak bolje stvari preokrenuti i gledati pozitivno.
Ono što je sigurno jest činjenica da je novi NSX zamišljen kao super-sportski automobil koji bi bez problema (baš kao i prije) trebao na stazi moći parirati onom najboljem što bi iz ostatka svijeta moglo doći boriti se protiv njega, no kako bi šefovi u Hondi bili apsolutno uvjereni u to, bez neke posebne medijske pompe prije nekoliko dana je najavljena trkaća varijacija na temu ovog još nepostojećeg automobila.
Ideja je NSX Concept-GT (kako se automobil u ovom času naziva) baciti u vatru JGTC-a (Japanese GT-championship) krajem ove sezone, tj. u sklopu pete utrke ovogodišnjeg GT-500 prvenstva koja će se održati na stazi Suzuka u Japanu. Kako će se automobil snaći ostaje veliko polje nagađanja, no iako su informacije oko svega pod popriličnim velom tajni, ono što se u ovom času zna jest osnovna specifikacija motora koji je centralno smješten, skoro u potpunosti izrađen od Aluminija, te 2-litarski četiri-cilindraš s dodacima u obliku turbine i trkaćeg hibridnog sistema.
Ostatak Japanci kriju kao zmija noge, tako da nema smisla špekulirati oko ostalih segmenata koji čine ovaj automobil.
Uostalom, utrka u Suzuki je uskoro, tako da sve što je potrebno u ovom času jest biti malčice strpljiv – vjerujem da će se isplatiti. Tim više što bi nakon utrke i revizije sve sile podataka koje će Honda u sklopu te utrke dobiti o svom novom super-automobilu, planovi koji podrazumijevaju novi civilni bolid trebali biti malo ubrzani.
Nadamo se…
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Honda.co.jp, CarBuzz.com i Google Images