Honda – Model NSX konačno će biti prikazan u Detroitu
Prošlo je već sedam dugih godina otkad se Honda NS-X – zamišljena i izvedena kao jedini pravi "japanski Ferrari" prestala proizvoditi, a od 2005. godine do danas naslušali smo se raznoraznih najava i demantija istih, da bi konačno na brazilskom auto-salonu stigle dobre vijesti.
Dakle, ako smo ikad bili toliko slobodni ustvrditi kako je neka informacija apsolutno točna, te je shodno tome tako i najaviti, onda bi to bila slijedeća: nasljednik legendarnog Hondinog modela NS-X na tržište u obliku gotovog automobila stiže sredinom 2013. godine, s time da se model konačno svijetu premijerno prikazuje na američkom auto-salonu u Detroitu.
To su navodi jednog od najviše rangiranih ljudi u Honda Motor Co., gospodina koji se zove Takanobu Ito i u Hondi kao opis posla ima vodeću ulogu pri davanju ovakvih informacija javnosti.
No zašto nam je ta vijest toliko važna? Iz dva jednostavna razloga:
Prvi je razlog u tome što je NS-X jedan od onih automobila koji uporno tvrdoglavo dokazuju kako jedino tehnologija usmjerena prema stvarnom iskonskom vozačkom guštu kod stvarnih zaljubljenika na sve što ima četiri kotača i volan pravi put kojim proizvođači automobila toliko rijetko idu.
U pravilu, NS-X gledamo kao dokaz kako kroz razdoblje od nekoliko godina (točnije punih petnaest) nije važno koliko generacija jednog modela izlazi na tržište u obliku (sve češće) modnih detalja koji upražnjavaju samo ljudsku dosadu, već ono što je bitno proizlazi iz konstantnog napretka i evoluiranja pojedinog modela do apsolutne perfekcije. A upravo to je Honda sa svojim modelom NS-X kroz svojih petnaest godina postojanja na tržištu i kroz samo jedan redizajn unutar tog vremenskog perioda apsolutno dokazala.
Zato nam je i bilo žao što je 2005. godine pala odluka kako jedan od rijetkih dragulja uobličenih u pojam "automobil" nestaje sa tržišta.
No za one koji možda nemaju pojma o čemu mi to sad drobimo i NS-X im je apsolutno stran pojam unatoč nekim fotografijama koje su kroz godine vidjeli, da elaboriramo ukratko.
Vođeni pretpostavkom kako čak i najnezainteresiraniji pripadnici ljudske populacije znaju tko je bio Ayrton Senna i što je značio za sport u kojem je nažalost i skončao vlastiti život, malobrojni ipak znaju kako je upravo taj vozač bio zaslužan za sve one sitne zahvate po pitanju ovjesa Honde NS-X, te je svojim savjetima uz još jednog tadašnjeg vozača Formule 1, čovjeka uobličenog u ponajboljeg japanskog vozača u F1 svih vremena pod imenom Satoru Nakajima, pridonio da upravo NS-X dobije titulu jednog od najboljih automobila svih vremena.
Inicijalno zamišljena kao projekt koji bi prije svega Ferrariju trebao pokazati kako je ispravno usmjerena tehnologija u stanju namlatiti mehaniku svaki dan u godini, početak priče krenuo je još davne 1984. godine, kada je Honda od slavne dizajnerske tvrtke Pininfarina naručila dizajn automobila projektnim imenom HP-X (Honda Pininfarina Xperimental), no ta je priča ubrzo pala u vodu, te je naziv projekta promijenjen u NS-X (New Sportscar Xperimental) i dizajn povjeren tvorničkom odjelu Honde, predvođenom dvojicom genijalaca imenima Shigeru Uehara i Nicholas Zander koji su smjerom od početka ciljali na Ferrari 328, odnosno 348 u poodmaklim fazama. Da, neki će reći kako je NS-X svojevrsna kopija nečeg što Ferrari radi praktički svakodnevno, no iako u tome i ima istine, mi bi rekli kako smo i dalje puno zadovoljniji fenomenalnom kopijom, nego ne toliko dobrim originalom (što je Ferrari 348 u pravilu i bio).
Drugi je razlog veselju zbog ove vijesti u pravilu samo činjenica kako se od momenta prekida proizvodnje prve generacije Honde NS-X (misleći pri tome na inicijalni model i evoluciju istog u obliku redizajna) u svijetu automobila događalo svega i svačega, no ništa ni približno sa toliko bolesnom preciznošću i obraćanjem pažnje na toliko detalja. Zato nas novi NS-X itekako veseli, jer iako ga nikad prežaljeni Senna neće vidjeti, sigurni smo kako su inžinjeri napravili apsolutno sve kako treba i uskoro nas očekuje jedan od onih automobila koji samom svojom pojavom pišu poglavlja knjiga automobilističke tematike.
Iako je kroz najave još od 2007. godine ovaj projekt višestruko najavljivan i ponovno spreman u ladicu, te se spominjalo mali milijun opcija po pitanju dizajna, naziva, motora i onog što bi novi automobil koji bi dostojno zamijenio model NS-X trebao značiti u svijetu automobila, sve je nekako izgledalo sivo, jer konstantne najave i još konstantnija demantiranja istih nekako su "hladili" čak i one najzagrijanije za nastavak sage o Hondi NS-X.
Inicijalno je pogonski stroj bio u obliku V10 motora i upakiran u tadašnji koncept Acure ASCC (Advanced Sports Car Concept), te su se tijekom 2008. godine u Hondi opako pripremali i konceptni automobil testirali na Nűrburgringu, no već je krajem 2008. godine iz Honde stigla vijest kako se koncept stavlja u ladicu i od novog se NS-X modela jednostavno odustaje obzirom na tešku financijsku situaciju na globalnoj sceni.
No 2010. godine iznova je krenula priča oko ovog modela.
U drugoj ozbiljnijoj najavi, novi je model Honde NS-X trebao biti baziran na projektu pod imenom Honda HSV-010 GT, sa kojim se otišlo još dalje od pukih testiranja, te se 3,4-litarski V8 motor sa oko 500 konjskih snaga prijavilo na popis automobila koji će nastupiti u prvenstvu konkurencije japanskih Super-GT automobila. No i o tome se malo pričalo, pa odjednom prestaje i taj dio povijesti razvoja modela, da bi 2011. godine ponovo krenula priča o projektu, no u kombinaciji sa najnovijim trendom očuvanja okoliša ugradnjom Hibridnog motora.
I upravo to nas po ovim najnovijim informacijama i očekuje – Hibridni V6-motor sa otprilike 400 konjskih snaga koji će u kombinaciji sa dva elektro-motora pokretati stražnje kotače, upakiran u karoseriju identičnu onoj koja je trenutno na izložbenom prostoru Honde na brazilskom auto-salonu, no ta će ista konačno svijetu sa svim bitnim i konkretnim informacijama po pitanju snage, potrošnje i cijene biti predstavljena na američkom auto-salonu u Detroitu početkom slijedeće godine.
Daljnje informacije u ovom trenutku nemamo, no obzirom na godine koje su prošle u iščekivanju povratka jednog od najboljih automobila svih vremena, u ovom času ionako uživamo već i u konačno konkretnoj najavi i predstavljanju konačnog izgleda nove Honde NS-X.
Nadamo se da je i Vama drago.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Honda Motor Co., Supercars.net i Google Images