Honda – lova sad, auto tijekom 2015.
Jedna od najglupljih priča vezanih uz svijet automobila zapravo je jedan od najboljih trikova kako (dijelom) financirati vlastitu proizvodnju s novcima dobivenih od ljudi koji su toliko napaljeni na to što se najavilo od strane pojedinih proizvođača automobila, da staju u red i finalni produkt naručuju unaprijed – naravno, uz gore spomenuto plaćanje.
Donedavno je priča iz podnaslova bila vezana uz pojedine proizvođače luksuznih i skupocjenih automobila, koji su na raznorazne načine svoje ionako ekskluzivne modele pokušavali pošto-poto učiniti još ekskluzivnijima.
Naravno, pokušaja postizanja dodatnog "Wow-faktora" bilo je svakakvih, pa je tako npr. Ferrari na tržište ponudio model 599 XX koji zapravo nije moguće odvesti doma, već isti mora stajati u nekoj posebno dizajniranoj šupi, iz koje se izvlači samo onda kad vlasnik poželi napraviti pokoji krug po testnoj stazi u Maranellu. Glupo, zar ne?!
Slažem se da jest, no primjera ima još – od proizvođača mokrih snova na četiri kotača imenima Ferrari, Lamborghini, Bugatti i Porsche, pa sve do Nissana i Lexusa, koji je za svoj model LF-A ponudio uvjerljivo najgluplju priču oko prodaje nekog automobila otkad svijet automobila postoji.
No kako ekskluzivnost ne samo da (očito) nema cijenu, već nema ni pravila u smislu datuma uz koji se veže uplata za automobil koji se tek treba proizvesti, mnogi "mainstream" proizvođači automobila pokušavaju pribjegavati takvoj strategiji prodaje. Stoga nimalo ne čudi činjenica kako je Honda od prije par dana ostavila otvorenu opciju narudžbe za novi NSX cca. dvije godine prije nego bi prvi primjerci istog trebali stići iz tvornice na cestu.
Istina, Honda (odnosno Acura, s obzirom na inicijalno predstavljanje automobila svijetu u nekoliko navrata) očito jako dobro zna što i kako treba napraviti vezano uz novi model njihovog legendarnog automobila, a i njihov marketinški odjel na neki način ispravno razmišlja, no svejedno mi se čini malo blesavim uplaćivati skoro 10,000 Eura na račun neke tvrtke, kako bih tek kroz dvije godine eventualno mogao uplatiti ostatak za automobil koji mi treba stići u garažu.
Mislim, s obzirom na prošlu inkarnaciju i ukupno dva dizajna modela NSX na neki način je takav način prodaje priče možda i opravdan, jer mali se broj proizvođača automobila u današnje vrijeme može pohvaliti onime što je NSX predstavljao u svijetu automobila. Ako čak i zanemarimo legendarnog (i nažalost pokojnog) Ayrtona Sennu, koji je zajedno sa Hondinim inžinjerima razvijao NS-X po pitanju vozljivosti, upotrebljivosti i brzine, samom upornošću u smislu konstantnog razvijanja ama baš svih komponenata ovog automobila govorimo o nečem doista posebnom. Dapače, slobodan sam izreći tvrdnju kako je rijetko koji proizvođač automobila uspio sastaviti toliko kompletan automobil. Dakle, samim time zapravo i ne čudi što je Honda prodaju nove inkarnacije svog legendarnog modela odlučila započeti predbilježbama uz "male" uplate na račun tvrtke.
U ovom času dotične predbilježbe uz financijsku injekciju primaju se uzduž i poprijeko Velike Britanije, gdje je Honda započela s tom akcijom obzirom na (kako kažu iz službenih krugova) "ogromnu potražnju ovog tek najavljenog modela", a rezultatno stanje je u ovom času preko dvadeset narudžbi za ovaj interesantan model. E sad, koliko to ima smisla i s koje točno strane, prepustit ću većini da presudi, no da u cijeloj priči nekog smisla itekako ima, to je apsolutno istina.
Doduše, osobno ne znam baš bih li se odlučio "iskeširati" oko 10,000 Eura svojih vlastitih novaca za automobil o kojem realno ne znam ništa – ni boju, ni opremu, niti da li će možda kotači biti rozi, kako bi pasali uz interijer boje fuksije, niti išta i smislu voznih svojstava i svega onog što me vezano uz jedan automobil zapravo zanima. Samo mi iz tog razloga cijela priča djeluje nekako šuplje i nepromišljeno.
No s druge strane, Honda NSX ionako nije namijenjena meni, već tisućama oktanoglavaca diljem svijeta koji ovaj automobil zbog njegove povijesti kuju u zvijezde i kunu se u nepogrešivost vlastitog izbora – čak i uz plaćanje unaprijed.
Nadam se samo da će im se isplatiti i uplata i čekanje.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, SuperCars.net i Google Images