Honda – jedna doista posebna reklama
Ako ste po pitanju reklama na televiziji kao i ja, onda Vas najvjerojatnije strahovito iritiraju konstantni pokušaji pranja možda nekim novim deterdžentom ili pak marmelade koje sad odjednom postaju džemovi. No vjerujte mi na riječ da se ovu reklamu treba pogledati, jer je jednostavno odlična.
Honda je u očima mnogih postala pomalo kastrirana verzija same sebe, s obzirom na to da automobilima koji su "odgojili" Fast and the Furious generaciju i čak na našim prostorima uspjeli stvoriti V-TEC religiju među auto-entuzijastima jednostavno fali sva ona sila "Type R" i sličnih automobila. Zapravo posljednje Honde koje mogu izdvojiti kao apsolutno poželjne automobile uobličeni su u modele S2000 i Integra Type R (DC5), dok je sve ovo što se zadnjih godina od te marke nudi na tržište jednostavno jad i bijeda.
Dizajn novih modela ove slavne marke postao je neka udaljena tema kojoj u Hondi pokušavaju doskočiti i napraviti neki image koji nikako da se dogodi, dok motori, iako štedljivi i dalje izuzetno kvalitetni jednostavno nikome ne izazivaju mentalnu erekciju na kakve su štovatelji Honde navikli tijekom devedesetih godina.
Dakle Honda polagano i sigurno prelazi u onu bezličnu stranu današnjeg svijeta automobila…ili možda ipak ne.
Naime, za početak je Honda poradila na jednom od ponajboljih sportskih automobila ikad viđenih na tržištu, odnosno modelu NSX, no ako među cijenjenim čitateljstvom postoji netko tko se tog slavnog automobila ne sjeća ili za njega prvi put čuje, eto jedan kratak podsjetnik: NSX je inicijalno začet u obliku mokrog sna Hondinih inženjera i jednog doista posebnog čovjeka po imenu Ayrton Senna, kojem Honda duguje iznimno puno toga vezanog uz činjenicu kako je NSX jedan od najupravljivijih automobila svih vremena. No to je samo jedan dio priče o ovoj 15-godišnjoj revoluciji na četiri kotača.
Ono najbitnije se ukratko svodi na činjenicu kako je NSX u mnogo toga bio prvi automobil – od šasije kompletno izrađene od Aluminija, što je prvi takav pokušaj za jedan cestovni automobil ikad, preko fenomenalnog 3-litarskog V6 motora kojem dugi niz godina jednostavno niti jedan drugi pogonski stroj nije bio ni do koljena, pa sve do jednog od ponajboljih električnih sistema upravljanja ikad viđenim na jednom serijskom automobilu. No ono najposebnije vezano uz NSX bilo je vezano uz konstantan razvoj i mali milijun varijacija na temu istog automobila u svojim raznim verzijama prilagođavanog za određene vrste vozača. Po tome je NSX usprkos poprilično visokoj cijeni postao jedan od najcjenjenijih automobila svih vremena.
No vremena se mijenjaju, pa je tako 2005. godine posljednja Honda NSX izašla iz tvornice u Suzuki i tada aktualni NSX prešao je iz serijskog automobila u legendu.
Od tog momenta do danas, Honda se nekako konstantno bori s tržištem i svojim modelima nikako ne uspijeva podariti onu posebnost koju ne samo da je imao NSX, već i masa modela koji su bili prisutni u nekim drugim klasama. Ako se samo sjetim modela poput Accorda Type R, Integre Type R, Civica Type R ili pak ultra-limitirane verzije Honde Prelude sa sufiksom "Motegi", moram priznati da mi se osmijeh na lice razvlači od uha do uha, pa mi je tim više žao što Honda zadnjih godina sa svojim modelima i "pobrkanim lončićima" zapravo ne liči na samu sebe.
Novi bi NSX na neki način to trebao promijeniti, no s obzirom na činjenicu da će tržište automobila ipak morati pričekati još neke dvije godine na taj pokušaj povratka među najbolje po pitanju sportskih karakteristika jednog automobila, za sada ću sakriti eventualno oduševljenje. Dapače, Honda uz najavljenu novu generaciju svog najposebnijeg automobila ikad u ovom času razvija ASIMO čovjekolike robote, proizvodi hrpetinu raznoraznih motocikala i osmišljava neke nove tehnologije u smislu raznoraznih vrsti i tipova motora, pogona i goriva – čak i u smislu aviona, što sve zajedno nije nikakva garancija da ćemo se na neki način uspjeti vratiti u najbolje dane ovog slavnog japanskog proizvođača automobila.
Zapravo jedina konstantna apsolutno pozitivna činjenica vezana uz Hondu jest marketing te marke automobila, jer ta ekipa svojim pristupom reklamama doista savršeno odrađuje svoj posao.
Vjerojatno će se masa Vas sjetiti one fenomenalne reklame u sklopu koje se malo po malo i dio po dio stvara (tada) novi model Honde Accord, ili pak one reklame sa zborom koji u višeglasju imitira zvukove svega onog što Hondini automobili proizvode u obliku zvučne kulise. Te su dvije reklame nešto što mi već pri samoj pomisli na Hondu padaju na pamet, no upravo se među njih "ugurala" još jedna.
Kako ne bih kvario dojam onoga što se tijekom reklame događa, spomenut ću samo jedno: ako ste se ikada zapitali što sve Honda radi i čime se sve bavi tijekom svih ovih godina, dobit ćete jedan savršen prikaz. I ne samo to, jer bi se u sklopu ove reklame za Hondu aktualni slogan "The Power of Dreams" mogao promijeniti u "The Power of Imagination".
Pogledajte – neće Vam biti žao.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, WikiMedia.com i Google Images
VIDEO: Youtube.com