Gumpert – Ipak slijedi pozitivan nastavak sage?
Sjećate se kako smo prije nešto više od mjesec dana pisali kako jedna od danas već rijetkih manufaktura super-sportskih automobila pod imenom Gumpert piše vlastiti bankrot i prestaje s proizvodnjom? E pa izgleda da na kraju ipak neće biti tako. Barem za sad…
Kako smo već prije spomenuli propast Gumperta, tako smo se dotakli i još nekih proizvođača maloserijskih sportskih i supersportskih automobila koji su nedavno (zauvijek) zatvorili svoja vrata.
Tu prvenstveno mislimo na proizvođače pod imenima Artega i Melkus koji se nisu izvukli, no i nedavno bankrotirane proizvođače poput onih pod imenima De Tomaso, koji svoj spas pokušava pronaći spajanjem sa BMW-om. Također, tek proteklih dana nam je stigla žalosna informacija kako i jedan od najrenomiranijih proizvođača trkaćih šasija, Lola, također za sada zatvara svoja vrata, a tu je i tvrtka Cosworth čije će navodno gašenje mnogim auto-entuzijastima definitivno ugasiti ljubav prema svijetu automobila u obliku u kojem su ga navikli doživljavati.
No Gumpert je nakon koraka do propasti koja je u kolovozu ove godine izgledala neminovnom izgleda da je ipak u obliku, medijima za sad anonimnog kupca, ugledao svjetlo na kraju tunela i kako za sad stvari stoje, uskoro bi tvrtka mogla nastaviti proizvodnju prije svega svog super-automobila pod nazivom Apollo.
Model Apollo sve je samo ne lijep, no u svijetu automobila poput ovog, ljepota je sve samo ne presudan faktor i "function over fashion" filozofija apsolutno prevladava, pa u tom obliku Apollo treba gledati kao na jedan od najsposobnijih automobila ikad napravljenih po pitanju sirove brzine i ubrzanja, kao i načina na koji se isti ponaša u vožnji, jer praktički lomeći kičmu i reorganizirajući unutarnje organe vozača tijekom ekstremnije vožnje, Apollo je doista jedan izuzetno poseban automobil.
Podsjetimo, Gumpert Apollo je automobil šasijom i karoserijom "sklepan" od strane šačice izuzetno pametnih i sposobnih inžinjera kojima se više nije dalo dolaziti u Audi na posao, već su se radije posvetili ideji sklapanja vlastitog super-automobila.
Doduše, nisu prekinute sve spone sa tvornicom Audi, jer Apollo pogoni upravo Audijev 4,2-litarski V8 motor, no u verzijama sa 650 ili 800 konjskih snaga, koji ultra-laku karoseriju ispaljuju do stotke za 3,1 sekunde i garantiraju maksimalnu brzinu od preko 360 kilometara na sat, što je čak i u današnjim pojmovima brzine i ubrzanja u samom vrhu onog što se novcem može kupiti.
No nije Apollo sve što će se spasiti navodnom kupnjom od strane bogatog anonimusa, jer Gumpert je u kolaboraciji sa tvrtkom Carrozzeria Touring krenuo sa razvijanjem sasvim novog modela super-automobila pod nazivom Tornante, čiji je razvoj obzirom na prilike jednostavno zapeo u zadnjim fazama izrade i razvoja. No eto, kako moderno poslovanje ipak nosi i pokoji pozitivan primjer, tako se i sa spomenutim novim modelom nastavi do faze predstavljanja na tržištu na kojem ionako u zadnje vrijeme ovakvih automobila već opako fali.
Njemačkom proizvođaču i dalje preostaje objaviti informaciju do kraja, tj. razotkriti o kome se u obliku kupca i spasioca radi, te koji će biti daljnji planovi u smislu proizvodnje novog, i daljnje evolucije aktualnog modela, no o tome ćemo zasigurno još pisati u mjesecima koji dolaze.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Gumpert.de i Supercars.net