Formula 1 – 5 činjenica koje bi vas mogle iznenaditi
Točno pola F1 sezone je iza nas. Nakon niza godina nepokolebljive (i pomalo dosadne) Hamiltonove vladavine, već je prošla sezona nagovijestila da opet kreću uzbudljiva vremena nakon što je Verstappen tek u zadnjoj utrci osigurao naslov svjetskog prvaka. Aktualna sezona donijela je pak borbu timova s novim pravilima vezanim uz dizajn bolida i gotovo potpuno preokrenula već predvidive omjere snaga na stazi.
Ako ove sezone niste pratili utrke Formule 1, ovo je 5 činjenica koje bi vas mogle iznenaditi i na koje bi se prije godinu dana rijetko tko kladio.
Hamilton još uvijek nije pobijedio u niti jednoj utrci
Da, dobro ste pročitali. Sedmerostrukom svjetskom prvaku je prošle sezone za dlaku izmaknula nova svjetska titula kojom bi napokon prestigao Schumacherov rekord. No čini se da ova sezona neće biti ta u kojoj će nadoknaditi propušteno. Nakon 11 utrka, Hamilton je do sada svega 4 puta bio na postolju, sva četiri puta tek na trećem mjestu. Treba spomenuti i utrku u Imoli koju je završio bez osvojenih bodova, bio je trinaesti. Od 2010. godine to mu se dogodilo tek tri puta odnosno samo tri puta je utrku odvozio do kraja, a da nije osvojio bodove.
Razlog ovakvom padu u rezultatima su definitivno problemi koje Mercedes ove godine ima s performansama bolida, posebno s poskakivanjem s kojim se bore još od predsezonskih testiranja. No to ne sprečava Hamiltonovog suvozača Russella u postizanju izvrsnih rezultata.
Russell je na dobrom putu da postane prvi vozač Mercedesa
Nakon tri godine u Williamsu, George Russell je ove sezone napokon dočekao svoju priliku u Mercedesu. Pri tome je vjerojatno očekivao da će napokon voziti najbolji bolid na stazi, ali stvarnost se pokazala drugačijom. Unatoč tome, Russell ima odličnu početničku sezonu u Mercedesu i, izuzevši utrku u Silverstoneu koju nije završio, jedini je vozač na gridu koji ima sve plasmane ove sezone unutar najboljih 5 vozača. Dok se Hamilton žali kako Mercedes ove godine nije konkurentan, čini se da Russell nema tih problema. Zlobnici bi rekli da je nakon Williamsa navikao izvlačiti najbolje iz najgoreg bolida, ali Mercedesu je svakako utjeha to da im budućnost uz ovakvog mladog vozača izgleda svijetlo, čak i uz ovakvu razočaravajuću aktualnu sezonu.
Ferrari se vratio
Zadnjih nekoliko sezona bile su teške za Ferrari. Nakon velikog pada u rezultatima 2020. godine kad su bili tek šesti u ukupnog poretku, a zatim i prošle sezone koju su završili na trećem mjestu, ove godine su napokon opet konkurenti za osvajanje naslova. Leclerc i Sainz su ove godine standardno u prvih pet vozača u svim završenim utrkama, a učinak im kvari upravo ovo „završenim“ jer su u dosadašnjih 11 utrka uspjeli prikupiti čak 6 DNF-ova (4 Sainz i 2 Leclerc). Ferrarijeve taktike su već poznate po svojim nelogičnostima i toga ne nedostaje i ove sezone, ali dobar bolid i kvalitetni vozači su uspjeli napraviti dobru protutežu istom. Leclerc se tako istaknuo kao prvi kandidat za glavnog Verstappenovog rivala u borbi za naslov ovogodišnjeg svjetskog prvaka, a njihova bliska nadmetanja na stazi su užitak za gledanje i praćenje.
Haas i borba u sredini poretka
Haas je sezonu 2021. godine završio s nula bodova i zadnjim mjestom na ljestvici, a godinu ranije osvojili su svega 3 boda tijekom cijele sezone. Ove godine su prikupili već impresivna 34 boda. No time su došli tek do sedmog mjesta u ukupnog poretku timova koji je ove godine vrlo neizvjestan. Red Bull, Ferrari i Mercedes su se odvojili pri vrhu, ali zato je dosadašnja sredina poretka (tvz mitfield) gotovo nestala. Svi timovi već imaju osvojene bodove, a razlike su relativno male pa se poredak mijenja gotovo svakom utrkom. Ono što posebno veseli je što nije nimalo neuobičajeno vidjeti napete duele na stazi između npr. Hamiltona i Magnussena ili Schumachera mlađeg i Verstappena, a imali smo prilike pratiti i istovremeno nadmetanje čak 5 bolida što je još prošle sezone bilo gotovo nezamislivo.
Sezonu bi mogla odlučiti pouzdanost bolida
Ovo je možda hrabra izjava, ali Mercedes je zasad jedini tim koji nije imao nijedno odustajanje ove sezone. Upravo to je jedan od razloga što drže visoku treću poziciju i što se Red Bull i Ferrari nisu i više odvojili u poretku. Red Bull i Ferrari apsolutno dominiraju, ali od 11 odvoženih utrka u samo četiri utrke su svi njihovi vozači (Verstappen, Leclerc, Perez, Sainz) završili utrku. Od te četiri utrke su čak u tri uzeli i prva četiri mjesta (iznimka je Silverstone u kojem je Verstappen imao problema na bolidu no uspio je završiti utrku i osvojiti bodove). Sve upućuje na to da dok god je s bolidom vodećih timova sve u redu, ekipa na postolju je jasna no iskustvo dosadašnjih utrka pokazuje da su odustajanja moguća čak i u zadnjim krugovima. Sve ovo čini aktualnu sezonu i više nego napetom i moguće da ćemo opet pratiti neizvjesnu borbu za naslov sve do same posljednje utrke.