Ford – Testiranje “za gušt”
Spojiti nekoliko tona limarije na hrpu, uobličiti to u formu Pick-Up kamioneta, pod haubu baciti 6,3-litarski V8 motor sa preko 400 konjskih snaga, sve to spojiti na poprilično ruralni automatski mjenjački sklop i sve to skupa testirati na Nordschleifeu… To mogu definitivno samo Amerikanci.
Svi oni koji su imali prilike posjetiti "Zeleni pakao" (kako od milja stoji naziv za jednu od najlegendarnijih staza na svijetu) i provesti se svom silom zavoja i ravnica koje čine tu skoro 23 kilometra dugačku stazu, jako dobro znaju kakav je konkretno automobil potreban da bi se na Nordschleifeu napravilo neko koliko-toliko normalno vrijeme.
Također, svi koji su posjetili Nordschleife znaju da se na samoj stazi može vidjeti svega i svačega, no da i dalje pretežno prevladava hrpetina modela marke BMW, Porsche, Audi i sličnih domicilnih vrsti i podvrsti iz svijeta automobila.
Dakle, dovesti automobil težak daleko preko dvije tone i dimenzija omanjeg autobusa čini se poprilično smiješnim zar ne?!
E pa i ne baš, ako se pita jednog od najcjenjenijih vozača posljednjih godina – vječno mladog lika po imenu Tanner Foust.
Za one koji ne znaju tko je Tanner Foust, spomenimo samo nekoliko stvari kojima se čovjek trenutno bavi: Rally, RallyCross, Drift i upražnjavanje jednog od mjesta voditelja američke izvedenice najslavnije automobilističke emisije na svijetu pod nazivom Top Gear.
Dakle, reklo bi se kako je Tanner jedan itekako svestran mladac, zar ne?!
No svestranost u ovom slučaju nema baš pretjerano veze ni sa čime, jer je u ovom slučaju jednostavno riječ o čistoj dosadi i uvrnutom smislu za humor, obzirom da realno gledano Ford F-150 Raptor čak ni u 411 konja jakoj SVT verziji na bilo kakvoj stazi doista nema što tražiti.
Zašto to kažem?
Jednostavno zato jer je za početak ideologija jednog takvog automobila u pravilu prevoziti određenu količinu tereta, mrtvih životinja stradalih u lovu ili pak veselu ekipu sa slamnatim šeširima i skraćenim sačmaricama na "spoj" sa vlastitom rodbinom uz malo rakije i pjesme.
Ford F-150 Raptor jedan je od onih automobila koji savršeno opisuju američko društvo u smislu megalomanije i poprilično upitne upotrebljivosti, ali i nevjerojatne domišljatosti američke auto-industrije kojom proizvođači ovakvih automobilaa zapravo varaju državu u smislu nekih testiranja koja se sa "normalnim" automobilima moraju obavljati.
Naime, takozvani "Crash-Test" ni za jedan ovakav automobil nije obvezan, obzirom se niti jedan Pick-Up posljednjih nekoliko desetljeća ne vodi kao automobil, iako ih saloni prodaju pod takvom klasifikacijom.
Iskreno, da se radi o Hrvatskoj, takvog što bi mi bilo sasvim logično, no radi se o Americi, gdje su zbog pravila i regula čak padale i glave, dok se na najprodavaniji oblik prijevoza Amerikanaca jednim okom žmiri.
Dakle, kamion koji to nije i istovremeno automobil koji je to još manje u kombinaciji sa hrpetinom konja pod haubom površine omanjeg dnevnog boravka u sklopu poticajne stanogradnje poprilično je čudno i blesavo vidjeti na stazi poput Nordschleife-a, no s druge strane je doista fenomenalno vidjeti nešto toliko veliko i jako na cesti, iako je vidjeti takav predimenzioniran, ovjesom previše visok i mekan, te sportskim duhom jednostavno smiješan automobil na stazi poput "Ringa" i dalje upitno u smislu iskoristivosti.
No očito je svaka kritika i negativna konotacija apsolutno nepotrebna, jer gdin. Foust je itekako dokazao da se i sa nečim toliko velikim poput Raptora može otići na "Ring" i napraviti pokoji krug.
Žao mi je jedino što se nigdje ne spominje vrijeme koje je bilo potrebno da to ogromno čudo od kamioneta prijeđe cijelu stazu, a ako ću biti iskren do kraja, u slučaju Raptora sa nogom zavarenom za pod tijekom vožnje baš zanima kolika je prosječna potrošnja.
Imate li Vi možda neku ideju?
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, CarBuzz.com i Google Images
VIDEO: YouTube.com