Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Retro
  • Tuning
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 24.07.2013

Ford – posebna nagrada za Fiestu

Kažu psiholozi kako svaka normalna osoba u sebi ima zatočeno dijete i ženu, pa u toj maniri, žena koja obitava u meni upravo je postala malo sretnija, s obzirom na to da je automobil koji mi se jako dopada dobio titulu "ženskog automobila godine".


Ford Fiesta – mali simpatičan automobil koji je imenom među nama još od davne 1976. godine i kroz svojih ukupno šest generacija u sklopu svake plijeni pozornost kao jedan iznimno sposoban mali automobil.
U pravilu je Fiesta automobil koji ničime ne "vrišti", no s druge je strane tijekom desetljeća proizvodnje i prodaje u cijelom svijetu, upravo ovaj mali automobil postao jedan od najomiljenijih svih vremena. Stoga nimalo ne čudi brojka od preko dvanaest milijuna prodanih primjeraka ovog malog i simpatičnog automobila.


No vremena se mijenjaju, automobili iz generacije u generaciju rastu i odrastaju, pa je u današnje vrijeme Fiesta zapravo poprilično veća nego što je bila prije, no Ford se i dalje iz petnih žila trudi da njihov maleni auto i dalje bude atraktivan i uz sebe konstantno privlači nove naraštaje vozača.
Iako je Fiesta u pravilu koncipirana kao maleni gradski auto, tijekom godina je Ford u obliku Fieste u svijet automobila podario i nekolicinu posebno brzih i upotrebljivih verzija s oznakama XR2i, RS Turbo i ST u novije vrijeme, što svjedoči predanosti Fordovom Motorsport odjelu (kako se taj dio tvrtke nekada davno nazivao) kroz modele koji bi i najzagriženijim mrziteljima ove marke u samo jednom krugu po stazi često razvukao osmijeh preko lica. Dakle Fiesta zapravo svojim postojanjem savršeno opisuje Ford kao "ništa posebno" i istovremeno "jako posebno" u smislu gušta za volanom čak i u baznim modelima.


Nova je Fiesta nastavila tradiciju s malo većim gabaritima i malim milijunom stavki u smislu opreme – bila ona standardna ili dodatna, no osnovni se karakter malog i dopadljivog automobila za gradsku vožnju nije nimalo promijenio. Dapače, u smislu udobnosti i podatnosti je često "tvrda" Fiesta postala iznimno udoban automobil koji je doista moguće voziti svakako, a da se ni u kojem momentu osoba za volanom ne osjeća loše. Stoga ni ne čudi nagrada koja je ovom malom automobilu prije neki dan uručena od jednog posebnog žirija.


Naime, nisam imao pojma da u svijetu postoji globalna udruga auto-novinarki, tako da je to bio prvi šok, s obzirom na to da sam mislio da pod pojmom novinara nema spolnih razlika. No hajde…neka im bude, s obzirom na to da taj dio priče ionako nije ni važan.
Ono što pak jest važno, svodi se na činjenicu kako je u konkurenciji za "Ženski automobil 2013. godine" koji su sačinjavali automobili poput Porsche Boxstera, Range-Rovera i Audijevog Allroad Quattra, za automobil godine odabrana upravo Ford Fiesta 1.0 EcoBoost. Dakle titula kojom bi se svaki proizvođač automobila mogao itekako pohvaliti, zar ne?!
S druge strane medalje, bojim se da od momenta primanja te prestižne nagrade od strane hrpetine žena koje za posao imaju testirati automobile, više niti jedan muškarac neće ući u Fordov salon i iz njega izaći s Fiestom u vlasništvu. No to su samo špekulacije.


Dakle Fiesta 1.0 EcoBoost kao jedan sasvim običan automobil pokupio je nagradu pred nosom višestruko većih, jačih, skupljih, usmjerenijih i bržih automobila, no istovremeno je Fiesta dobila i nagradu za najštedljiviji automobil godine, što uz opis "odličnog izgleda i osjećaja za volanom" dolazi kao još jedan kompliment u nizu od strane gore navedenih teta-novinarki.
Njih ukupno osamnaest u žiriju, spomenulo je faktore koji su pri ocjenjivanju bili presudni – faktora poput sigurnosti, cijene, kvalitete izrade, dizajna, iskoristivosti prostora, veličini, iskoristivosti za prijevoz djece, seksepila, te generalnog odnosa automobila prema okolišu, te je u sklopu velikog postotka tih kategorija Fiesta jednostavno briljirala.
Zato je od danas Fiesta 1.0 EcoBoost sa svojih 126 konjskih snaga postala automobil namijenjen svojatanju od strane žena, no svejedno mi nije neugodno priznati kako bih ja i dalje rado jednu ljubičastu ili kričavo zelenu gledao ispred zgrade, zveckajući ključevima s prozora.

Da li da zbog toga pišem "Lastanu"?


TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Ford.com i Google Images

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Ovih šest grešaka uništava Vaš automobil

Piše: Niko Poznat

Top 10 – Najčešće greške u vožnji automobila!

Piše: Niko Poznat

Vraćanje kilometraže – Kako im stati na kraj!?

Piše: Filip Gvozdanović

10 legendarnih sponzorstava trkaćih automobila

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 1. dio

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Je li Roadster doista pred izumiranjem?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ovaj Mercedes je san-snova za nekadašnje voditelje gradilišta

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Night Strike 2023 – jer drift po noći ima svoje čari

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Mogu li (barem neki) SUV-modeli postati moderni klasici?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Monoposto Spider – Društveno distanciranje kako ga vidi Alfa Romeo


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2023. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana