Ford – oživljavanje početaka za Mustang
Ne samo da je Ford Mustang u današnje vrijeme kultni automobil i ne samo da je nova generacija najslavnijeg „Pony cara“ na svijetu pred vratima, već se u Fordu spremaju oživjeti i samu promociju koja je prije punih pedeset godina promijenila poimanje američkog automobila predstavljanjem konceptne verzije Mustanga prve generacije bez krova.
Godina je 1964. Sunčan dan u New Yorku, a sunce u jutarnjim satima obasjava jednu od najzanimljivijih arhitektonskih dostignuća svih vremena – Empire State Building. No nije sve baš toliko mirno i idilično koliko se možda kroz opis čini, jer Fordova ekipa tadašnjih djelatnika u marketingu, te nekolicina radnika koji inače izvode građevinske radove pripremaju jednu posebnu reklamu.
Naime, u kombinaciji je i kran koji je na posljednji kat (tj. plato) trebao podići jedan Ford Mustang, i to tek nekoliko dana prije službenog početka prodaje ovog revolucionarnog automobila, no 86. kat je ipak prevelik zalogaj za bilo koji kran na ovom svijetu, te ta opcija na licu mjesta propada.
Naravno, alternativa podrazumijeva helikopter, no i ta je opcija ubrzo pala u vodu, jer se jednostavno nije našao dovoljno lud pilot koji bi visoko na nebu i samo par metara od jedne od najviših zgrada na svijetu trebao lebdjeti s oko tonu i pol tereta.
Dakle rješenje nije bilo Mustang dopremiti izvana, već kroz zgradu do samog vrha, pa se ekipa dosjetila pozvati inženjere i mehaničare, rastaviti Mustang na komade i liftovima ga dopremiti do vrha, gdje je nakon samo nekoliko sati ponovno ručno sastavljen u cjelinu.
Tako je izgledala prva prava promocija automobila koji u današnje vrijeme slovi kao legenda na četiri kotača, pa stoga nimalo ne čudi da se netko u Fordu sjetio jedne od najluđih pokušaja reklamiranja jednog automobila, te je u maniri tradicije odlučeno ponoviti tu marketinšku eskapadu.
Prema navodima iz Forda, cijela će priča biti ponovljena 15. travnja ove godine na istoj lokaciji i na identičan način, te je zapravo jedina razlika ona vremenska, tj. ukupno pola stoljeća od prvog (uspjelog) pokušaja. Sve ostalo će biti provedeno upravo onako kako se to odvijalo i pri prvom službenom predstavljanju najbrže prodavanog automobila svih vremena.
Uglavnom, što reći nego svaka čast na ponavljanju jedne od najboljih reklama svih vremena.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Flickr.com, CarBuzz.com i Google Images