Ford – manjak tolerancije prema utrkama
Iako je Ford jedna od onih marki automobila koje svoj životni vijek profiliraju raznoraznim dostignućima u svijetu auto-sporta, izgleda da su tvorci najnovije generacije Mustanga pristupili pojmu utrkivanja s dvije strane, te tako pokušali zadovoljiti potencijalne vlasnike i njihove osiguravajuće kuće. Hm…već u početku cijela priča zvuči prepuna dvostrukih mjerila, zar ne?!
Nedavno je svijetu na retro-glamurozan način predstavljena najnovija generacija najbrže prodavanog automobila na svijetu, tj. Fordovog sada već vječnog modela Mustang.
Tom je prigodom ekipa iz Forda svijetu odlučila objasniti cijelu priču iza stvaranja ovog u sklopu posljednje generacije pomalo kontroverznog automobila, pa se uz standardne generalije u smislu zapremine motora, broja konjskih snaga pod „haubom“ i sličnih brojčano-tekstualnih navoda, svim zainteresiranima objasnila i pokoja tehnička novotarija kojom Mustang najnovije generacije danas raspolaže.
Igračaka u smislu samog automobila doista ima jako puno, no nekako mi se čini glupim i suhoparnim nabrajati omjere u smislu raspodjele težine, te one u smislu kompresije V8 motora kojime se Mustang itekako može pohvaliti, a isti je tako blesavo i raspravljati o zonama klimatizacijskog sustava, te multimedijalnom sučelju koje uz odabir radio-stanica i nekolicine audio i video-formata, prema riječima glavnih i odgovornih ljudi u Fordu donosi i „velik broj mogućnosti pri povezivanju s ostalim napravama koje vlasnik s lakoćom može kombinirati s AV-sustavom najnovije generacije“.
Uostalom, ovih se dana na Fordovim internetskim stranicama očekuje konfigurator i kompletirana lista standardne i dodatne opreme za Mustang, pa kog zanima neka slobodno pogleda.
Ono što je mene privuklo na dotičnoj listi naziva se „Line Lock“ i iako kroz inicijalno objašnjenje dotični sustav ima apsolutnog smisla, s druge strane je ipak onim „malim slovima“ na dnu stranice Ford uspio negirati samog sebe.
Spomenuti „Line Lock“ sustav u pravilu je jedna od stavki u glavnom meniju upravljačkog sustava samog automobila i služi za olakšavanje procesa „grijanja guma“ ukoliko se vozač nađe negdje na stazi namijenjenoj „Drag Race“ utrkivanju, odnosno po naški utrkama ubrzanja.
Ideja je jednom tipkom navigirati kroz centralni upravljački sustav, uključiti „Line Lock“ funkciju, te jednostavno pritisnuti papučicu gasa, dok sam automobil odrađuje ostalo.
Naravno, pod „ostalim“ podrazumijevam automatsko uključivanje prednjih kočnica, dok se stražnji kotači jednostavno vrte „u prazno“, zagrijavajući gume i osiguravajući savršenu trakciju na startu utrke. Dakle sustav je definitivno interesantan, jer ako ćemo realno, bilo koji „Muscle Car“ automobil iz bilo koje ere jednostavno nema nikakvog smisla posjedovati, ukoliko se vlasnik barem jednom s njime ne pojavi na nekoj utrci takvog tipa, te za publiku uz urlike iz motornog prostora predstartni prostor ne ispuni gustim bijelim dimom iz guma.
E sad…bilo bi jako lijepo kada bi u ovom momentu ovaj tekst završio, jer bi taj završetak zapravo bio sretan i moglo bi se bez problema reći da se u svijetu automobila konačno pojavila neka stavka opreme koja ima apsolutnog smisla. No nažalost, tekst još nije gotov, jer postoji jedan ogroman problem…
Naime, u Fordu jako dobro poznaju profil kupaca Mustanga i isto tako jako dobro znaju da ti kupci dotični model ne kupuju zato da im ispred kuče izgleda lijepo, već i da se tu i tamo prepuste guštu brzine i glasnoće koju je svaki Mustang u stanju postići bez nekih većih problema. Stoga posjete stazama na kojima se održavaju utrke ubrzanja u Americi nisu nimalo rijedak slučaj, pa se s gore spomenutim sustavom zapravo vlasnicima Mustanga išlo na ruku.
S druge strane smo svi mi koji u automobilima uživamo itekako svjesni da je današnji svijet jedno kastrirano mjesto, vođeno dvostrukim mjerilima i krivim interpretacijama nekih stvari, pa u datom momentu neke stvari ispadaju nepoželjnima. To znaju i u Fordu, pa su se glavni i odgovorni ljudi te tvrtke u sklopu pojašnjenja „Line Lock“ sustava jednostavno morali ograditi i uvesti pravilo gubitka garancije za sve one koji bi se eventualno sa svojim Mustangom htjeli malo utrkivati.
To su naime tražile neke osiguravajuće kuće u Americi, uz objašnjenje da je „jednostavno nemoguće predvidjeti rasplet situacije na stazi i tijeka eventualne utrke, te iz tih razloga osiguranje neće biti u mogućnosti pokrivati eventualnu nastalu štetu, bilo da se radi o onoj koju je uzrokovao vozač ili eventualni kvar na automobilu ili nekom njegovom sustavu“.
Iz Forda je neki dan stiglo pojašnjenje vezano uz povlačenje garancije u slučaju pristupanja nekog primjerka najnovije generacije Mustanga na „Drag-strip“, tj. na stazu, no cijela priča nije nimalo pozitivna i sam sustav koji je u početku bio najavljivan kao nešto posebno i super, zapravo je zbog svega postao savršeno nepotrebnim.
Sama info-paket pojašnjava kako „Svaki kupac i vozač novog Mustanga ima pravo pristupiti na stazu i testirati mogućnosti svog automobila, no ne u usporedbi s drugim automobilom na stazi, već samo u smislu postignutog vremena. Svaki drugačiji pokušaj korištenja Mustanga biti će proglašen utrkivanjem, te će tvornička garancija biti povučena“. Također je spomenuto i da „Line Lock funkciju vozač smije koristiti i na privatnom posjedu, no također samo u smislu vremenskog rezultata, jer u smislu utrkivanja s drugim automobilom vrijedi isto pravilo oko povlačenja tvorničke garancije za vlasnika“.
Dakle s jedne strane u smislu „Mustanga kao „Muscle Car“ automobila nove generacije postoji funkcija „paljenja guma“ na stazi, no s druge strane stoji apsolutna zabrana utrkivanja, što jednostavno potpada u segment dvostrukih mjerila i samim time cijela priča ispada glupo, jadno i poprilično besmisleno, zar ne?!
No baš me zanima na koji će način u Fordu znati je li se neki od primjeraka Mustanga utrkivao s nekim drugim automobilom na stazi ili pak samo sa „štopericom“, jer za taj dio iz tvrtke nije stiglo nikakvo objašnjenje, što je zapravo i najblesaviji dio u priči o sustavu koji postoji, no i nema baš nekog pretjeranog smisla.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Ford.com, CarBuzz.com, AutoBlog.com, NetCarShow.com i Google Images
VIDEO: YouTube.com