Ford – jedan žuti Mustang…
Ne, Mustang u žutoj boji za 2014. godinu nije moguće naručiti iz Forda. Isto tako niti jedan tvornički Mustang ne raspolaže sa 600 konjskih snaga. No zato je tu SEMA Show u Las Vegasu za koji se iz godine u godinu slažu čuda, pa u maniri toga i tvrtka Vortech ove godine planira ponuditi nešto posebno u obliku Mustanga i sa obje navedene stavke koje u sklopu tvorničkog automobila nije moguće dobiti.
Još je par tjedana razmaka od današnjeg dana do onog kada Las Vegas Convention Center otvara svoja vrata i po tko zna koji puta ugošćuje svu silu tuninga, stylinga, Drifta, raznoraznih serija utrkivanja, te automobila i hostesa koje ih obavezno prate. Da, uskoro je pred nama još jedno izdanje SEMA Showa, koji u 2013. godini ne nudi ništa manje poslastica, što se iz raznih najava posljednjih dana dalo zaključiti.
Tvrtki i izlagača će na ovogodišnjem SEMA Showu u Las Vegasu i opet biti napretek, no neki će se itekako izdvojiti iz mase, ili će barem pokušati u tom nastojanju. Naravno, jedna od takvih tvrtki je i tvrtka Vortech Superchargers Inc., koja će svoje znanje i ideje pokazati posjetiteljima u obliku jednog žutog Ford Mustanga.
Od milja nazvan „Yellow Jacket“, ovaj je Mustang naoko tek nešto jači od Shelbyevog modela GT500, no za početak se spomenuti projekt s nadimkom upakiran u Mustang bazira na modelu za 2014. godinu.
Žuta boja karoserije prema najavama iz Forda za 2014. godinu neće biti u ponudi, pa se tvrtka Vortech Superchargers Inc. iz tog razloga odlučila ponuditi svoju verziju Mustanga upravo u toj boji, kako bi pridonijeli unikatnosti ovog tuning-uratka. No žuta je boja samo početak onog što se ekipa iz ove tvrtke odlučila napraviti na karoseriji.
Naime, uz žutu je boju kupcima ponuđen i odabir čak dva seta optičkih dodataka. Prvi je upakiran u „Boy Racer Kit“ tvrtke 3D Carbon, dok drugi (prema najavama puno agresivniji) također potpisuje ta renomirana tvrtka, no s razlikom što taj set optičkih dodataka još nije gotov i u planu je ponuditi ga tek početkom sljedeće godine, kada SEMA Show više neće biti aktualan.
No ovaj spomenuti (i dovršeni) set optičkih dodataka za „Yellow Jacket“ Mustang sastoji se od dodatka prednjem spojleru, dodatka tvorničkim pragovima, karbonskog difuzora na stražnjem braniku, te poklopca motora s podignutim centralnim dijelom nalik nekom automobilu kakve se inače može vidjeti na utrkama ubrzanja u Americi.
No eksterijer je samo dio priče koji zapravo za ulogu ima pratiti sve ono što se događa pod pomalo predimenzioniranim poklopcem motora…
Naime, 5-litarski „Coyote“ V8 motoru dodan je Vortech V-3 Si kompresor, koji sam po sebi tvorničku snagu Mustanga podiže na oko 585 konjskih snaga, a dodatnim remapiranjem centralne jedinice, te još nekim preinakama u smislu usisnog i ispušnog sistema, tvrtka Vortech na valjcima je stigla do ukupno 605 konja i preko 640 Nm maksimalnog okretnog momenta.
Interesantno je da prema najavama zapravo i nije rađeno puno toga pod „haubom“, već se posredstvom kompresora i tek pokoje preinake viška stiglo do poprilično velike i prema riječima ekipe iz tvrtke Vortech Superchargers Inc. „Apsolutno upotrebljive snage za svakodnevno korištenje.“.
Moram priznati da cijela priča samim time zvuči poprilično zanimljivo, obzirom iako ovo nije najjači Mustang koji je posljednjih mjeseci izašao iz neke tvrtke s područja tuninga, nekako se čini kao najumjereniji i samim time i najupotrebljiviji. Za razliku od npr. „Super Snake“ verzije Shelbyevog Mustanga, koji je predstavljen prije nekoliko mjeseci i s kojim jednostavno nije moguće s istim stražnjim gumama napraviti više od par kilometara, Vortech „Yellow Jacket“ Mustang doista zvuči upotrebljivije, normalnije i pomalo modno-osviješteno.
Naravno, kako bi komplet preinaka postao cjelina, uz sve ono novo pod poklopcem motora i nekolicine optičkih dodataka ovom Mustangu, tu su i preinake na ovjesu koje podrazumijevaju u žutu boju polakirane podesive amortizere za ovaj Mustang osmišljene od strane tvrtke Road & Track, te trodijelni „Icon“ 20-inčni kotači marke iForged pod kojima se „skrivaju“ ogromni diskovi proizvedeni od strane tvrtke Baer.
Dakle, „Yellow Jacket“ Mustang trebao bi ići kao sotona, kočiti kao sumanut i izgledati istovremeno robusno i pripitomljeno, što bi u svijetu Mustang-entuzijasta trebalo imati itekako pozitivan efekt s obzirom na konkurenciju koja se većinom priklanja zakonu velikih brojeva u smislu snage, dok upotrebljivost često pada u drugi ili čak treći plan. No prodajne rezultate pokazat će samo i jedino vrijeme, dok uspjeh na SEMA Showu u Las Vegasu za tvrtku Vortech Superchargers Inc. u smislu ovog modela nikako nije upitan.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com i SuperCars.net