Fiat – još pet specijalnih edicija
Konstatirati ćemo samo jednu činjenicu, a ta glasi kako je ova godina očito posvećena specijalnim, limitiranim, ultimativnim i ekstra edicijama već svima poznatih modela automobila na tržištu…
Iako nam je u pravilu obzirom na manjak ideja, prenatrpanost tržišta raznoraznim modelima automobila, te recesije koja se konstantno negdje provlači, apsolutno jasno zašto se konstantno sa raznoraznim posebnim verzijama i varijacijama na temu kupce pokušava dovesti u salone kako bi zapravo najobičniji automobil sa po par naljepnica i kvačicom na listi dodatne opreme doveli u prodajne salone da potroše svoje teško zarađene, recesivne novce, s druge strane nam je ipak drago da se barem na nečem naizgled posebnom radi u sklopu auto-industrije koja, ako ćemo iskreno, svakim danom postaje sve bezličnija.
Fiat je na tržište izbacio već nekoliko posebnih verzija svojih automobila i to u najvećoj količini onih koji u sklopu naziva modela imaju samo tri broja, odnosno 500 ili pak jednu točku u obliku modela Punto, o kojima smo nedavno pisali kroz neke najave, no strasti u Fiatu nikako da se smire, pa eto još čak pet modela koji bi po nečemu trebali biti limitirani i iznimno posebni, pa ukoliko planirate kupiti Fiat 500 ili Punto u slijedećim mjesecima, a istovremeno ste fan Ferrarija, Maseratija, SAD-a, uniseks-simbolike i seksualne izopačenosti ili nečeg što liči na tuning-projekt, među slijedećim modelima (odnosno specijalnim verzijama istih) bi se trebalo pronaći ponešto za Vas.
Prvi na redu bili bi suludi likovi iz tvrtke Romeo Ferraris koji su očito poprilično fanatični prema tvrtki iz Maranella koja u sklopu korporacije Fiat proizvodi automobile od kojih su sastavljeni snovi, odnosno (prez)imenom Ferrari.
Ukupno dvije varijacije na temu Fiata 500 predstavljene su za izlazak na tržište u obliku specijalnih verzija namijenjenih izlasku na tržište tijekom slijedećih mjeseci.
Romeo Ferraris sklepao je specijalnu hommage-verziju Fiata 500 nazvanu "695 Tributo Ferrari", koja u pravilu podrazumijeva hrpetinu kozmetičkih prerada, no i neke koje itekako od malog Fiata rade pravi sportski automobil ultra-malih dimenzija.
Naime, izvana se prije svega poradilo na bojama automobila, koje su za ovu verziju preuzete iz Ferrarijeve palete, no poradilo se i na velikom broju posebno dizajniranih dijelova (većinom) izrađenih od karbona, novim dizajnom i dodatnim funkcijama u smislu protoka zraka prednjeg branika, te nečeg nalik "Scuderia" naljepnicama preko prednje haube i krova.
No kako bi mali Fiat uz izgled mini-Ferrarija dobio i pokoji atribut kojime bi mogao parirati brzini za koju su neki stariji modeli ove slavne marke bili itekako sposobni, poradilo se i na motoru, pa je tako posebno izrađena hrpa dijelova koji 1,4-litarski Fiatov motor čine u originalu, poput novih klipova, usisne grane, injektora, sistema usisa i ispuha, te reprogramiranog ECU-a, čime je snaga narasla sa 180 na čak 260 konja.
Rekli bi sasvim dovoljno, zar ne?!
Drugi uradak tvrtke Romeo Ferraris svojevrsna je želja da se mali Fiat približi Amerikancima, te je nedavno predstavljen na SEMA Showu u Las Vegasu u obliku verzije "Cinquone Stradale USA Tribute".
Dotična verzija nešto je slabija od "695 Tributo Ferrari" verzije malog Fiata, no to ne čudi obzirom je i lista modifikacija pod haubom puno manja, te se većinom svodi na novi usis, ispuh i remapiranje ECU-a, što u konačnici rezultira snagom od oko 235 konja.
No predmet fascinacije ovog modela je eksterijer, jer mali Fiat u ovoj svojoj varijaciji na temu izgleda doista fenomenalno sa svom silom proširenja i detalja poput naljepnica i oznaka, te 18-inčnim posebno izrađenim felgama polakiranim u sniježno-bijelu boju.
Interijerom je provedeno olakšavanje, pa je tako sam interijer u biti postao svojevrsna verzija trkaćeg automobila namijenjenog za cestovnu upotrebu, obzirom na zaštitni kavez (sa dvije "police" na koje je moguće montirati kacige za vozača i suvozača), ultra-sportska (i isto tako ultra-neudobna) sjedala od karbona i alcantare, te vatrogasnim aparatom plave boje sa bijelim zvjezdicama.
Iako je ovakav auto jednostavno zakon za vidjeti, iskreno nam nije jasno zbog čega je Amerika toliko na meti uvlačenja na mjesta gdje sunce ne sija od strane Talijana (ako na stranu stavimo udruživanje sa korporacijom Chrysler), no valjda su nečime to zaslužili, jer ova se crveno-bijelo-plava verzija Fiata 500 navodno nikada neće prodavati u zemljama EU. No neka im bude.
Treći po redu je Fiat 500 u režiji tvorničkog tunera Fiatovih automobila – Abarth.
Tematika je odavanje počasti još jednoj slavnoj marki koja čući pod dirigentskom palicom Fiatovog upravnog odbora – Maserati, pa iako je u pravilu ova varijacija na temu Fiata 500 nešto starijeg datuma i predstavljena na ovogodišnjem salonu automobila u Genevi, uz još pokoji dodatak od tog vremena do danas, Abarth se hvali kako je u biti "695 Tributo Maserati" savršeno nov uradak koji u ovoj posljednjoj reviziji još više liči na Maseratijev automobil.
Neki se s time slažu, a neki pak ne, no to ionako nije bitno, jer u ovoj verziji automobil izgleda fenomenalno.
Prije svega spomenimo prelijepu boju kakvom se krasi Maseratijev model GranCabrio, zatim posebno osmišljen panoramski krov, kako bi mali Fiat što je više moguće ličio na kabriolet koji na neki način parodira, a i 17-inčni "Neptune" kotači izgledaju skoro identično onima na Maseratiju. No iako u smislu određenih komponenata karoserije i interijera (presvučenog u bež-kožu) ova varijacija na temu 500-tke izgleda nalik Maseratiju, skoro nikakve prerade po pitanju snage motora osiguravaju da u vožnji "695 Tributo Maserati" nema nikakve veze sa bilo čime što bi Maserati u ovom momentu ponudio, jer u usporedbi sa gornja dva primjerka 180 konja jednostavno nije niti dovoljno niti po ičemu posebno.
Četvrti po redu Fiat 500 također je osmišljen u tvrtki Romeo Ferraris, no umjesto Ferrarija ili Amerike svoju tematiku posvećuje najslavnijoj stazi u Italiji po imenu Monza.
Abarth 500 "Monza Edition" svojim eksterijerom ne vrišti poput verzije "695 Tributo Ferrari", no zato je snagom identičan toj verziji, odnosno sa svojih 260 konja doista zaslužuje naziv edicije koju nosi, jer smo sigurni kako bi se s tako posloženim Fiatom 500 na stazi u Monzi dalo napraviti poprilično impresivno vrijeme kruga.
Lista prerada po pitanju motora također je odugačka i podrazumijeva sve sitne i veće prerade koje smo već spomenuli kod verzije "695 Tributo Ferrari", pa je sasvim nepotrebno nabrajati ispočetka. Eksterijerom se čini kako ovoj verziji 500-tke nije bio cilj puno odskakati od originala, pa izuzev crvene i plave crte koje prelaze cijeli automobil u smislu dužine i ne vidimo nekih većih odmaka od originala kakav Abarth nudi u obliku EsseEsse modela, no s druge strane interijer je toliko modno osviješten, da nam najvjerojatnije ne bi palo na pamet za vrijeme vožnje po Monzi biti obučeni u išta manje od odijela, što bi vjerojatno izgledalo krajnje idiotski u kombinaciji s kacigom na glavi.
No interijer je doista predivan u svojoj bijelo-crnoj kombinaciji sa tek pokojim detaljem koji je unutra prenesen s karoserije u smislu gore spomenutih traka plave i crvene boje koje prelaze sportska sjedala.
Uglavnom, prelijep mali automobil čija nam funkcija nikako nije jasna obzirom na svu silu detalja po kojima bi se prosječan vozač, tj. sudionik nekog "Track-Day" eventa na stazi trebao znojiti.
Peti Fiat po redu iz ove liste posebnih varijacija na temu poseban je već samim time što nije u obliku modela 500, već se radi o modelu Punto.
Izuzetno čudnog (ako ne i blesavog) naziva "Born this way" ovaj Punto na papiru neodoljivo podsjeća na Lady Gagu, obzirom na istoimeni hit koji je teenagere i epileptike diljem svijeta tjerao na plesne podije, no umjesto sjedala od govedine i uniseks detalja, ova "specijalna" verzija zapravo ni po čemu nije toliko specijalna izuzev po hrpetini (doslovce) preklapajućih "Born this way" slogana ušivenih po sjedalima i armaturi.
Posebna je jedino boja koja je za ovu verziju osmišljena kao metallic-pearl-zagasito žuta i kombinirana sa malim milijunom crnih detalja, te posebnim dezenom crnih 17-inčnih kotača kakvih prije nije bilo u ponudi. Sve ostalo je sasvim prosječno, a motor je čak i ispod prosijeka – pogotovo ako 1,4-litarski "MultiAir" Turbo-motor usporedimo sa po 260 konja jakim motorima kakvi pogone neke od manjih i lakših Fiata 500 u verzijama "695 Tributo Ferrari" i "Monza Edition", jer se punto u ovom segmentu može lagano sakriti sa svojih 135 konja.
Dakle, iako se Punto "Born this way" navodi kao specijalan automobil, mišljenja smo kako je isti vrlo lako usporediv sa npr. ljudima koji imaju genitalni herpes – posebni definitivno, no da li je to doista nešto čime bi se trebali pohvaliti?
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Fiat.com i Google Images