Fiat – gole tete i Abarth 500 Cabrio
Neki dan sam pogledao najnoviju Hondinu reklamu i oduševio se, no ova o kojoj je tijekom sljedećih redaka riječ nekima bi mogla biti još fascinantnija.
Kada sam prije nekoliko godina na sajmu automobila u Ljubljani u društvu poprilično spaljene ekipe iz Gas Tuning Teama imao prilike gledati jednog strpljivog Talijana kako zračnim kistom prelazi preko oblina još strpljivije Slovenke, moram priznati da sam bio fasciniran viđenim. Za početak itekako dobro znam da je zračni kist i tehnika koja podrazumijeva rad s njime nešto poprilično teško za naučiti, no vjerujem kako masi muškaraca to i ne bi predstavljalo toliki problem, koliko bi problematične bile iznenadne erekcije tijekom posla lakiranja neke mračno zgodne cure u drugu boju.
No, to su razlike između amatera i profesionalaca, tj. ljudi koji nisu trenirani isključiti neku vlastitu sklopku i fokusirati se na neku drugu od koje zarađuju novac.
Bilo kako bilo, divim se svakom pokušaju body-paintinga, jer mi je jasno koliko je truda, vremena, znanja i strpljenja potrebno da bi se na tijelo nanijelo nekoliko slojeva boje i hrpetina detalja koju zahtijeva klijent, odnosno (najčešće) tvrtka koja se na djevojkama reklamira.
Pa upravo u tom segmentu na ovu reklamu gledam kao nešto unikatno i vizualno apsolutno fascinantno.
Iako zapravo lakiranje cura zračnim kistom za Fiat nije ništa novo, ekipa iz marketinga otišla je idejno korak dalje te su za statičnu reklamu u tiskanom izdanju koja bi se uskoro trebala naći na stranicama časopisa "ESPN – The Magazine" odlučili svijetu predstaviti Fiat 500 Cabrio u jednom sasvim novom izdanju.
Ukupno četrdeset ljudi i nekoliko dana snimanja, bojanja i razmještanja prelijepih i strahovito gipkih žena po jednom trosjedu rezultiralo je jednom od najfascinantnijih stvarnih fotografija svih vremena, no da ne kvarim ukupan dojam gomilom riječi koje ionako uz sam video o snimanju i nisu pretjerano potrebne, pogledajte sami i procijenite bi li Vas ovakva reklama natjerala na kupnju malog Fiata s hrpom konja i krova dijelom presvučenog u platno ili baš i ne bi. U svakom slučaju vjerujem da će se masi Vas ova reklama dopasti kao što se dopala i meni, iako dijelom zapravo nakon gledanja iste postajem nezadovoljan.
Naravno, moje nezadovoljstvo nema veze s dotičnom reklamom i snimanjem te trudom i idejama koje su je zapravo proizvele, već se nakon pogleda na ovako nešto vratim u stvarnost koja nas sve itekako okružuje i sjetim se svih onih gluposti i kretenarija kakve smo iz dana u dan prisiljeni gledati u domaćim tiskovinama i na televiziji – od deterdženata koje ekipa izvlači iz bikinija i bokserica, preko "marmelada" i "džemova", glupih doskočica kojima se reklamiraju mobiteli, mreže i još više Interneta, pivo koje predstavlja zakon iako se zakon bori protiv konzumacije, te sireva koji promjenom naziva ne mijenjaju okus. Svime time nas bombardiraju iz dana u dan, dok se s druge strane planete u naizgled obične reklame unosi duša i tijelo – baš kako je prikazano i u ovoj za mali Fiat. Iskreno, ponekad bih se volio teleportirati, iako većinu vremena zapravo žmirim i čekam da se i u našim krajevima konačno počne cijeniti nešto novo umjesto onog prožvakanog već sto milijuna puta.
A do tada smo svi zajedno osuđeni na senzacije u obliku par lipa jeftinije majoneze u nekom od lanaca supermarketa i borbu s tvrdokornim mrljama.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net i CarBuzz.com
VIDEO: YouTube.com