Ferrari – Razvoj novih motora za Alfa Romeo
Već je od davnina Ferrari bio čest gost pod poklopcima motora modela nekih drugih proizvođača automobila koji dolaze iz Italije, a izgleda da će se po svemu sudeći povijest ponoviti – ovaj puta pod haubama nekih modela Alfa Romea.
Sigurno je masa Vas koji čitate ove retke imala barem jedno iskustvo u životu gdje je neki Vaš dobar prijatelj dubljeg džepa bez ikakvih problema i negdje vani tijekom izlaska platio rundu više. Dakle, isto kao što je taj Vaš prijatelj bez financijskih teškoća bez problema platio spomenutu rundu viška, usporedivo je i slično takvu situaciju metaforički opisati i kroz suradnju slavne marke iza zaštitnog znaka propetog konjića sa nekim pomalo posrnulim talijanskim proizvođačima automobila – konkretno u ovom slučaju Alfa Romeo.
Kroz povijest je auto-entuzijastima u općenitom smislu itekako poznato kako je spoj Ferrarijevih motora i šasija nekih drugih proizvođača automobila itekako poželjna kombinacija, a možda je u tom kontekstu najbolje spomenuti dva primjera:
Prvi primjer bio bi automobil koji je svijetu predstavljen sada već davne 1971. godine u obliku Lancie Stratos kao jednog od najuspješnijih Rally automobila svih vremena.
U svojoj finalnoj cestovnoj verziji, Lancia Stratos za pogonski stroj je imala centralno smješten Ferrarijev 2,4-litarski V6 motor sa 193 konjske snage "posuđen" iz modela Dino i već je to bilo dovoljno da Stratos HF postane legenda u svijetu automobila, a kada se spomene Rally verzija Stratosa (što je tom modelu i bila inicijalna namjena) i isti taj Ferrarijev V6 motor naturpijan na 280 konja dodavanjem samo jedne KKK turbine, u kombinaciji sa manje od 980 kilograma teškim automobilom, dobije se 18 pobjeda na Rally natjecanjima između 1974. i 1981. godine, kada je na mjesto Stratosa zasjeo novi model u obliku modela Rally 037.
Drugi primjer, također upakiran u automobil koji je sa Ferrarijevim motorom pod poklopcem potpisala Lancia, bio je model Thema 8.32 – naizgled običan automobil baziran na "Tipo 4" platformi koja se istovremeno koristila i za Alfa Romeo 164, Fiat Cromu i Saab 9000. U pravilu ništa posebno, rekli bi laici, no prevarili bi se istog momenta s tom izjavom, jer Thema 8.32 bila je izuzetno poseban automobil.
Uradak Pininfarinine škole dizajna predstavljen je javnosti na auto-salonu u Torinu 1984. godine, no 1986. godine kada je Ferrari sa motorom zajednički korištenim u modelima 308 i Mondial Quattrovalvole pod haubu upetljao svoje prste u suradnji sa slavnom markom motocikala Ducati (gdje se sastavljalo nekoliko vitalnih komponenata motora), Thema je postala jedan od onih automobila za kojima smo slinili unatoč činjenici kako se radi o jednoj "sasvim običnoj" limuzini. U prilog tome spomenimo samo ovaj dio dodan nazivu modela u obliku 8.32, gdje je brojka 8 značila broj cilindara, a brojka 32 količinu ventila, te je svakome postajalo jasno kako se radi o itekako posebnom automobilu.
No spomenute Lancie već su dio daleke povijesti i iako apsolutno vrijedne spomena, nekako nam se čini bitnije prokomentirati posljednje vijesti vezane uz marku Alfa Romeo i najavljenu suradnju sa Ferrarijem.
Dakle, iako se Ferrarijevi V8 motori bez neke posebne fame ugrađuju u aktualne modele marke Maserati, uskoro će Ferrari svojim motorima (opet) pogoniti top-modele marke Alfa Romeo, baš kao što je to nedavno bio slučaj sa 4,5-litarskim V8 motorom koji je pogonio jedan od najljepših automobila ikad proizvedenih – Alfu 8C Competizione.
Prema najavama koje stižu od strane oba proizvođača automobila, potvrđeno je kako Ferrari planira razvijanje kompletno novih V6 i V8 normalno aspiriranih i Turbo motora, namijenjenih ugradnji u nove modele Maseratija i Alfa Romea. U pravilu najava koja se tiče marke koja stoji iza trozubog znaka sa najavljenim modelima Levante u obliku SUV-automobila najviše klase, te limuzine pod imenom Ghibli i nije pretjerano iznenađujuća, no u ovom drugom slučaju koji se tiče Alfa Romea kao marke koja se striktno orijentirala prema 4-cilindričnim motorima u svojim modelima, priznajemo kako smo zaintrigirani tom suradnjom, jer iako modeli MiTo, Giulietta i 4C koji tek očekujemo na tržištu ostaju pri motorima sa 4 cilindara, već bi Giulia kao model koji bi trebao zamijeniti aktualni model 159 pod poklopcem motora mogla imati Ferrarijev V6, a u (mogućoj) GTA verziji i V8, što bi bilo doista impresivno.
Daljnji modeli Alfa Romea još nisu definirani i prezentirani javnosti, no pretpostavka je kako Ferrari suradnju potpisuje na dulje vrijeme, pa vjerujemo kako će ova najava biti samo početak nove ere u Alfa Romeu – kako kvalitete, tako i performansi kojih (iskreno rečeno) poprilično nedostaje u modelima ove renomirane marke.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Alfaromeo.com, Ferrari.com, Maserati.com i Google Images