Ferrari – Glamurozno predstavljanje dijela šasije!
Ferrari Enzo iz svakog kuta poseban je automobil, no u današnjem svijetu u tempu koji se nameće u općenitom smislu, čak i najekskluzivnije stvari brzo podliježu isteku roka trajanja. I iako se nasljednik Enza još čeka, eto par naznaka…
Nedavno najavljena i na auto salonu u Parizu javnosti prezentirana revolucija na četiri kotača u obliku McLarena P1 definitivno plijeni puno pažnje, kako noivinara, tako i posjetitelja koji vjerojatno nikad u svojoj garaži taj automobil (kada izađe slijedeće godine) neće imati prilike gledati. Slično je i sa Ferrarijevim modelima – pogotovo ako se radi o modelima kojima je status legende zagarantiran već i pri samim najavama.
Sjetimo se jednog od najbrutalnijih i najljepših automobila ikad, utjelovljenog u oblik modela F40, pa zatim prvog pravog pokušaja da se bolid Formule 1 preseli iz svog prirodnog habitata na ulice u obliku istovremeno ružnog i predivnog modela F50 i na kraju tehnološkog čuda inicijalno nazvanog F60, koje je u svojoj finalnoj izvedbi uobličeno u model Enzo. Već pri samom sjećanju na te modele, prosječnom se vozaču i auto-entuzijastu diže kosa na glavi i pojave se oni "leptirići" u trbuhu, jer Ferrari je oduvijek stvarao predmete obožavanja, pa to i nije pretjerano čudno.
U pravilu, imati bilo koji Ferrari u svom posjedu nešto je doista posebno i zato i ne čudi kako samo rijetki imaju prilike na stalaži kraj ulaznih vrata gledati u ključ čijim se okretom u bravi automobila pogone snovi…a uskoro stiže novi ultimativni model nove generacije tvrtke Ferrari.
Kako to obično ide, reći kako nema puno informacija oko onog što će Ferrari nuditi samo najbogatijima, već je postala floskula, jer ako se npr. novi model marke Hyundai ili Volkswagen skriva kao zmija noge, onda za stroj u dolasku koji će samim superlativima pisati sasvim novo poglavlje u povijesti dizajna, tehnoloških rješenja i brzine zajedno sa voznim svojstvima, ne čudi kako je cijela priča zaključana iza vrata debelih poput onih vatikanske riznice.
No iako na izlagačkom prostoru namijenjenom za Ferrari predstavlja nekoliko noviteta, to očito nije bilo dovoljno, pa su zločesti inžinjeri za salon pripremili i jedan dodatak u obliku kompletiranog dijela šasije koja će biti sastavni dio onog što u oblikom kodnog imena nazivaju F70, kičastom retorikom "nadolazećim specijalnim automobilom limitirane serije", odnosno najjednostavnije rečeno, nasljednika modela Enzo.
Ono što već od prije znamo, jest da će nasljednik Enza imati V12 motor, te da će se u sklopu motora inžinjeri poigrati HY-KERS sistemom predstavljenom u modelu 599. Također znamo i činjenicu kako Ferrari najveće konkurente gleda u obliku Porscheovog modela 918 Spyder, Jaguarove C-X75-ice, te McLarenovog modela P1, tako da ni ne treba napominjati koliko bi novi top-model iz Maranella trebao biti poseban u smislu prevlasti u domeni super-automobila.
Za novi super-automobil iz Maranella za sada imamo samo par konkretnih informacija koje nam je proslijedila ekipa iz tvornice, koja tvrdi kako će imati kompletno novu šasiju koja će biti lakša za oko 20% od one korištene za Ferrari Enzo. No to nije sve, jer će uz smanjenje težine šasija biti 27% kruća i 22% jača.
Istina, to i nije pretjerano puno informacija, no to je očito bila i namjera cinika iz Ferrarija koji već zasigurno jako dobro znaju što rade i kako će to što rade izgledati, ali im je draže tjerati nas obične smrtnike da slinimo.
Je li im uspio taj naum, ne možemo sa sigurnošću reći, no ako se samo opet prisjetimo modela navedenih u početku teksta, jasno Vam je kao i nama kako se i opet radi o nečem apsolutno posebnom i iskreno vjerujemo da su i Vama reakcije iste kao što su bile naše na sam pogled na novu šasiju i ovih par podataka koji nas asociraju na brzinu.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Ferrari S.p.A. i Google Images