Ferrari – Facebook, klinac i tužba
Čini se da je za Ferrari ova godina već u prvom tromjesečju ispala prepuna debakla, jer nakon incidenta s obiteljima poginulih u nedavnom padu aviona Malaysian Airlinesa, tvrtka iz Maranella se našla pred sudom od strane jednog 21-godišnjaka.
Prije nekoliko tjedana otpočela je potraga za ostacima aviona kompanije Malaysian Airlines i ukupno 227 putnika koji su zajedno s 12 članova posade nestali negdje na području južnog indijskog oceana. Naravno, sam pad leta MH370 bio je težak udarac i na kompaniju i na avio-promet u cjelini, no u momentima početka rasvjetljivanja misterija koji je presudio ovom letu, najgore je bilo obiteljima preživjelih.
Velik broj članova obitelji poginulih privremeno su bili smješteni u Cyberwiew Hotel u Kuala Lumpuru, te su tamo iščekivali daljnji razvoj situacije i eventualne vijesti, no kada se u istom hotelu pojavio Ferrari F1 tim i shvatio da su im unaprijed rezervirane sobe u tim momentima okupirane, obitelji poginulih putnika sa spomenutog leta MH370 jednostavno su zamoljene da odu tugovati negdje drugdje.
Takav postupak je jednim dijelom opravdan, jer u krajnjoj liniji hotel od posjeta živi i opstaje, no da se cijela priča mogla odigrati na malo humaniji način, to je također apsolutno istina.
Cijelu su priču naravno pratili i malezijski mediji, koji su po starom dobrom običaju novinarske prakse posljednjih godina ekipu iz Ferrarijevog F1 tima zabijali na verbalne križeve, te su sam incident (ako se to uopće može tako nazvati) napuhali izvan svake proporcije. No tako to u današnje vrijeme jednostavno funkcionira s medijima.
Dakle Ferrari je kao momčad u sklopu globalnog oktanskog cirkusa Formule 1 ispao „crna ovca“, no u ovom slučaju barem nitko od momčadi iz Maranella nije tražio odštetu, za razliku od slučaja od prije nekoliko dana koji mi doista nikako nije jasan.
Naime, većina oktanski-orijentiranih ljudi na svijetu jednostavno voli i cijeni Ferrari. To nikako nije čudno, jer ta je tvrtka u svojih 85 godina postojanja u svijet automobila donijela jako puno razloga za obožavanje, pa se danas o Ferrariju govori kao o simbolu brzine, luksuza i bogatstva u smislu klijentele koja u modelima te slavne tvrtke već desetljećima uživa.
No ima i onih koji u Ferrarijevim modelima uživaju i bez vlasništva nekog od modela, a jedan od takvih obožavatelja je mladi Švicarac pod imenom Sammy Wasem.
Taj je 21-godišnji dječarac toliko zaljubljen u Ferrarijeve modele da je na Facebooku prije nepunih šest godina jednostavno otvorio stranicu u čast tvrtke koju toliko cijeni i voli.
E sad, neki će reći da to zapravo nije ništa posebno, jer Facebook je (na moju čestu žalost) dostupan svima, no rijetkost je da neka fan-stranica na Facebooku u nepune dvije godine dosegne preko pola milijuna članova koji je prate, pa je 2009. godine Ferrari mladom Švicarcu i pismeno čestitao na uspjehu.
No prije nekoliko mjeseci je ekipa iz Ferrarija očito promijenila mišljenje, te se mladi Sammy našao u problemima koji prije svega podrazumijevaju kršenje autorskih prava u smislu objava raznih fotografija, te u smislu intelektualnih prava vezanih uz prodaju određene robe koja od same tvrtke iz Maranella nije blagoslovljena službenim putem.
Samim time se dečko našao u gadnim problemima, jer jedno je kada vas tuži susjed zbog tuluma koji se kosi s kućnim redom, a nešto je sasvim drugo kada vas tuži tvrtka poput Ferrarija.
Uglavnom, cijela je priča oko spomenutih povreda završila je tako da je Ferrari jednostavno preuzeo administraciju spomenute fan-stranice, te je Sammy dobio samo prava u smislu održavanja iste.
No prije nekih godinu dana se od administriranja sa strane Ferrarija jednostavno odustalo, te je ista prepuštena zaboravu – ili se barem tako činilo, jer Sammy je nakon takvog raspleta situacije jednostavno tužio Ferrari i zatražio odštetu od ukupno deset milijuna švicarskih Franaka.
Doduše, započeta pravna bitka sa strane Sammyevih odvjetnika nije razjašnjena, niti se zna konkretna osnova za tužbu, no ako zasad nepoznati argumenti sa Sammyeve strane budu prihvaćeni i presuda ispadne u njegovu korist, Ferrari bi uz ispriku i isplaćivanje milijunske odštete za utjehu ipak možda mogao i prodati još koji primjerak nekog od modela iz ponude.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Ferrari.com, Edmunds.com, SXC.hu i Google Images