Ferrari – F70 bit će predstavljen u Detroitu
Kako saznajemo iz provjerenih izvora, novi najjači Ferrari ikad, čiji je dio šasije nedavno predstavljen na auto-salonu u Parizu, konačnu premijeru doživjeti će sredinom siječnja 2013. na auto-salonu u Detroitu.
Iako je spomenuti karbonski dio šasije na pariškom salonu automobila bio samo kap u moru iščekivanja, obzirom da se ništa konkretno nije znalo o nasljedniku Ferrarijevog modela Enzo, konačno nam je laknulo, jer najava stoji i u ovom času se manje-više sve ono bitno kroz najave saznalo.
Dakle, novi se ultimativni Ferrari za sad zove F70, no vjerojatno ne zadugo, obzirom će sedamdeseta obljetnica postojanja biti aktualna tek 2017. godine, pa će model vjerojatno uskoro promijeniti ime. No bilo kako bilo, u Ferrariju su očito za bitnije smatrali izbaciti model na tržište nego čekati bez super-automobila u ponudi.
Naravno i 599 GTO, 458 Italia i svi ostali modeli koji se trenutno u Ferrarijevoj ponudi nalaze vrhunac su svega onog što u smislu luksuza, brzine i tehnoloških novotarija auto-industrija u ovom času može ponuditi, no s druge strane, svaku je eru obilježio jedan Ferrari limitirane serije i uobličen u bolid sa registarskom oznakom, pa gazde očito ne žele pokvariti taj trend koji su kroz godine gradili.
Iako već znamo kako će F70 biti nešto (i opet) posebno, no koliko će posebno biti ovaj put još ne znamo sa sigurnošću, iako je prema najavama koje su također stigle vrlo izvjesno kako će potencijalni kupci (koji su već u ranim fazama izrade modela kontaktirani i zabilježeni) i prije zvaničnog predstavljanja imati prilike vidjeti automobil, a kriteriji po kojima će ga moći i preuzeti biti će najvjerojatnije još stoput rigorozniji nego su bili sa kupcima modela Enzo kada je isti najavljen 2001. godine.Također, s obzirom da smo svi svjesni kako najviši stupanj ekskluzivnosti ima svoju paprenu cifru iza sebe, i F70 će vjerojatno rasplakati i one najbogatije pri potpisivanju čeka kojim odobravaju plaćanje ekipi iz Maranella, no sigurni smo kako će se te suze ubrzo pretvoriti u radosnice čim automobil stigne u garažu.
Razlozi tome prije svega stoje u onome u čemu je Ferrari najbolji – brzini, a upravo u tom segmentu novi model ne bi trebao imati ama baš nikakvih problema s dokazivanjem nadmoći, jer sa kompletno novom šasijom i još novijim 6,3-litarskim V12 motorom potpomognutim HY-KERS sistemom iz Ferrarija stižu navodi kako će F70 imati preko 900 konjskih snaga, što bi trebalo biti dovoljno da oni koji bi mogli plakati budu vlasnici Ferrarija Enzo. Konkretne brojke vezane uz ubrzanje i maksimalnu brzinu još nemamo, no pretpostavke su kako bi novi Ferrarijev hiper-automobil trebao postizati brzine veće od 370 kilometara na sat. Sasvim dovoljno ako se nas pita – tim više ako uzmemo u obzir i podatak kako bi upravo HY-KERS sistem trebao razveseliti sve one pripadnike ljudske rase koji vole subotom gumenjacima napadati tankere i pričati sa Delfinima činjeničnim stanjem koje govori o nekih 40% manje količine CO2 iz ispušnih cijevi i smanjenu potrošnju fosilnog goriva, dok istovremeno visokoturažni V12 motor radi sa 120 konja više od onog u Enzu.
Nadalje, u smislu maksimalne optimizacije snage i okretnog momenta, novi V12 motor radit će na principu "multi-spark" kontrole smjese pri paljenju, što je zapravo svojevrsna prerada već dobro poznatog sistema paljenja koji je prije već puno godina razvio Fiat, a dodatna revolucija nastala je i po pitanju vremena otvaranja ventila, što u kombinaciji sa svime što je već navedeno znači sulud automobil, na kojem god jeziku objašnjavali i opisivali F70.
U pravilu, obzirom da je korišteni dodatak motoru u obliku HY-KERS sistema preuzetog većinom iz bolida Formule 1 dodatno težinom opteretio motor, F70 je mršavio u smislu šasije, a to je postignuto pristupom kakav još ni na jednom cestovnom automobilu nije nikad viđen – preinakama određenih dijelova šasije F1 bolida, te novim načinima obrade materijala, kakvi su se do nedavno koristili isključivo u pripremi šasija za trkaće bolide iz Maranella.
Uglavnom, rezultatno stanje je oko 20% lakša šasija od one napravljene za model Enzo, no istovremeno i 27% kruća i 22% jača u usporedbi sa istim modelom.
Dakle, slobodni smo zaključiti kako će F70 (ili kako god ga već uskoro prekrstili) biti u svakom pogledu poseban automobil i još jedan u nizu onih modela Farrarija koji su samom pojavom promijenili povijest automobilskog svijeta.
Sada već davne 1984. godine to je bio model 288 GTO, 1987. godine ultimativni Ferrari (po mnogima) svih vremena bio je utjelovljen u model F40, pa zatim 1995. godine pedeseta obljetnica postojanja tvrtke Ferrari obilježena je predstavljanjem modela F50, a prije deset godina, odnosno 2012. godine predstavljen je bolid za cestovnu upotrebu u obliku modela Enzo. Uglavnom, novi super-sportski Ferrari ima jako težak posao, no vjerujemo kako je Maranello još uvijek mjesto u kojem se čuda dešavaju.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Inside Lane, CarBuzz.com i Google Images