Fast and Furious 6 – Hvale vrijedna najava
Što konkretno zajedničko imaju radnje koje podrazumijevaju krađu video-rekordera i bijele tehnike sa drogom, adolescentskim problemima i tu i tamo pokojim tenkom? Iskreno, ne znam, no u Hollywoodu očito znaju jako dobro.
Dakle vežite se, jer pred Vama je najava za jednu od najdugovječnijih hollywoodskih franšiza svih vremena – Fast and the Furious 6.
Sjetimo se sada već relativno davne 2001. godine i prvog filma iz gore spomenutog serijala. Radnja je istovremeno bila interesantna koliko i jednostavna, a u filmu je bilo isto toliko fenomenalnih automobila koliko i guzica i sisa, tj. u prijevodu dovoljno za ama baš sve one koji uživaju u gledanju dobro osmišljenog akcijskog hita.
S druge strane, F&F broj jedan pokrenuo je lavinu koja je stigla čak i do naših krajeva, jer je samo godinu kasnije u Velikoj Gorici održana prva ikad utrka ubrzanja legalnog tipa, što je u svakom slučaju hvale vrijedan pothvat u čijim plodovima posjetitelji i navijači uživaju i dan-danas – bilo na stazi, ili kraj nje.
The Fast and the Furious je dakle bio jedan jako važan film u sklopu subkulture koju mediji najčešće nazivaju "streetracerima" – (najčešće) pripadnicima mlađe generacije koji su istovremeno zaluđeni automobilima i brzinom, dok s druge strane poštuju zakone u smislu prometa, te još i potpomažu ekonomiju kupujući dijelove. Zapravo idilično na prvi pogled, zar ne?!
Naravno, cijela priča ima itekako svoju "tamnu stranu" koja se najčešće svodi na raznorazne ego-tripove od strane pojedinih organizatora natjecanja unutar sub-kulturološke skupine, no izuzev pojedinaca kojima organizirani eventi poput utrka ubrzanja opako fale, te snagu svojih automobila i veličinu vlastitog ega demonstriraju na ponekim javnim prometnicama, te masu svađa i prepucavanja po tematskim forumima i sličnim medijima nove generacije, to je u pravilu to. Reklo bi se ništa strašno.
No vratimo se F&F serijalu filmova…
Dakle, prvi je dio pratio kvartovsku ekipu iz Los Angelesa koja zbog manjka novaca namijenjenih upražnjavanju vlastitog ega i potrebe za brzinom krade raznorazne komade tehnike iz kamiona u vožnji. Drugi je dio pak premiješten u Miami, gdje se jedan od protagonista infiltrira u organizaciju trgovaca drogom i usput "zvekne" Evu Mendes (na što sam posebno ljubomoran), dok treći dio zapravo nema veze ni sa čime i izuzev pojavljivanja legendi u obliku Keiichi "Dori-Dori" Tsuchye i Manabu "Max" Orida nudi samo malog "snalažljivog" crnca u automobilu inspiriranom Hulkom koji ni slijepac ne bi htio voziti, te polu-pismenog teksaškog adolescenta u glavnoj ulozi koji bari curu koju ne bi smio i kači se sa modno-osviještenim Yakuza-Drifterima.
No nakon pomalo izgubljenog puta, ekipa se ipak vratila na staro i samim time od "četvorke" kreće povratak korijenima slavnog i mega-popularnog prvog nastavka ove u općenitom smislu iznimno popularne sage o simpatičnim lopinama u potrazi za brzinom.
No da sad ne izdvajam posebnosti, obzirom da je masa Vas zasigurno pogledala i četvrti i peti nastavak, spomenut ću ono što predstavlja tematiku ovog teksta – najnoviji film u sklopu F&F serijala – Fast Six (kako ga već sad od milja zovu u medijima).
Ekipa je u pravilu ista kao i u "petici", tj. svojevrstan mega-mix članova prikupljenih iz dosadašnjih pet nastavaka (izuzev "Yes-Maam" teksaškog štovatelja konja i Drifta), što garantira opaku dozu testosterona na filmskom platnu – dakle idealno za pripadnice ljepšeg spola.
S druge strane po mnogima ponajbolje dupe serijala u obliku Michelle Rodriguez u ulozi Lettie vraća se iz mrtvih (da…morao sam otkriti), no u ovom nastavku su se stvari malčice preokrenule naopako, obzirom da Vin Diesel dobiva metak od nje umjesto obrnuto.
Automobili na listi broje se u desecima, no za sad (usprkos činjenici kako se niti jedan ne vidi na najavi) čini se kako još jednom valja napomenuti Pagani Zondu, Subaru BRZ i Nissan GT-R, o kojima sam već pisao proteklih mjeseci u sklopu zasebnih tekstova, dok se ostatak poprilično dobro dade razabrati iz same najave.
Doduše, moram priznati da me osim Zonde u pravilu najviše veseli Ford Escort Mk.1 u svojoj najimpozantnijoj izvedbi – onoj za Rally, no siguran sam kako će svatko tijekom gledanja samog filma doći na svoje, obzirom da su jasno vidljivi modeli automobila i oni sa oznakama Alfa-Romeo, BMW, Dodge, te sva sila manje ili više zastupljenih automobila koji se u sklopu filma nalaze. Dakle, bit će svega.
No do tada se valja strpiti još malo, jer bi sam film u naša kina trebao stići krajem mjeseca svibnja, a u međuvremenu će se izuzev ove aktualne zasigurno pojaviti još koja najava, što će ipak mrvicu skratiti vrijeme od danas do premijere.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Universal Studios, CarBuzz.com i Google Images
VIDEO: YouTube.com