Falcon F7 je nova zvijezda na nebu super-automobila
Vjerojatno za ovu američku tvrtku nikad niste čuli, no ne brinite – do prije otprilike dvije godine nismo ni mi, a do prije otprilike godinu dana pogotovo nismo čuli za model F7 koji iz tvrtke Falcon stiže već slijedeće godine, sa finalnim predstavljanjem na auto-salonu u Detroitu.
Dakle, malena tvrtka iz Michigana s visokim pragom očekivanja po imenu Falcon predstavlja svojevrstan pandan europskim tvrtkama poput nedavno umrtvljene, pa opet oživljene tvrtke Gumpert. Radi se o manufakturi koja će predstavljeni model F7 u malim serijama (točnije tek dvadesetak primjeraka) svake godine nuditi svojim kupcima i to prema najavi koja je stigla iz same tvrtke po cijeni od 225,000 dolara.
Za te novce može se u Americi (a i na starom kontinentu) dobiti respektabilna sila od automobila, pa se s pravom pitamo (najvjerojatnije) zajedno s Vama o kakvom je automobilu ovdje riječ…
Za početak dotaknimo se dizajna, koji po našem mišljenju izgleda jako dobro. OK, priznajemo kako smo uvjerenja da bi to neki od studija dizajna npr. iz Italije najvjerojatnije izveo bolje, odnosno ljepše, no kada se uzme u obzir cijela priča koja iza zatvorenih vrata u domaćoj produkciji od inicijalne ideje do gotovog automobila traje tek nešto više od godinu dana, rezultat po pitanju izgleda je tim impresivniji.
No dizajn ionako nije ono što potencijalne kupce ovakvog, skoro četvrt milijuna dolara vrijednog automobila privlači prije svega ostalog.
Ono najbitnije prvenstveno se svodi na motor i ono što motor nudi po pitanju snage, okretnog momenta, ubrzanja i maksimalne brzine, a upravo u tom segmentu Falcon F7 možda i ima najviše aduta, jer za pogonski stroj koristi već svima dobro poznat 7-litarski V8 LS7 motor iz Chevrolet Corvette Z06, što u prijevodu znači 612 konjskih snaga i okretni moment od kojeg se planeta može bez problema početi okretati u suprotnom smjeru ukoliko vozač kojim slučajem prejako pritisne papučicu gasa.
Spomenuti Chevrolet Corvette Z06 sa tim je motorom praktički pregazio konkurenciju koja za glavne adute ima pojmove poput tradicije, imagea i ekskluzivnosti prije svega u obliku dva do tri puta višom cijenom, a centralnim smještajem tog motora u Falcon F7 i ukupnom težinom kompletnog automobila koja iznosi manje od 1,300 kilograma, iz Falcona obećavaju kako će se F7 katapultirati od nule do sto kilometara na sat za oko 3,5 sekundi, te neće prestati ubrzavati sve do 330 kilometara na sat, što je definitivno impresivno u svakom slučaju.
Uglavnom, za sada se o ovom automobilu nema što puno za reći izuzev da ukoliko sve bude prema veoma optimističnim najavama, Ferrari, Lamborghini, Porsche, Aston Martin i sva sila već dobro poznatih i cijenjenih proizvođača snova prosječnog oktanoglavca, mogli bi na (prije svega) američkom tržištu postati poprilično ugroženi.
No ostaje vidjeti kako će se dalje razvijati stvari, pa daljnje informacije u svakom slučaju slijede u slijedećim mjesecima.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: FalconF7.com i Google Images