Dodge – Nakon Vipera slijedi Barracuda
Otkad su se u Americi uhvatili najnovijeg retro-trenda koji Europu trese već nekoliko godina, moramo priznati da je iz umova dizajnera u Fordu, Chevroletu i Dodgeu nastalo nekoliko hvale vrijednih automobila, no izuzev ekipe u Dodgeu svi su ostali proizvođači otišli nekoliko koraka naprijed…sve do sad.
Da elaboriramo: sjetimo se pete generacije Mustanga koji je 2005. godine iz Fordove AutoAlliance tvornice u Michiganu došao u obliku fenomenalnog novog modela legendarnog coupea. Već je na prvi pogled novi Mustang uistinu i bio nov, no istovremeno je izgledao staro u segmentima u kojima je to bilo potrebno. Naravno da je u tom obliku skupio brojne fanove i prije nego se počeo prodavati u salonima, a obzirom na cijenu baznog GT modela u Americi koja je bila jednaka onoj tada novog Golfa u Europi, nije se ništa čudno kako je upravo 5. generacija Mustanga izuzev prve postala najprodavanija ikad.
Slično se dogodilo i sa Chevroletom kad su se pametnjakovići zaposleni u upravnom odboru odlučili u 2007. godini konačno zeleno svjetlo dati početku razvijanja novog modela u obliku 5. generacije legendarnog Camara. Doduše, novi Camaro nije ni približno toliko retro kao što je to slučaj sa Mustangom, no svejedno je u kratkom vremenu stekao svjetsku popularnost. Istini za volju, popularnosti je puno pomogao i film "Transformers", gdje je glavni lik sa svojim novim Camarom nazvanim "Bumble Bee" doslovce bio prijatelj i vozikao se u njemu tu i tamo (iako bi mi radije provozali Megan Fox) u pauzama tučnjave ogromnih robota portretiranih na filmskom platnu.
Uskoro je i Chrysler Motor Co. pokazao da ima smisla za tu novu "retro-furku" započevši 2008. godine proizvodnju novog nasljednika legendarne zvijezde filma "Vanishing Point" u obliku treće reinkarnacije Dodge Challengera, no iako prihvaćen od strane obožavatelja koji su godinama priželjkivali da se jedan od najomraženijih američkih automobila utjelovljenog u amerikaniziranu varijaciju na temu Mitsubishijevog modela Galant Lambda i nazvan Challenger, za razliku od Forda i Chevroleta, Challenger je pomalo razočarao prije svega jer je sam po sebi bio poprilično nedorečen automobil – preslab, prespor i definitivno preplastičan.
Zapravo od inicijalnog predstavljanja do danas, iako su se stvari poprilično popravile, Dodge Challenger unatoč najnovijem 6,4-litarskom HEMI V8 motoru sa 470 konjskih snaga i dalje ne može stati rame uz rame sa najnovijim američkim predstavnicima "retro-lige" uobličenih u najnovije verzije Mustanga GT500 i Camara ZL-1.
No upravo ovih dana iz SRT divizije stižu dvije lijepe vijesti – jedna u obliku izlaska nove generacije Vipera (o čemu smo nedavno držali tekstualni seminar na stranici), a druga u obliku najave kako se započelo raditi na redizajnu Challengera, no ne u obliku novog SRT modela sa par novih opcija opreme, već o kompletno novom pogledu prema legendarnom automobilu pod nazivom Barracuda.
Barracuda bi po svemu sudeći trebala biti sve ono što Challenger u svojoj 3. generaciji nikad nije uspio – pravi "Muscle car", a sudeći po onome što je originalna ´Cuda bila sedamdesetih, čini nam se da bi Chevrolet i Ford morali opako razmisliti kako će pristupiti tržištu u smislu još jednog redizajna svojih "Muscle car" modela prije 2015. godine, kada Barracuda treba izaći na tržište. Doduše, obzirom na najave kako će i Ford i Chevrolet prošitiri paletu motora i istovremeno smanjiti obujme osnovnih verzija i olakšati motore (prema nadolazećim CAFE standardima) koji će se u budućnosti ugrađivati u Mustang i Camaro, i u Chrysleru (obzirom na aktualni brak sa Fiatom) razmišljaju o takvim opcijama, pa se već sad govorka o baznoj Barracudi sa V6 motorom od 2,4 litre koji će se ugrađivati u neke Fiatove i Lancine modele.
No HEMI se također prema najavama vraća u obliku 7-litarskog V8 motora koji bi prema najavama trebao imati između 500 i 600 konjskih snaga, tako da za sada stvari definitivno izgledaju jako dobro po pitanju stvarnog povratka jednog od najlegendarnijih američkih automobila svih vremena i nadajmo se da na sebi neće imati dijelove sa preko deset godina stare Mercedesove E-Klase, kao što je to bio slučaj sa aktualnim Challengerom.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: CarBuzz.com i Google Images