Chevrolet – Ups! Zeznuli smo Corvette!
Kada sam na mail prije nekoliko dana dobio ovu informaciju, za početak sam se počeo smijati, a zatim sam se bacio na provjeru. Rezultatno stanje: Chevrolet se zeznuo u smislu Corvette C7, a evo i oko čega točno.
Kada bih morao birati nekoliko najdražih automobila svih vremena, Chevrolet Corvette bi definitivno bila prisutna u nekoj od svojih sedam generacija.
Realno gledano, Corvette je dugi niz godina predstavljala strahovito nevozljiv automobil koji za opis tipičnog profila kupca često ima ekipu nalik na Stevea iz serije "Beverly Hills 90210", koji se dignutih kragni na svojim polo-majicama polako vozikaju unaokolo i gledaju "piletinu" u bikinijima. No je li to zapravo bitno ili je bitnija činjenica da je Corvette u svijetu automobila prisutna već punih šezdeset godina i da iz generacije u generaciju izgleda sve ljepše i bolje?
Da…i ja mislim.
No sve su dosadašnje generacije Corvette sada prošlost, jer nedavno je uskrsnuto ime "Sting Ray" i Corvette sedme generacije je postala sadašnjost. No koliko bi dugo to trebalo biti tako?
Pa, prema informacijama koje stižu iz anonimnih i provjerenih usta, ekipa u Chevroletu očito je malo pobrkala lončiće i malčice se zaletjela sa guranjem Corvette sedme generacije u proizvodnju i prodaju.
Sad se sigurno kao i ja pitate nešto u stilu "kako to?", pa eto…da pokušam objasniti o čemu se točno radi.
Naime, iako Amerika slovi kao "zemlja slobodnih i dom hrabrih", čega se najčešće "hvataju" oni kojima je nošenje vatrenog oružja po kvartu nešto savršeno normalno, ipak čak i tamo postoje određeni postulati oko ovog ili onog, odnosno u domeni auto-industrije postoje određena pravila koja svaki proizvođač mora ispoštovati kako bi se modeli mogli registrirati za upotrebu na prometnicama.
Konkretno, prije svega zakoni tresu po ekologiji (iako Amerika već godinama sporazum iz Kyota uopće ne doživljava), kojima je definirano koliko neki automobil mora biti ekološki svjestan i energetski učinkovit.
Dakle, moglo bi se bez problema reći kako (i) u tom smislu Ameri kopiraju "stari kontinent".
Sukladno pravilima i regulama kojima se definiraju gore navedene stavke, svaki proizvođač automobila u Americi (bilo da se nalazi u sklopu koncerna General Motors ili ne) iste je dužan ispoštovati ukoliko želi prodavati svoje modele na području domicilne zemlje.
Doduše, GM-korporacija tome se dijelu priče itekako suprostavljala, no ipak su na kraju pokleknuli i obećali kako će se u slijedećih nekoliko godina poraditi na energetskoj učinkovitosti svojih modela.
Prvi je na redu bio sasvim novi model Volt, koji je samim spomenom struje pod haubom američkog automobila nagovjestio jednu savršeno novu eru, a od prije nekoliko mjeseci apsolutno svi modeli koje Chevrolet proizvodi u današnje vrijeme prolaze neku vrstu revizije.
No interesantna je rečenica kojom gore navedeni izvor objašnjava što je konkretno pošlo po zlu u smislu Corvette C7, pa da nešto ne ispadne iz konteksta, ovo bi bio konkretan prijevod objave: "Zeznuli smo stvar. Corvette C7 jednostavno ne prolazi niti jednu stavku u sklopu GM-ovih nedavno definiranih standarda u smislu energetske učinkovitosti, tj. potrošnje goriva. Samim time u ovom času moramo izmisliti neku varijantu "posljednje edicije" Corvette C7, dok se paralelno s time razvija nova C8 generacija, koja bi odgovarala svim standardima u cijelosti.".
Nadalje, isti izvor spominje kako je već u sedmoj generaciji Corvette "Small Block" V8 motor trebao otići u povijest, te kako je isti trebao biti zamijenjen sa V6 motorom u kombinaciji sa Turbo-punjačem, no iz nekog nepoznatog razloga to se jednostavno nije dogodilo.
Iskreno, ne mogu reći da sam žalostan zbog takvog raspleta događaja u sklopu kojih čudna i predivna Corvette sedme generacije sa oznakom "Sting Ray" na boku uskoro kreće na tržište. Dapače, ne samo da nisam žalostan, već sasvim suprotno, obzirom da na sam V8 "Small Block" i dan-danas gledam kao na jedan od najbolje koncipiranih motora svih vremena i istovremeno mi je u sklopu asocijacije na Corvette u općenitom smislu jednostavno smiješna ideja 6-cilindričnog motora i zvuka "Blow-Off" ventila uzrokovanog puštanjem gasa, no eto…ekologija, ekonomija, u kombinaciji sa još pokojom znanošću i opet po tko zna koji puta kroji ideologiju kojom se neki od legendarnih modela automobila danas još uvijek mogu pohvaliti.
No tako svijet automobila danas funkcionira, pa me u maniri toga zapravo nimalo neće čuditi ako Corvette i Volt dobiju zajednički nazivnik u nekoj od jednadžbi kojima je ideologija pojeftiniti ono malo ekskluzivnosti i brzine što je auto-entuzijastima preostalo u sklopu svijeta automobila.
No o tome nekom drugom prilikom…
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Chevrolet.com, SuperCars.net, CarBuzz.com i Google Images