Chevrolet – upoznajte najjači GM-ov automobil ikad
Naravno, riječ je o najnovijoj inkarnaciji Corvette s oznakom Z06 i njenom apsolutno nenormalnom motoru.
Već sam se mali milijun puta dotakao sedme generacije Chevrolet Corvette i često apostrofirao sve one više ili manje bitne stavke zbog kojih je ovaj automobil itekako poseban.
No na kraju svake od tih priča, zaključak je uvijek isti i svodi se na dva atributa zbog kojih je Corvette najnovije generacije jednostavno poželjan.
Prvi se svodi na izvlačenje naziva „Stingray“ iz povijesnih knjiga i prašnjavih arhiva, te podsjećanje na povijest jednog od najdugovječnijih modela svih vremena, dok se drugi svodi na činjenicu da je Corvette u svojoj najnovijoj generaciji itekako postala ozbiljan konkurent svemu onome što joj Europa i Japan mogu baciti pred noge.
Dapače, kako se model krenuo razvijati, ideje iza potencijalno jačih verzija bile su sve luđe i luđe, no nitko zdrave pameti nije očekivao da bi Chevrolet na tržište mogao najaviti verziju Corvette s više snage nego je prošla generacija imala pod poklopcem motora verzije ZR-1.
Pa eto…upravo je stigla vijest koja je pomalo zaprepastila i one najluđe ljubitelje pojmova snage i brzine, a ukratko se radi o točno 650 konjskih snaga upakiranih u najmanji i najlakši V8-motor koji je svijet ikada vidio.
Iako u ovom času i nema pretjerano puno detalja vezanih uz „Small Block“ LT4 V8-motor, glavna i odgovorna osoba u smislu razvoja ove monstruozne digitalno-mehaničke kreacije, odnosno gospodin pod imenom Jordan Lee, u kratkom je osvrtu izjavio kako „LT4 dimenzijama odgovara iznimno kompaktnom i jakom LT1 motoru, dok brojkama u smislu maksimalne snage i okretnog momenta daje brojke dostojne mjesta u kategoriji super-automobila današnjice“.
U prijevodu bi to značilo sljedeće: većina današnjih super-automobila koji pod „haubama“ imaju više ili manje konvencionalne motore, raspolažu s nekih 600 do 750 konjskih snaga. Neki od tih motora podrazumijevaju slavna imena poput Lamborghini i Ferrari, no zanimljiv je podatak da dotični motori koji pogone Lamborghini Aventador LP 700-4 ili pak Ferrarijev model F12 Berlinetta imaju po 12 cilindara razmještenih u oblik slova V, dok Chevrolet Corvette ima osam cilindara u sklopu iste konfiguracije. Samim time su već u sklopu tog segmenta Ferrari i Lamborghini u obliku Corvette dobili itekako dostojnog rivala.
No za razliku od spomenutih modela koji na tržište super-automobila stižu iz pogona tih slavnih prezimena, Corvette sa svim svojim prednostima stiže i uz cijenu koja je čak nekoliko puta manja, što zapravo znači apsolutno najzanimljiviji omjer uloženog i dobivenog u smislu performansi i cijene.
Iako je Corvette u sklopu dosadašnjih generacija često smatrana pozerskim i tipično-američkim automobilom, šesta je generacija pokazala da to baš i nije tako i da su se inženjeri u General Motorsu itekako uhvatili posla, dok ova sedma i aktualna generacija za cilj očito ima rušenje rekorda i dokazivanje zrelosti Chevroleta u odnosu na konkurenciju.
Tome u prilog ide i činjenica da je 6,2-litarski „LT4“ zapravo najjači i najbrutalniji motor koji je ikad zapakiran pod poklopac jednog američkog automobila, jer se izuzev 650 konjskih snaga isti može pohvaliti i s ukupno 880 Nm maksimalnog okretnog momenta koji je prisutan već od 3,600 okretaja u minuti, što je i više nego dovoljno da se pritiskom papučice gasa do kraja planeta pomalo počinjeusporavati .
Naravno, detalja oko ovog ultra-jakog i poprilično bolesnog motora ima još, no da vas ne davim s omjerima, raznoraznim tehnikalijama i svim ostalim reklamno-orijentiranim navodima iz brošure koja bi ovih dana trebala stići na Chevroletove internetske stranice, spomenut ću još samo jedan navod gore spomenutog gospodina, koji kaže da „Okretni moment predstavlja glavnu misao-vodilju LT4 motora, te treba istaknuti njegovu sposobnost da pri bilo kojem režimu rada ili trenutnoj brzini Z06 ubrzava još uvjerljivije, te snagu isporučuje još promptnije nego ikad do sad“.
Pa iako su to „samo“ riječi, mislim da brojke dovoljno govore same za sebe, no u svakom slučaju treba pričekati sljedeću godinu, kada Chevrolet Corvette Z06 krene na tržište.
Vjerujem da će i ostatak brojki u smislu ubrzanja i maksimalne brzine biti isto toliko impresivan, no ono što je čak i bez službenih informacija sasvim sigurno, svodi se na cijenu koja će u segmentu super-automobila zasigurno biti rekordno niska s obzirom na sve ono za što će Corvette Z06 biti sposobna na cesti i na stazi.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Chevrolet.com, AutoBlog.com, SuperCars.net i Google Images