Chevrolet – “TRON” kao inspiracija za Camaro
Dvije turbine, osam cilindara, preko šest litara zapremine i inspiracija jednim od najslavnijih SF-filmova svih vremena. Dakle, ovaj Camaro bi definitivno trebao biti nešto posebno, zar ne?!
Starija generacija će se vjerojatno prisjetiti kada je sada već davne 1982. godine produkcijska kuća Buena Vista na tržište filmske umjestnosti ponudila jedan od ponajboljih SF-filmova svih vremena. Naravno, riječ je o filmu Tron – filmu koji je u to vrijeme sa specijalnim efektima apsolutno fascinirao publiku diljem svijeta i dan-danas ostao jedan od "onih" filmova koje je svaki klinac barem jednom morao pogledati.
Nekoliko dekada kasnije, "Tron" se vratio u svom novom izdanju, te osim nostalgije sa sobom donio fenomenalna dizajnerska rješenja određenih stvari koje se u filmu pojavljuju, jedan od najboljih soundtracka koje sam ikad čuo, te apsolutno fascinantne motore koje je Daniel Simon osmislio za ovaj film.
Kritike su bile podijeljene, no meni je osobno film bio odličan, tako da me stoga i ne čudi što se prije nekoliko dana tvrtka SS Customs odlučila na tržište ponuditi Chevrolet Camaro SS inspiriran upravo ovim filmom.
U pravilu je ideja bila složiti jedan poseban automobil za "Gold Rush Rally", koji se u obliku izložbe super-automobila i rallya uzduž i poprijeko SAD-a održava od 8. do 15. lipnja ove godine. Dakle, manifestacija slična onima nazvanim "Gumball 3000", "Cannonball" ili u novije vrijeme "Carbon Black", gdje hrpa auto-entuzijasta i životinja po pitanju partyanja sa svojim automobilima nesmetano jurca od tuluma do tuluma.
No koliko je sama organizacija nešto što smo zapravo već vidjeli nebrojeno puta, ovaj Camaro je nešto sasvim suprotno, jer nešto slično u obliku tog legendarnog Chevroletovog modela još nisam imao prilike vidjeti.
Za početak, tu je motor, koji je doživio poprilično velik broj prerada. No kako Vas ne bih zamarao pomalo "geekovskim" izrazima vezanim uz tehnička rješenja, spomenut ću tek nekoliko posebnosti po pitanju prerada i dorada 6,2-litarskog V8 motora koji se pod haubom "TRON Edition" Camara nalazi.
Dakle, spomenuti 6,2-litarski V8 motor u originalu raspolaže sa nimalo skromnih 426 konjskih snaga, no ekipi iz tvrtke SS Customs to nikako nije bilo dovoljno, pa su za početak motoru dodali umjetno disanje u obliku dvije turbine, poigrali se s optimizacijom ECU-a, te presložili usisni i ispušni sistem.
Rezultatno stanje tih prerada u smislu motora (a vjerujte mi da ih ima još jako puno) jest snaga koja sada iznosi oko 750 konja, što je pak dovoljno za ispod 3 sekunde u smislu ubrzanja od nula do sto kilometara na sat i maksimalnu brzinu od oko 340 km/h.
Reklo bi se sasvim dovoljno, zar ne?!
Realno gledano, posebnosti po pitanju motora nikako ne bi bile kompletne da se nije poradilo i na nekim drugim komponentama samog automobila, kako bi se za isti barem približno moglo reći da "drži cestu". Tako je kompletno izmjenjen i ovjes, te se umjesto standardnih amortizera na Camaru "TRON Edition" nalazi ovjes na navoj, u kombinaciji sa stabilizatorima i selen-blokovima pojačane tvrdoće, a tu su i keramičke kočnice i kotači proširenog traga i nešto veće "colaže". Dakle i u smislu daljnjih prerada se slobodno može ustvrditi kako je ovo zapravo poprilično kompletno uređen automobil.
No ono najimpresivnije zapravo nema nikakve veze s performansama, već sa izgledom i upravo u tom segmentu se ovaj Camaro može pohvaliti apsolutnom prisutnošću u svim pogledima. Naime, ekipa iz tvrtke Team Turbo Legacy poigrala se sa folijom i iz jednog jedinog komada iste presvukla Camaro od glave do pete. Sama boja folije nazvana je "Brushed blue steel" i osmišljena od strane tvrtke 3M Commercial Graphics, a na ovom automobilu i sama boja folije i detalji koji se na njoj nalaze zajednički izgledaju jednostavno fenomenalno.
Priči oko tematike pridodano je i nekoliko dijelova koji ovaj Camaro čine poprilično agresivnim, pa je tako i u tom smislu moguće spomenuti nekoliko najbitnijih dijelova poput prednjeg branika sa (puno) većim usisnicima za zrak, zadnjeg branika sa ovećim difuzorom izrađenim od karbonskih vlakana, te prednje haube, čiji otvori potpomažu što je bolje mogućem disanju samog motora.
Dakle, moram priznati da me već dugo jedan automobil svojom tematikom i izvedbom nije fascinirao, no ovaj "TRON Edition" Camaro ostavio me bez daha.
Možda je dio razloga u tome što sam se na neki način prisjetio široko razjapljenih usta ostatka klinčadije na matineji u kinu, dok se na ekranu vrtio jedan od (do tada) najimpresivnijih filmova koje sam ikad imao prilike vidjeti. S druge strane, možda se samo dijelom radi o tome, dok se drugim dijelom radi o mojim jednostavnim i rekao bih primitivnim afinitetima prema Camaru kao automobilu koji je nekoć bio i koji u današnjem svijetu automobila predstavlja. Naravno, većini vulgaran, neupotrebljiv i uz potrošnju omanje afričke države zapravo nepoželjan automobil, moram priznati da je meni Camaro i dalje poseban i uvijek rado viđen model – bilo na cesti, na fotografiji ili u obliku nečeg ovakvog – brzog i ludog, no s nekim posebnim stilom. Baš kao i država iz koje Camaro dolazi.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, SuperCars.net i Google Images