Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 15.01.2013

Chevrolet Stingray je živ!

Nakon skoro šest godina uzastopnih najava kako "uskoro" izlazi sedma inkarnacija apsolutno najpoznatijeg američkog automobila svih vremena, konačno je došlo i to vrijeme, jer upravo je jučer sa C7 generacije Corvette skinut veo tajnosti.


Danas svijet koji prati auto-industriju kroz medije itekako bruji o tome kako je najnovija generacija sveameričkog sportskog automobila među nama, pa stoga ne čudi ni kako je nama to izuzetno interesantna vijest – tim više što su se dečki u Kentuckyu konačno sjetili da u povijesnim knjigama postoji legendaran sufiks "Stingray".
Naime, upravo je Corvette Stingray još davne 1965. godine svojom klasičnom ljepotom (pogotovo u "split window" verziji iz 1963. godine) osvojila srca i umove ekipe koja je adresom preko bare i iskreno se čudim kako u sklopu retro-ere koja i dalje itekako trese auto-industriju već i prije ovaj naziv nije izvučen iz naftalina.
No bolje ikad nego nikad, rekli bi pametniji od mene.


Ideja je u pravilu bila napraviti najbolji automobil svih vremena koji nosi ime Corvette, u što s jedne strane ne treba sumnjati, dok ipak s druge strane, nova će generacija realno poprilično teško po performansama nadmašiti aktualnu – pogotovo ako se u sklopu te tvrdnje spomenu verzije Z06 i ZR1. No kako će se C7 Stingray ponašati na stazi i u svakodnevici tek treba vidjeti, dok u ovom času svu pažnju okrećemo prema konkretnim najavama i prvim fotografijama.

Obzirom da su zadnjih godina svi automobili nekako slični i vrlo je lako reći nešto u stilu "ovaj kopira onog", ni nova C7 generacija Corvette nije izuzetak – niska silueta je i dalje prisutna, no za razliku od aktualne generacije ima poprilično deblji zadnji kraj koji iz određenih kuteva jako podsjeća na Nissan GT-R. Sama linija također istovremeno asocira i na ispremiješane detalje "skinute" sa Ferrarijevog modela 599 Fioriano, a prednji je kraj poprilično sličan novom modelu Dodge Vipera.
No nećemo cjepidlačiti, obzirom automobil sam po sebi izgleda sasvim dobro, iako stoji zamjerka po pitanju stražnjih svjetala koja više nisu okrugla, te samim time prekidaju tradicionalan pristup četiri okrugla fara na stražnjem kraju kakve smo od davnih dana na Corvette navikli vidjeti.


Interijer se nekako čini najdorađenijim u odnosu na prošle generacije – pogotovo zbog činjenice kako u njemu praktički i nema plastike, već su sve komponente izrađene od kompozitnih vlakana i presvučene NAPA kožom u nekoj od ponuđenih kombinacija boja.
Brzinomjer je i opet digitalan, no za razliku od onog u C4 generaciji Corvette, u ovoj izgleda pregledno i daje dozu modernog "štiha" kakav već odavno nije viđen u nekoj od generacija ovog danas već legendarnog automobila.
Naravno, detalji oko opreme i sve sile igračaka koje će (zasigurno) biti dostupne potencijalnim kupcima još nisu poznati, no već na slikama se vidi kako Corvette u svojoj najnovijoj generaciji itekako postaje poprilično "modno-osviješten" automobil, što zapravo nije nimalo loše.


Motor je u pravilu i dalje ogromnog kapaciteta i malih dimenzija, te se radi o kompletno novom 6,2-litarskom LT1 V8 motoru sa 450 konjskih snaga i hrpom modernih novotarija kakve u pravilu i ne vidimo baš često pod haubama poprilično ruralno-orijentiranih američkih automobila.
Naime, u sklopu novosti koje sam primio jutros, spominju se izrazi poput direktnog ubrizgavanja goriva, konstantnog varijabilnog vremena otvaranja ventila i aktivnog upravljanja dotoka goriva, što se na prvi pogled učinilo atipično za Amere, no ne i iznenađujuće obzirom na konkurenciju koja takvim pojmovima barata već godinama.
Motoru je dodan i ručni 7-brzinski mjenjač kakav je do sada (u sklopu forme) viđen jedino na najnovijoj generaciji Porschea 911, dok je 6-brzinski mjenjač nalik onom s volana za igraću konzolu tek stavljen pod opcionalnu opremu, što zvuči odlično.


Točne podatke oko ubrzanja, maksimalne brzine i ostalog što bi u praksi moglo i zanimati nekoga još nemamo, no prema najavama, nova bi Corvette trebala pomesti aktualnu u Z06 verziji u smislu svega što vozaču nešto znači i samim time zvuči itekako obećavajuće – pogotovo ako se uzme u obzir da se tzv. Z51 paket opreme, koji bi još trebao ubrzati novi model Corvette, tek treba pojaviti kao opcija u katalogu dodatne opreme.

Uglavnom, sa hrpom zanimljivih navoda u sklopu najava, tehničkih termina kojima su se Ameri konačno počeli koristiti i u praksi, te savršenom raspodjelom težine u omjeru 50:50, nova bi Corvette ponovo mogla na tržištu sportskih automobila napraviti kaos, a iskreno se nadam da i bude.


TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, CarBuzz.com i Google Images

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Renault predstavlja robusni koncept Renault 4 Savane 4×4 s pogonom na sve kotače

Piše: Niko Poznat

Renault Mégane: Trideset godina inovacija i uspjeha u kompaktnoj klasi

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Luda vožnja u Teksasu: Auto vukao drugo vozilo unatrag – s vozačem unutra!

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana