Chevrolet – prijevremena najava „topless“ Corvette
Iako mnogi skeptici pričaju o „opakom suncu“, „lakoći krađe“ i sličnim stvarima i situacijama, posjedovati kabriolet za mnoge je posebno već samo po sebi, jer doživljaj neba iznad glave rijetke će ostaviti racionalnima. No kako bi se onda trebali osjećati vlasnici jednog od najjačih tvorničkih automobila na svijetu vozeći se bez krova? Hmmm…
Chevrolet Corvette – taj divan naziv koji već šest desetljeća znači sinonim za jedini pravi američki sportski automobil.
Da, Corvette je dobrim dijelom i tipičan američki automobil, jer donedavno proći zavoj s brzinom većom od dva i pol kilometra na sat jednostavno nije bilo moguće baš svakome, dok je po kiši to bilo nemoguće čak i za najsposobnije vozače na svijetu.
Također, Corvette je dvosjed, što u prijevodu znači da je automobil sam po sebi apsurdno nepraktičan, te u smislu potrošnje goriva prosječan bi se vlasnik trebao što je bliskije moguće povezati s nekom rafinerijom ili benzinskom pumpom.
Dakle za mnoge obožavanje Corvette nema ama baš nikakvog smisla.
No Corvette je tijekom posljednje dvije generacije postao automobil za one koji uživaju u natjeravanju bez brige oko potrošnje goriva, te je u današnje vrijeme upravo ovaj kroz povijest apsolutno neupotrebljiv automobil postao iznimno popularan među velikim brojem entuzijasta prema brzini i upotrebljivosti na cesti.
Isto tako, Corvette je danas i jedan od najkvalitetnije napravljenih sportskih automobila na svijetu, što pokazuju brojne nagrade koje su najnoviju generaciju ovog sveameričkog automobila za playboye pratile u stopu.
Nedavno je Chevrolet Corvette Stingray postao jednim od rijetkih automobila koji su se svojim interijerom uvrstili na top listu jedne od najcjenjenijih auto-publikacija na svijetu pod nazivom Ward´s Auto, a kako u ovom času stvari stoje, to je tek početak, jer će „obična“ verzija Corvette uskoro biti zasjenjena od strane verzije s oznakom Z06, koja će u smislu ovog modela donijeti još pokoji novitet u svakom smislu.
Iako je Corvette Z06 u obliku sedme generacije već predstavljena svijetu, fascinantno je da i dan-danas nitko zapravo ne zna s koliko 6,2-litarski V8 motor pod „haubom“ tog automobila zapravo ima konjskih snaga. Neki bitni ljudi iz redova General Motorsa kažu da je snaga dotičnog motora „najmanje 625 konja“, dok mediji špekuliraju oko brojke 650 i više, no i dalje nitko nije apsolutno siguran oko toga.
Samim time se oko Corvette Z06 s jedne strane nalazi „misterij“, dok s druge strane Chevrolet pokušava kroz najave već započeti s vrbovanjem potencijalnih kupaca, za što je možda najbolji primjer preuranjeno predstavljanje Corvette Z06 u verziji bez krova.
Corvette Z06 u svojoj je „topless“ verziji automobil najavljen za predstavljanje kroz nekih mjesec dana, odnosno na salonu u New Yorku, no ekipa iz GM-a se malčice požurila i u medije prije nekoliko dana pustila nekoliko fotografija i najava vezanih uz ovu verziju modela namijenjenog prodaji od sljedeće godine.
Naime, motor je identičan onome iz Corvette Z06 s tvrdim krovom, odnosno isti onaj 6,2-litarski V8 za koji nitko ne zna s koliko konjskih snaga dotični raspolaže. Ovjes je također identičan, a u ponudi za ovaj automobil će se naći i 7-brzinski manualni mjenjački sklop, kao i nedavno najavljeni 8-brzinski automatski mjenjački sklop kojeg krasi jedna spojka i dodatna najava koja kaže da je „ovaj mjenjač jednostavno brži od bilo kojeg s dvije spojke, uključujući i Porscheov PDK“.
Isto tako će i gume ostati ultra-široke i potpisane od strane tvrtke Michelin, pa se tako lista identičnih navoda za obje verzije modela zapravo ponavlja.
No to je samo privid, jer Corvette Z06 bez krova ipak donosi pokoji novitet…
Za početak tu je magnetski ovjes koji u sklopu „topless“ serije Corvette Z06 dolazi u sklopu popisa standardne opreme. Zatim je tu sva sila ojačanja koja u smislu verzije s krovom jednostavno nikome nisu prijeko potrebna, opcija keramičkog kočionog sustava i standardna oveća količina dijelova interijera izrađenih od karbonskih vlakana, no tu su i raznorazni optički dodaci koji za Coupé-verziju Corvette neće biti dostupni.
Također će se u ponudi naći i dva sasvim nova dezena kotača za ovaj automobil, no na taj detalj će eventualno kupci ovog automobila obratiti pažnju, dok će pred ostatkom svijeta takvi detalji proći jednostavno neprimjetno.
Ipak, ono najposebnije vezano uz Corvette Z06 bez krova vezano je uz težinu samog automobila, jer standardna praksa je da u kabrio-verziji svaki automobil postaje teži i pomalo neupotrebljiviji od svog brata s krovom. No s ovim automobilom izgleda da neće biti takav slučaj, jer prema najavama bi obje verzije Corvette Z06 trebale biti isto teške.
E sad, koliko je to istinito ili ne, pokazat će prva vaganja i testiranja tijekom sljedećih mjeseci, no ako tako doista bude, mislim da će Corvette u povijesne knjige upisati još jednu bitnu stavku i presedan.
Uglavnom, voljeli ovaj šest desetljeća stari naziv ili ne, Corvette (p)ostaje jedan itekako upečatljiv automobil koji je u svijetu sportskije-orijentiranih kupaca itekako pronašao svoje mjesto pod suncem – pogotovo u ovoj „otvorenoj“ verziji.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Chevrolet.com, SuperCars.net, AutoBlog.com i Google Images