Chevrolet – Prepolovljen novi Camaro
Sjećate se mog (odnosno našeg) nedavnog negodovanja vezanog uz potencijalnu europeizaciju američkih legendi uvođenjem duplo manjeg broja cilindara u smislu motora kojima bi nove generacije određenih modela trebale biti pogonjene? E pa eto još malo negodovanja u istom tonu…
Dakle, prije par mjeseci zabezeknuto sam piljio u ekran kada sam primio novosti oko "Go Further" filozofije koja se poput tumora proširila sa europskih modela iz Fordove game na onu američke – naravno, prije
svega podrazumijevajući Mustang.
Tada je bilo rečeno kako će novi Mustang najvjerojatnije pod haubom imati 2-litreni 4-cilindrični Turbo motor, kako bi se smanjila potrošnja i automobil približio onome što kupci starog kontinenta žele.
Iskreno, ni tada nisam bio sretan sa objavom tako nečega, jer ako već ništa drugo, Mustang pamtim od malih nogu kada sam ga u možda svom najboljem izdanju gledao u sklopu nemile ganjačine ulicama San Francisca sa legendarnim Steve McQueenom za volanom u filmu "Bullitt". No izgleda da tradiciju ipak zamjenjuje jednostavna gramzljivost, obzirom da Mustang u Americi i dalje bilježi fenomenalne rezultate prodaje, dok se u Europi Ford itekako muči s prodajom svojih modela unutar određenih klasa automobila, unutat kojih Mustang ionako u usporedbi sa ostatkom konkurencije nikad nije imao svoje mjesto.
No od neki dan stvari postaju još gore i tmurnije, obzirom da se trendu smanjivanja potrošnje i poboljšavanju ergonomskih svojstava (kao da je to u jednom od "Muscle Car" automobila ikad bilo bitno) pridružuje i Chevrolet sa (kao i u slučaju Mustanga) legendarnim modelom Camaro.
Da, iako nisam šokiran, no ovakvim razvojem događaja sam itekako razočaran, jer s jedne strane jako dobro znam da se današnja automobilska industrija u pravilu svodi na zaradu i guranje u grlo najnovijih tehnoloških izmišljotina (najčešće u obliku opreme), skoro svakodnevne redizajne i kompletno nove modele svakih dvije-tri godine, što od automobila zapravo stvara modne dodatke i trendy-lifestyle umjesto da se obrati pozornost na stvari poput voznih svojstava i preformansi, koje bi automobile zapravo trebale definirati. No to valjda više nikog ne interesira, već je bitnije koliko star i koliko opremljen automobil stoji ispred omiljenog lokala gdje se ispija kava u društvu.
No vratimo se Chevroletu i u ovom času vrlo izglednoj kastraciji Camara…
Dakle, Camaro od svojih pra-početaka do najnovijeg modela zapravo nikad nije bio jedan od onih automobila u sklopu kojih su se tražile finese bilo kojeg tipa, no zato je potencijalnom vlasniku i milijunima obožavatelja tog automobila srce počelo kucati dvostruko brže već pri samom okretu ključa u bravi paljenja, tj. buđenjem (najčešće) V8 motora od 5+ litara zapremine i to je bilo sasvim dovoljno kako bi se saga nastavila do dan-danas.
Nikome od fanova ovog modela nikad nije palo na pamet razmišljati o trozonskim klimama, sekvencijalnim mjenjačima, Xenon-farovima i hrpi ostalih modernih izmišljotina, već je ono stvarno bitno bilo upakirano pod haubu u obliku V8-motora koji je svojim grgljanjem u višem nivou okretaja budio mrtve iz grobova – spreman na još jedan "Drag Race" s ekipom. I upravo tog dijela mi je najviše žao, s obzirom da upravo tog V8 motora sa premalo konja u omjeru sa zapreminom više neće biti.
Doduše, u najavi stoji kako će V8 i V6 ostati u ponudi za novi model Camara koji bi na tržište trebao stići do 2015. godine, no najvjerojatnije samo u sklopu američkog tržišta, dok će ostatak svijeta jedino moći uživati u uspoređivanju svog modela sa susjedovim Golfom GTi. OK, možda to i ne bi bilo loše, no obzirom na povijest ovog modela i svu njegovu beskompromisnost iz generacije u generaciju, iako vjerujem da se neki i neće složiti sa mnom, meni osobno (ili bolje rečeno nama) nekako cijela priča i nema nekog pretjeranog smisla.
No vidjet ćemo…možda se glavni i odgovorni u Chevroletu i predomisle s vremenom i odustanu od europeizacije određenih modela poput Camara i (ne dao Bog) Corvette, jer iako je 250 konjskih snaga u pravilu sasvim dovoljno u bilo kojem smislu vožnje, sjetimo se američkog načina slaganja automobila u kompletu – sa svim onim divnim pretpotopnim rješenjima kojima gore spomenutom Golfu GTi nikad neće moći parirati ni po čemu, obzirom da se prosječni američki automobil dobro vozi samo po ravnom. Dakle, stavljanjem 4-cilindričnog motora sa malom potrošnjom u ovakav automobil unatoč najavama kako će i sama "Alpha" šasija biti potpuno nova i neće dijeliti niti jednu zajedničku točku sa "Zeta" šasijom koja je sastavni dio aktualne "BumbleBee" generacije Camara, nekako ne pomaže boljem dojmu iz istih razloga Američke tradicije pretpotopnih rješenja koja će sigurno i u slučaju novog Camara biti primjenjena u nekom postotku.
Dakle, sam pokušaj zvuči poprilično nepotrebno, no kako sad stvari stoje, budućnost će presuditi oko činjeničnog stanja valja li potez koji iz američkih legendi stvara kastrirane pokušaje umiljavanja kupcima starog kontinenta ili i ne baš, a nama ostalima preostaje samo čekati.
Sva sreća pa nam ostaju barem filmovi gdje se Camaro, Mustang, Corvette, Chalenger, Charger, Firebird i ostatak američkih kočija na steroidima pojavljuju u svojim pravim oblicima i urlanjem V8-motora podsjećaju zašto postoje ljudi koji ih i dan-danas vole.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com i Google Images